Újraszerkesztve (a freeblog pedig kapja be!)

Jason, a névtelen utazó

2018.10.14 Az 5-ös vonal Mór-Székesfehérvár között

2018. december 30. - JasonX2

Az év a végéhez közeledik, és még mindig nem értem az 5-ös vonal végére. Mivel arra felé volt dolgunk, és az autó is nálunk volt, összekötöttem a kettőt. Mert kerékpárral még messzebb van, mint Pápa.

5os.jpg

A mintegy két éves vegetálódás után a múlt héten sikerült némi előrelépést tenni. Móron kezdtük a túrát, a Szabadság téren parkolva. Innen mentünk be a központba, mert a Bornapok idején a nagy tömeg miatt kicsit nehéz volt.

20181014_01_mor_szabadsag_ter.JPG

20181014_02_mor_honved_em.JPG

20181014_03_mor_szent_kereszt_templom.JPG

20181014_04_mor_korforgalom.JPG

A Lamberg kastélyt szerettük volna megnézni, de ma aligha jutunk be.

20181014_05_mor_lamberg_kastely.JPG

20181014_06_mor.JPG

20181014_07_mor.JPG

20181014_08_mor.JPG

20181014_09_mor.JPG

Az ÁNTSZ előtt sem volt látható a Mór felirat.

20181014_10_mor_antsz.JPG

A Szent István parkban, tömeg nélkül.

20181014_11_mor_szent_istvan_park.JPG

20181014_12_mor.JPG

Megrongálták ezek a barbárok!

20181014_13_mor_eltortek.JPG

20181014_14_mor_kez.JPG

Innen továbbmentünk Csókakő megállóhoz. A peronon állva, immár jó fényviszonyok mellett Mór, aztán Bodajk felé tekintve.

20181014_15_csokako_mor_fele.JPG

20181014_16_csokako_bodajk_fele.JPG

A megálló épülete belülről is.

20181014_17_csokako_megallo.JPG

20181014_18_csokako_belul.JPG

A köz- és vasúti átjárótól alig pár száz méterre egy újabb kereszteződés.

20181014_19_atjaro.JPG

Bodajk, majd Balinka felé tekintünk.

20181014_20_bodajk_felso_bodajk_fele.JPG

20181014_21_bodajk_felso_balinka_fele.JPG

Ez pedig Bodajk felső megálló elhagyatva.

20181014_22_bodajk_felso_megallo.JPG

15 éve nincs itt teherforgalom.

20181014_23_bodajk_felso_gazos_sin.JPG

Bodajk bejáratát már a sötétedés közepette láttam csak, amint az állomáshoz tekertem. Most lehetőség volt az üdvözlő kőnél lévő parkban szétnézni. Itt található egy 1848-as és egy 1956-os emlékmű, valamint egy régifajta kút (azt nem néztem, hogy használható-e, de szerintem csak dísznek van itt).

20181014_24_bodajk_tabla.JPG

20181014_25_bodajk.JPG

20181014_26_bodajk_park.JPG

20181014_27_bodajk_1848.JPG

20181014_28_bodajk.JPG

20181014_29_bodajk_1956.JPG

20181014_30_bodajk_kut.JPG

Elmentünk a Kálváriához is. A domb tetejéről látszik a Csókakői vár is.

20181014_31_bodajk_kalvaria_domb.JPG

20181014_32_bodajk.JPG

20181014_33_bodajk.JPG

20181014_34_bodajk.JPG

20181014_35_bodajk.JPG

20181014_36_bodajk.JPG

20181014_37_bodajk.JPG

20181014_38_bodajk.JPG

20181014_39_bodajk.JPG

20181014_40_bodajk.JPG

A Lamberg-kastélyhoz is bementünk volna, ha nem lenne elkerítve. Mellette elhaladva nem volt lehetőség, hogy képeket készítsek róla.

20181014_41_bodajk_lamberg-kastely.JPG

Kimentünk az állomásra, ismerős a világosság ellenére a látvány.

20181014_42_bodajk_rakodo.JPG

20181014_43_bodajk_allomas.JPG

Ez is így néz ki már vagy két és fél éve, mióta először láttuk. Az állomással szembeni épületről nem készült, de az is ezzel együtt beállhat az 5-ös vonal pusztuló infrastruktúrája mellé. Mondanám, hogy nálunk az egyesek szerint fejletlen keleti országrészben, a 105-ös mentén nincs ilyen, de pár éve hol is bontották le a szabadságtelepi megállót? És Kondoroson sem mindig az az amúgy marha masszív bódé volt, mint már vagy 30+ éve.

20181014_44_bodajk.JPG

Csókakő, aztán Fehérvárcsurgó felé tekintve.

20181014_45_bodajk_csokako_fele.JPG

20181014_46_bodajk_fehervarcsurgo_fele.JPG

20181014_47_bodajk_allomas.JPG

Innen egy bő 10 perces mellékúti vezetés után Fehérvárcsurgó központjába jutunk, a Csokonai térre, ahol egy 1956-os emlékmű található.

20181014_48_fehervarcsurgo_1956.JPG

20181014_49_fehervarcsurgo_vorosmarty_ter.JPG

20181014_50_fehervarcsurgo.JPG

A fő látnivaló itt a Károlyi-kastély, mely ma szállóként üzemel szép környezetben.

20181014_51_fehervarcsurgo.JPG

20181014_52_fehervarcsurgo_karolyi-kastely.JPG

20181014_53_fehervarcsurgo.JPG

20181014_54_fehervarcsurgo.JPG

20181014_55_fehervarcsurgo.JPG

20181014_56_fehervarcsurgo.JPG

20181014_57_fehervarcsurgo.JPG

A napszemüveg nem azért van rajtam, mert annyira nagymenőnek akartam látszani, hanem kellett a vezetéshez a napsütés miatt.

20181014_58_fehervarcsurgo_szelfi.JPG

Aztán a faluból menni kellett vagy másfél km-t, hogy eljussunk a megállóhoz, ezért is vették ki 2011-ben a megállót a menetrendből.

20181014_59_fehervarcsurgo_atjaro.JPG

Bodajk, majd Moha-Rakodó felé tekintve.

20181014_60_fehervarcsurgo_bodajk_fele.JPG

20181014_61_fehervarcsurgo_moha-rakodo_fele.JPG

És a kihalt megállóépület.

20181014_62_fehervarcsurgo_megallo.JPG

Innen is egy negyedóra volt, hogy visszatértem a faluba, majd onnan Moha-Rakodó állomáshoz. Ahová katasztrofális út vezetett, attól féltem, megfekszik a szegény Swift. A távolság miatt nem mertem az autót ott hagyni. Fehérvárcsurgó, majd Moha felé tekintve.

20181014_63_moha-rakodo_fehervarcsurgo_fele.JPG

20181014_64_moha-rakodo_moha_fele.JPG

Az Alcufer roncsfeldolgozón kívül itt nemigen található semmi.

20181014_65_moha-rakodo_allomas.JPG

Innen egy kicsivel jobb úton lehetett eljutni Moha állomásra. Moha-Rakodó, majd Szárazrét felé tekintve.

20181014_66_moha_moha-rakodo_fele.JPG

20181014_67_moha_szarazret_fele.JPG

Ez is távol esik a falutól, pár éve itt sem áll meg a vonat menetrendszerűen.

20181014_68_moha_allomas.JPG

Moha Közösségi háza és református temploma.

20181014_69_moha_kozossegi_haz.JPG

20181014_70_moha_ref_templom.JPG

Háromnegyed óra vezetés, áthaladtunk Székesfehérváron, és eljutottunk Dinnyésre, az ott található Várparkba.

20181014_71_dinnyes_varpark.JPG

20181014_72_dinnyes.JPG

20181014_73_dinnyes.JPG

Sok régi vár makettja található, egy-kettő ismerős is volt.

20181014_74_dinnyes.JPG

20181014_75_dinnyes.JPG

20181014_76_dinnyes.JPG

20181014_77_dinnyes.JPG

20181014_78_dinnyes.JPG

20181014_79_dinnyes.JPG

20181014_80_dinnyes.JPG

20181014_81_dinnyes.JPG

20181014_82_dinnyes.JPG

20181014_83_dinnyes.JPG

20181014_84_dinnyes.JPG

20181014_85_dinnyes.JPG

20181014_86_dinnyes.JPG

20181014_87_dinnyes.JPG

20181014_88_dinnyes.JPG

Visszaúton egy kínszenvedés volt az út az Alba Plazáig. A nyári autós posztnál kicsit büszke voltam magamra, hogy 8 év kihagyás után is elvezettem az autót. Most nem ment annyira jól, de azt hozzátenném, hogy az első 5 évben is alig voltam Debrecenben, így a nagyvárosi forgalom számomra ismeretlen kihívás autóval. Hogy a budai utat 2005-ben hogy úsztam meg, rejtély. Itt azért kitört belőlem, hogy a picsáért nem lehetett engedni a 2014/15-ös időben, hogy néha vezessem az Ignist otthon. Ez már csak akkor fog javulni, hogy ha rendszeresen mászkálok nagyvárosi forgalomban. A pláza parkolása is kihívás volt, pedig mint kiderült, egyszerűen megoldható. Beállsz, veszel parkolójegyet az automatából, és ha egy óránál kevesebbet vagy bent, a kijáratnál a másik sorompónál ezt felvillantod, és kienged.

Volt még egy megálló, amit korábban meg szerettem volna nézni, de a Párom már kezdte elveszíteni békéjét, úgyhogy vártam vele. Az utolsó láncszem a Szárazrét nevű megálló, amolyan külterületi megálló, furcsa, hogy nem volt forgalma. A kereszteződésben egy emlékmű, 1982-ben egy helyi járatú busz ütközött a Komárom felől érkező nemzetközi (nahát, ilyen is járt erre?) vonattal.

20181014_89_szarazret_1982.JPG

Lehet, egyszerűbb lett volna leállni ide a közelben valahol, és nem parkolóhelyet keresgélni, mert egyre sötétedett. Moha, aztán Székesfehérvár felé tekintve.

20181014_90_szarazret_moha_fele.JPG

20181014_91_szarazret_szekesfehervar_fele.JPG

Valaha volt itt épület, jó 10 éve bontották el, a fentebbi képen látszik is, hol lehetett.

20181014_92_szarazret_megallo.JPG

A navigáció ügyesen elvitt a 8-as útra, majd Iszkaszentgyörgy után ismét Moha, és úgy ki a 81-esre. 40 perc után felértünk Csókakőn a hegytetőre, de a várat már nemigen nézzük meg.

20181014_93_csokako_var.JPG

Összességében továbbra is állat módjára vezetnek sokan a 81-esen, amikor nyáron a Pécs-Győr járatot elterelték Balinka irányába, akkor elég egyértelmű volt, hogy már megint baleset volt. Ha pedig egyszer eljutok oda, hogy autóm lesz, akkor első dolgom lesz, hogy Győr-Tatabánya-Székesfehérvár forgatagába vetem bele magam. Az is elég hülye dolog, hogy három év kellett ahhoz, vagyis nem. Két és egy negyed éve, hogy a Csepelt elhoztam. Pedig itt van napi két pár vonat. Miközben a teljesen megszűnt 13-as vonalat három hónap alatt bejártam úgy, hogy másfele is voltunk.

De hogy ne legyen hiányos a bejegyzés, október 22-e szabad nap volt a cégnél, ezért ezt kihasználva elmentünk Csókakőre busszal. Ez bevitt a faluba, a Szent Donát templomig.

20181022_01_csokako_szent_donat_templom.JPG

20181022_02_csokako_szent_donat.JPG

20181022_03_csokako_busz.JPG

Ismét a Vár utcán haladva.

20181022_04_csokako_var_u.JPG

A Tűzoltóság Szent Flórián szobrával és egy mézárus vele szemben.

20181022_05_csokako_szent_florian_tuzoltosag.JPG

20181022_06_csokako_mez.JPG

20181022_07_csokako_kereszt.JPG

A kereszt után a Kemencés ház.

20181022_08_csokako_kemences_haz.JPG

20181022_09_csokako.JPG

20181022_10_csokako.JPG

20181022_11_csokako.JPG

20181022_12_csokako.JPG

A parkolónál Horthy szobor, Turul, Trianoni emlékmű és egy játszótér.

20181022_13_csokako.JPG

20181022_14_csokako_trianoni_em.JPG

20181022_15_csokako_szent_csalad.JPG

Ez lehet a rendezvénytér.

20181022_16_csokako_rendezvenyter.JPG

Igazából itt van vége a forgalomnak, bár a kanyarnál lévő Behajtani tilos táblával szemben helyezkedik el a Vízmű, és ott aligha lehetne parkolni. A település nevezetessége az itteni vár, igen sokan jöttek-mentek.

20181022_17_csokako_behajtani_tilos.JPG

20181022_18_csokako_var.JPG

Itt némi egyensúlyozással fel lehet menni egy darabig.

20181022_19_csokako_csapas.JPG

Hogy ezen a korlát nélküli lépcsőn lemenj a mélybe.

20181022_20_csokako_lepcso.JPG

Kösz, de nem. Bementünk a várba, ingyenesen látogatható.

20181022_21_csokako_tabla.JPG

20181022_22_csokako.JPG

20181022_23_csokako.JPG

20181022_24_csokako.JPG

20181022_25_csokako.JPG

20181022_26_csokako.JPG

Intim pillanatok.

20181022_27_csokako_intim_pillanatok.JPG

20181022_28_csokako_kut_ip2.JPG

20181022_29_csokako.JPG

Irigylem őket, hogy ebben a szeles időben, csak úgy felmennek a hegyre.

20181022_30_csokako_hegymaszok.JPG

A felső szinten próbáltam megkeresni a nemrég látott bodajki Kálváriát, de hiába. Az idő is kezdett elborulni.

20181022_31_csokako_kilatas.JPG

20181022_32_csokako.JPG

20181022_33_csokako.JPG

20181022_34_csokako.JPG

20181022_35_csokako.JPG

20181022_36_csokako.JPG

20181022_37_csokako_szelfi.JPG

20181022_38_csokako.JPG

20181022_39_csokako.JPG

20181022_40_csokako.JPG

Visszatértünk a banyatanyához egy kicsit tankolni.

20181022_41_csokako_banyatanya.JPG

Egy órás szusszanás után elindultunk a buszhoz. Ki kellett menni a 81-ig, mert a fehérvári gyorsjárat nem jött be ide.

20181022_42_csokako.JPG

20181022_43_csokako.JPG

20181022_44_csokako_muvhaz.JPG

Szép, rendezett falu.

20181022_45_csokako_varalja_varroda.JPG

20181022_46_csokako_kijarat.JPG

A kijárati tábla után egy autó megállt. Azt hittem elsőre, hogy útbaigazítást kér, de nem, az úriember felajánlotta, hogy elvisz minket egy darabon. Mint aztán kiderült, Fehérvár felé ment, de az is segítség volt, hogy az útkereszteződésig elvitt, így biztosan elértük a buszt. Köszönet érte.

A bejegyzés trackback címe:

https://nevtelenutazo.blog.hu/api/trackback/id/tr2514523854

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.