Hogy miért pont itt? Többször néztem az adatbázisban az itt lévő két megálló és egy állomás adatait, de valahogy túl messzinek tűnt. Aztán kiderült, hogy nem is megvalósíthatatlan a projekt.
Indulás szombat kora reggel Kisbér-Tatabánya busz, ami még rendben is volt, de aztán a Tatabánya-Esztergom úton a halálomon voltam a tegnapi nem kevés whiskey-kóla miatt.
"Ha van Isten, ne könyörüljön rajta:
Veréshez szokott fajta,
.....
Ha van Isten, meg ne sajnáljon engem"
Miután némileg regenerálódtam, elindultam a határ felé.
De itt is elég csúszós a talaj.
Párkányban járunk.
A sétálóutcán végighaladva egyszer majd eljutunk az állomásra.
Nem csoda, hogy három éve nem jöttünk el ide, ez qrva messze van.
A jó öreg Pragotron, amit már Debrecenben is leszereltek pár éve.
Garamkövesd-Szob, aztán Muzsla felé tekintve.
Párkánynána néven szerepel az állomás egyes helyeken. Párkányt elhagyva.
A távolban egy kis falu, Nána.
A központban lévő park.
Egy elhagyott ház mellett elhaladva kiérünk a faluból.
Majdnem visszaérve Párkányba, egy romos épületnél a 76-os és 564-es út kereszteződésénél balra fordulva megyünk tovább. A párkányi strand itt van a közelben.
Jó lett volna egy buszt elcsípni Nánán, ami elvitt volna Garamkövesdig. Viszont félúton egy autós felvett és bevitt a következő faluba. Garamkövesd, Szent Mihály templom, vele szemben a Lourdes-i barlang és egy kopjafa.
Nem gondoltam volna, hogy ilyen szar időben fogok elindulni túrázni.
Végre, az első objektum.
Azért hihetetlen, milyen ügyesek. Néztem több videót is, amit ezen vonalrészen készítettek, az egyiken jól látszottak az állomás vágányai és az épület, a másikon már semmi, ahogy most sem.
Az egykori peronon Párkány, majd Kovácspatak-Szob felé tekintve.
Akárcsak tavaly Verebnél, már csak a buszmegálló jelzi, hogy itt volt.
Tovább haladva Szob felé.
Időközben több vonat is elhaladt, teher és a Metropolok. Lassan a Duna is eléri a közút szélét.
Az út egyre keskenyebb.
Szép lehet a kilátás onnan fentről.
Elérkeztünk Kovácspatak, Esztergomi csavargőzös, stb. helyére.
Itt felmegyünk a sínekhez.
Garamkövesd-Párkány, majd Helemba-Szob felé tekintve.
Ez a megálló épülete?
Néhány régi képet látva, itt volt a tábla annak idején.
Továbbhaladva immáron nem a sínek alatt, hanem azzal egy szintben keresztezzük a vonalat, egy őrház mellett elhaladva.
Na igen, ez valami nyaralóövezet lehet itt.
Na végre, megérkeztünk.
A kövesdivel ellentétben, ez még viszonylag közel is van a faluhoz.
Kovácspatak-Párkány, majd Szob felé tekintve.
Ezen az úton kell a határ felé menni.
Aztán az út elment balra, de nekem nem volt időm követni, hanem a töltés alján haladtam. Jellemző, hogy idő alig van, de az elhaladó tehervonatot, majd a hídnál a Metropolt meg kellet örökíteni.
Na ez az, ami lehetővé tette a túrát. Ha nem lenne itt gyalogoshíd, el se jöttem volna. Már csak negyed óra van, de ezen a rohadt hídon alig mertem átmenni, úgy rezgett, mint Biatorbágyon a viaduktnál.
Megérintve a határkövet, már látható a szobi állomás.
Egy teljes videó az egész útról:
Innen már sínen voltam, a zónázóval a Nyugatiba értem, onnan villamossal majdnem a Déliig, onnan gyorssal Székesfehérvár, majd haza Kisbérre a Bz-vel.
Ez a nap is azt bizonyította, hogy rossz idő ellenére is lehet túrázni, bár amolyan büntetésként fogtam fel, mivel reggel 4-kor igen kicsi volt az esélye, hogy fel bírok kelni. De sikerült és végigvittem az utat, már csak az időbeosztásra kellene jobban odafigyelni. Ha nem lett volna egy autós, aki elvisz, akkor igen későn értem volna haza.