Újraszerkesztve (a freeblog pedig kapja be!)

Jason, a névtelen utazó

2014.08.20 20 éves jubileumi, 1. rész - A káosz szava

2014. augusztus 30. - JasonX2

Történt jó pár dolog az elmúlt időszakban. Nézőpont kérdése, hogy ezek mennyire voltak jók vagy rosszak. Ha pedig már így alakult, csak egy dolog maradt, a káosz szava: BOSSZÚ! Bosszút kell állni!

A káosz szava.jpg

Ez a kissé morózus felvezető magyarázatra szorul(hat). 2014 van, az év elején kaptam egy új bicajt, és most van 20 éve annak, hogy elkezdtem túrázni. A debreceni albérlet miatt viszont előállt egy olyan probléma, hogy a körtúrák egy része nem lesz autentikus, no meg +2 óra minimum rámegy még. Azzal, hogy vissza kellett költöznöm Vámospércsre, ez a probléma elhárult. Szóval arra gondoltam, hogy ha már így alakult az élethelyzetem, akkor kihasználom az előnyét, többek között azt, hogy ezeket a kerótúrákat véghezviszem. Ez az én „bosszúm”. A fentebb lévő könyvborító egy fantasy sorozat első darabja, lehet, hogy nem túl igényes darab, de nagyon szórakoztató, és a káosz szava a bosszú. Ez adta a bejegyzés címét is.

A túrázást viszont jó lett volna minél hamarabb elkezdeni, de csak tolódott az egész. A munkabeosztásom is olyan, amilyen, ahhoz sem lehetett teljesen igazítani. Mivel augusztus 20 ünnepnap, ezért ez már jó lehetőség volt a kezdésre. Az idő sem volt már annyira meleg, mint a korábbi hetekben.

Egyszer már nekiindultam ennek az útnak, de akkor a körülmények minden szinten ellenem voltak. Egyrészt lemerült az aksi, másrészt a memóriakártyát sem hoztam magammal, harmadrészt egy jó kis eső volt kilátásban, meg amúgy is késő volt. A mai nap sem volt teljesen jó, mert az időjárás elég változékony volt, hol esett, hol nem. Délután mégis nekiindultam.

Az első képen a vámospércsi kijárat látható Újléta felé, természetesen. A baloldalt lévő üdvözlőtábla már huszonpár éve kint van, többször lett már renoválva, de dacol az idővel. A tehervonat miatti sorompólezárásnál való szlalomozás viszont nem volt valami jó ötlet, mert semmivel sem jutottam előre.

20140820 02 Vámospércs kijárat.jpg

Az átjáró utáni első útszakasz egy jó kis egyenes, ahol azért illenék belelépni a pedálba.

20140820 03 Újléta irányába.jpg

De előtte egy szelfi, és persze az átjárónak benne kell lenni.

20140820 04 Szelfi az átjárónál.jpg

Úton Újléta felé, ezen a szakaszon próbáltam pár hete beállítani a keró kilométeróráját, de nem sikerült. Ahogy elnézem, többet mér a kelleténél, minimum 5%-kal.

20140820 05 Újléta irányába 2.jpg

20140820 06 Újléta irányába 3.jpg

Borút? Ezt a táblát még nem láttam. Nem tudtam kideríteni, merre, hol van, de nem indultam el a tábla mellett lévő csapás irányában.

20140820 07 Borút.jpg

Az utolsó szakasz a falu előtt.

20140820 08 Újléta felé 4.jpg

És bent is vagyunk. 20 éve azért nem volt ilyen egyszerű.

20140820 09 Újléta.jpg

Ez a település olyan kicsi, hogy aligha találok itt valamit, illetve de, egy olyat, ami nálunk már nincs. A fa mögött megbújva a 170-es Coop.

20140820 10 Újléta Coop 170.jpg

Onnan nem messze található a Faluház. Ezt sem láttam még, de egy szép nagy épület.

20140820 11 Újléta Faluház 1.jpg

20140820 12 Újléta Faluház 2.jpg

A falun belüli utolsó szakasz, itt büntetett meg az a szemét 2002 június 23.-án.

20140820 13 Újléta kijárat.jpg

20140820 14 Újléta vége.jpg

Útban Létavértes felé.

20140820 15 Létavértes felé 1.jpg

20140820 16 Létavértes felé 2.jpg

20140820 17 Létavértes felé 3.jpg

Erre a fenyőerdőre nem emlékszem.

20140820 18 Fenyő.jpg

Úthiba? Vettük észre. De legalább kicsi a forgalom, így lehet kerülgetni a kátyúkat. Kezdő autóvezetéshez is jó terep az egyenetlenség ellenére.

20140820 21 Úthibák.jpg

20140820 22 Létavértes felé 5.jpg

20140820 23 Létavértes felé 6.jpg

Ilyet is ritkán látni: állathajtásra figyelmeztető tábla.

20140820 24 Állatséta.jpg

Az utolsó száz méterek, a háttérben a trafóállomás.

20140820 25 Létavértes felé 7.jpg

20140820 26 Trafóállomás.jpg

Létavértes bejárat.

20140820 27 Létavértes bejárat 1.jpg

20140820 28 Létavértes bejárat 2.jpg

Nem meglepő, hogy egyből az egykori állomás felé indultam el. A jobb szélen lévő információs táblából jó párat találtam még a városban, de nem igazán voltak már használhatóak, mivel megviseltek voltak.

20140820 29 Létavértes állomás utca felől.jpg

20140820 30 Állomással szemben.jpg

20140820 31 Állatrakodó.jpg

20140820 32 Állomás oldalról.jpg

20140820 33 Vágányok.jpg

20140820 34 Állomás szemből.jpg

20140820 35 Vágányok 2.jpg

20140820 36 Ütközőbak.jpg

20140820 37 Állatrakodó romjai.jpg

20140820 38 107-es Sáránd felé.jpg

A Bánk felé vezető kivezető út. Ezen az úton érhető el leggyorsabban Debrecen.

20140820 39 Bánki kijárat 1.jpg

20140820 40 Bánki kijárat 2.jpg

És hogy ebben az átjáróban is legyen szelfi. Az alsó képnél egy ismerősöm jelezte, hogy mosolyogjak. Biztos nem tudja, hogy bosszútúrán nem illik mosolyogni :-)

20140820 41 Szelfi az átjáróban 1.jpg

20140820 42 Szelfi az átjáróban 2.jpg

A 107-es vasútvonal Monostorpályi illetve Létavértes felé.

20140820 43 107-es Sáránd felé 2.jpg

20140820 44 107-es a végállomás felé.jpg

Az átjárótól nem messze egy, még üzemelő kút. Nem messze van egy másik. Na és? Ezek a kutak igen fontosak voltak számomra annak idején, mert még egy flakon sem volt soha nálam. Vízvételezési lehetőség csak ezekből volt.

20140820 45 Kút.jpg

Lehet, hogy nem nagyon látszik, de a Sáránd felé vezető útszakasz táblája látható. Ez is fontos lesz majd, de csak később.

20140820 46 Monostorpályi felé.jpg

Mellette pedig egy… Reál.

20140820 47 Reál - Torony.jpg

Hát, nem ezt a részt kerestem.

20140820 48 Innen merre.jpg

Magyar Néprajzi Kiállítóterem, ezt is mostanság építhették. Szép.

20140820 49 Magyar Néprajzi kiállítóterem.jpg

Ismét a város szélén vagyok. A háttérben, az a rakéta gabonatároló lehet.

20140820 50 Gabona.jpg

De az égiek kegyesek voltak, a Vízivágóhídat kerestem, és meg is találtam.

20140820 51 Vizivágóhíd.jpg

Trianoni emlékmű.

20140820 52 Trianoni emlékmű.jpg

A Pocsaj felé vezető úton. Időközben el kezdett szöszmölni az eső is, de nem nagyon.

20140820 53 Pocsaj felé.jpg

Így legalább van szívárvány.

20140820 54 Szívárvány egyik.jpg

20140820 55 és másik vége.jpg

A főtér.

20140820 56 Főtér.jpg

Mivel már szorított az idő, elindultam a „körpálya” másik, hosszabb irányába. Ez az út egyrészt Kokad felé, másrészt a határ felé vezet (a harmadik képen lévő hegy már a gúnyhatár mögött van).

20140820 57 Határ felé 1.jpg

20140820 58 Határ felé 2.jpg

20140820 59 Hegy a gúnyhatár mögött.jpg

20140820 60 Elágazás.jpg

A Kokad felé vezető útszakasz, a falu elég közel van a kereszteződéshez.

20140820 61 Kokad felé.jpg

Olyannyira, hogy két éles kanyar után már bent is vagyunk.

20140820 62 Éles balos.jpg

20140820 63 Kokad bejárat.jpg

Nahát, itt is van Coop (a 72-es), de ez némiképp kakukktojás, mert ez nem Hajdú, hanem Derecske Szövkeres.

20140820 64 Kokad Coop 72 DSZK.jpg

Utána pedig egy étterem.

20140820 65 Kokad étterem.jpg

Nem kell sokat menni a falu másik végéhez, és az ott lévő konzervgyárhoz.

20140820 66 Kokad vége.jpg

20140820 67 Konzervgyár.jpg

Innen alig pár kilométer Álmosd.

20140820 68 Álmost bejárat.jpg

A központban lévő emlékmű.

20140820 69 Álmosd emlékmű.jpg

És itt is van Coop, a 114-es.

20140820 70 Álmos Coop 114.jpg

Itt sem kell sokat menni a kijárathoz.

20140820 71 Álmosd vége.jpg

Azért jó ez az útszakasz, mert a falvak közel vannak egymáshoz. Így Bagamér sincs messze.

20140820 72 Bagamér bejárat.jpg

Itt azért álljunk meg egy szóra, vessünk egy pillantást erre a tipikus alföldi tájra, mert ilyen már nem lesz Vámospércs irányába.

20140820 73 Alföldi táj vége.jpg

A reklám helye, közutat akarnak építeni a szomszédos, megszállt területen lévő Érkenézhez. Hát, majd ha a megszállók is bekerülnek a Schengeni övezetbe, akkor már tényleg semmi akadálya nem lesz.

20140820 74 Útépítés.jpg

Itt pedig a már jól ismert 121-es Coop. Bakker, hát minden kis faluban van ilyen bolt, csak nálunk nincs.

20140820 75 Bagamér Coop 121.jpg

Bagamér kijárata, az utolsó felvonás kezdődik.

20140820 76 Bagamér vége.jpg

Az erdős területet egy részen megszakítja ez.

20140820 77 Erdő megszakítva 1.jpg

20140820 78 Erdő megszakítva 2.jpg

Ez sem volt itt legutóbb még.

20140820 79 Footgolf.jpg

Egy hodály hátul, egy föld torma elől, ami az eddig bejárt területen végig népszerű.

20140820 80 Hodály a távolban.jpg

Kerestem azt a helyet, ahol 11 éve némi zsebpénzt kerestem, de nem találtam. Viszont errefelé az elkövetkezendő időszakban még biztos járok jópárszor.

20140820 81 Torma.jpg

Az utolsó száz méterek.

20140820 82 Utolsó méterek 1.jpg

20140820 83 Utolsó méterek 2.jpg

És elértük Vámospércs bejáratát.

20140820 84 Vámospércs bejárat.jpg

A 105-ös vasútvonalat keresztezve. Amikor jó húsz éve nyári gyakorlaton voltam, rendszeresen a töltés mellett jártam. A cég, ahol voltam, lentebb látható.

20140820 85 105-ös.jpg

20140820 86 Vámosgép.jpg

20140820 87 Vámosgép új épülete.jpg

Ezzel gyakorlatilag véget ért az első felvonás. Nem volt olyan gyors, mint vártam, talán annyira látványos sem, de ezzel „tartoztam”.

Egy kicsit más: egy kollégával nemrég beszéltük, hogy az állomástól nem messze volt egy ház, ahol az ottani öregúr jónéhány kis makettházat épített téglából. Ezekre még gyerekkoromból emlékszem. Akkor nagyon szép volt. Megnéztem, hogy most hogy néz ki. Ahogy várható volt, eléggé lepusztult már, hisz nincs, aki gondját viselje. Kár érte. A városban mostanában csatornázást végeznek, itt is, ezért a csövek az egyik képen.

20140820 88 Kis házak 1.jpg

20140820 89 Kis házak 2.jpg

20140820 90 Kis házak 2.jpg

Lehet, hogy kicsit később értem haza, mint ahogy számítottam, de kárpótlásként felvettem az esti vonatot, hogy a vonatbuzi énemnek is jó legyen. Hurrá.

A bejegyzés trackback címe:

https://nevtelenutazo.blog.hu/api/trackback/id/tr56649561

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.