Szeptember elején a fertődi Esterházy-kastély megtekintésére indultunk, mely része az MM-projektnek. Látszólag macerás ide eljutni tömegközlekedéssel (az is), de a térkép alapján viszonylag jól megközelíthető a település.
Győrig busszal mentünk, majd a soproni IC-vel, amely Csorna, Kapuvár mellett még Fertőszentmiklóson is megáll.
Petőháza-Győr, illetve Hegykő-Sopron felé tekintve. Az első képen a bécsi gyorsvonat van szerintem.
Keskeny- és normál nyomtáv.
Van váróterem és jegypénztár is.
Az állomás az utca felől.
A fertődi úton lévő átjáró, fent a még üzemelő győri vonal, lent a megszűnt és felszedett celldömölki vonal.
Innen séta tovább Fertődig. Ugyan lehetett volna buszos utat is szervezni, de az még macerásabb, mint, hogy Fertőszentmiklóstól sétáljunk pár km-t.
Ahogy elnézem, az itt élőknek sincs anyagi gondja. Furcsa ilyenkor már utazni. Mintha érezni lehetne, hogy már szeptember van. Napközben ugyan meleg van, de reggel és este már érezni a hűvösebb levegőt.
A Vasút sor és a Fő út kereszteződésében lévő Városháza.
Vele szemben az elhagyatott szálloda és vendéglő.
Ezután bementünk egy közeli csehóba egy kávéra. Azt mondták az ott lévők, hogy a Fertő-tó egy kicsit messze van ide. És hogy valami rendezvény lesz ma a településen, és maradjunk. Hát persze. A Fő út folytatásaként Joseph Haydn utca, mely mellett látható ez az I. világháborús emlékmű. Mivel 1921-es, ezért később kapott egy táblát a másik világháború áldozatairól.
A Madách sétányon a kastély felé haladva.
Az egykori Lovarda, ma egy része konzervüzem, elég lerobbant állapotban.
Ezzel szemben az Esterházy-kastély, ami miatt idejöttünk, kiváló állapotban van.
Esterházy „Fényes” Miklós szobra.
Hogy ne kelljen sokat a mágnest keresni, reméltük, hogy itt is van ajándékbolt.
De nem itt van a főbejárat, hanem odébb.
Hezitáltunk, hogy megvárjuk-e a következő csoportos belépési lehetőséget, vagy menjünk tovább. Az utóbbi mellett döntöttünk, szép volt a gödöllői is, de ha kimarad, az sem vészes.
A főbejárattal szembeni két egykori Őrségépület, mely étteremként funkcionál jelenleg. Amíg el nem felejtem, később visszatértünk ide, ebédeltünk, ezúttal gyorsabban ment, mint Gödöllőn.
Ezen épületek mögött van a focipálya.
Sarród felé haladva még egy mágnesárust találtunk, onnan egy nagycenki, egy hegykői és egy fertő-tavi mágnest vettünk.
Mária megkoronázása szobor.
Művelődési ház.
Mária oszlop.
Rengeteg itt a régi, de felújított ház, valamint a szálláshely is. Ami annyira nem csoda, sokan áttekernek Ausztriából Pomogy felől. A Szent István vértanú templom.
A 700 éves fennállás emlékműve.
A határ felé vezető út.
Ezért jöttünk erre, ha nyitva lett volna.
Ezután visszafelé indultunk, busszal elmentünk Fertődig, ott kajáltunk, majd gyalog indultunk vissza. Ugyan jár vonat Fertőd felé, de az nemzetközi járat, és nem tudom, mennyibe kerül az utazás. Busz megint csak nincs, marad a séta a másik vasúthoz. Hogy ne legyen ismétlés, Petőháza felé indultunk.
Igen, ez mind Fertőd volt még. A közút ezzel a földúttal fut párhuzamosan. Nem tudni, hogy nem-e lett volna egyszerűbb azon haladni.
Az út végén egy tó van. Egy kicsit vizesebbnek képzeltem ennél.
Nem is baj, hogy itt jöttünk, a közúton elég nagy volt a forgalom. Elértünk az Ikva patakig.
Ezzel elértük Petőházát.
Nézelődni nem nagyon volt már idő. Az ott a Kegyeleti park.
Polgármesteri hivatal.
Az egykori cukorgyár területe.
Egykori iparvágányok.
A megálló épülete.
Fertőendréd felé.
A megállóval szemben.
Utastájékoztató.
Fertőszentmiklós felől érkező személyvonat.
Kedvelem ezeket a GySEV Flirt-öket, mert van konnektor rajtuk.
A győri állomáson lévő egykori ABmot.
Innen pedig a dunaújvárosi gyorsjárattal mentünk haza.