Ha a legutóbbi bejegyzés egy régi nyomvonal bejárás volt, akkor a mostani pedig régi buszmegállókról szól. Itt azért klasszikus értelemben nem beszélhetünk megszüntetésről, mert ez nem kötött pálya. Persze lehetne egy bejegyzést írni a régi villamosvonalakról, de ahhoz vagy 50 évvel idősebbnek kellene lennem. Összeszedtem egy csomó képet, leközlöm mindet, de nem mindegyiknek lenne itt a helye. Hozzáteszem, amikor a bejárást végeztem, még javában épült a 2-es villamosvonal, és csak annak elkészülte után derült ki, hogy a 31-es és 32-es vonalak mely megállói maradnak. Szerintem még a DKV sem tudta volna akkor megmondani.
Az első megálló a Rakovszky utcán található, a nagy útkereszteződés mellett. Egykor itt állt meg a 2-es troli, mielőtt be nem vezették a Dobozi lakótelepre. Azt nem tudom, hogy a 4-es troli indulásakor a 2-es is bement-e a lakótelepre. Balkéz felé haladva nem messze van egy kisebb útkereszteződés, ott lekanyarodnak a trolik jobbra, a Munkácsy utcára, és ott van egy megálló.
A következő képen a Pláza látható, és a villamosmegálló nem. Régen itt volt az egyik, a 2-es villamos építésekor került úgy 50 méterrel a főtér felé. Mivel itt ágazik szét a két vonal, nem akartak külön megállót a két villamosnak, inkább a meglévőt lejjebb vitték, és az lett az első/utolsó közös megállója a két vonalnak. Az itt lévő megállót pedig eltüntették.
A Plázánál volt egy másik megálló is, valamint egy járda. Ezt a megállót használta a 31-es, 24-es, 15-ös busz. Most már csak sínek vannak helyette. A megállót bal kéz felé vitték el, kb. 100 méterrel, ahol az új villamosmegállót is létrehozták.
A Hatvan utca elején volt két buszmegálló 2000 nyaráig. Az egyik a Nagyposta előtt, a másik az Unió áruház mellett volt. Amikor 2000 nyarán elkezdték a sétálóutca kialakítását, akkor a Nagytemplom és a Bethlen utca közötti részen megszűnt a buszközlekedés, a forgalom is nagyjából. A 31-es, 10-es, 14-es buszokat pedig más irányba terelték – ideiglenesen a Kálvin tér fele.
Ez némiképp spéci helyzet, mert itt elvileg nem volt – legalábbis az elmúlt 15 évben – állandó megálló. Amikor 2000 őszén a fentebb említett szakaszt lezárták, akkor a buszoknak itt, a Kálvin tér mellett volt ideiglenes megállójuk. 2001 tavaszán a Városháza és a Pláza közti szakaszt is lezárták, ekkor ismét más irányban haladtak a buszok.
1999-ben a 27-es busz a Hatvan utcán haladt végig, majd a Nagytemplom előtt elment jobbra és aztán megint, és bekanyarodott a Bajcsy-Zsilinszky utcára. Akik abban az időben várták a Kistemplom előtt a 31-est, azok még emlékezhetnek rá, hogy nem volt kellemes, amikor a felbukkanó busz lekanyarodott. Az első megálló az egykori Víg mozi bejáratánál volt, ma már nem tudom, hogy hányadik nevű szórakozóhely bejárata van az egykori megállónál. A másik megálló kicsit lentebb volt.
Az Alföldi nyomda után, a benzinkúttal szemben van egy helyközi megálló. Úgy 10 éve talán itt még megálltak a helyi járatok is (28, 34, 35, 36, 33). A Tesco felé haladva a kereszteződés után most is üzemel a Pesti utcai megálló.
Innentől pedig a 31-es és 32-es közös vonalán haladunk végig. Na, itt állt elő az a helyzet, hogy némelyik megálló megmaradt. A Csemete utcán és a Dózsa György utcán lévő két-két megálló megmaradt, ezeket a 12-es busz használja. Habár eléggé elkezdték ezeket bontani, később visszaépítették. Az utolsó kissé feljebb, az Ázsia Center irányába került.
A Nádor utcai megálló a Malompark mellett szintén megmaradt.
A párját viszont elbontották és visszább alakítottak ki egy másik megállót. A vele szemben lévő is régi megálló. Mindkettő a Dienes Középiskolánál van.
A Dab székháznál lévő egyik megálló, ahol éppen nagyban fúrnak, az is megmaradt.
A kereszteződés után lévő „párja” viszont megszűnt.
A Mikszáth utcán lévő három megálló is megszűnt annak köszönhetően, hogy a megmaradt megállókat használó 12-es busz lekanyarodik a Bolyai útra.
A Békessy Béla utcán lévő két megállót jelenleg a 22/24-es buszok használják, melyek a Böszörményi útról térnek le erre. Az első egy kicsit feljebb került.
A Böszörményi úton lévő Trafóállomás volt régebben a 14-es busz végállomása. Később átkerült a Vezér út felé, majd megszűnt.
A Pallagi úton, a Klinika parkolója mellett találtam ezt a peront. Nem tudom, mely megálló lehetett, hiszen kicsit visszább, a Szociális otthonnál is van egy megálló, tovább haladva pedig van egy az Augusta és egy Pallag felé. Ezen megállók közötti távolság talán 200 m, így ezen megálló létének nem látom értelmét. Talán a DKV sem látta.
A Vidámpark mellett található ez a peron. Egykoron a Klinika felől erre járt a hibrid troli, ami majd az Uszoda után csatlakozott be a fővonalba.
A Bólyai utcán is volt egy megálló, a Nonstop mellett. Később ezt a Dab székház felé helyezték, rögtön a lámpa után van.
Az Attila téren volt a 37-es egyik végállomása, de még régebben talán a 19-es is innen indult. A megálló után rögtön jobbra kanyarodott, onnan pedig a Kossuth utcára.
A Nagyállomásnál a Posta elől indultak a 30-as, 2-es, 3-as buszok.
A Nagyállomás elől pedig a 10-es, 14-es, 16-os, 31-es, 32-es buszok. Azóta áthelyezték őket a felüljáró felé.
A Dósa nádor térről indult a 11-es busz. Ma már csak egy kis lyuk jelzi az egykori megálló helyét.
A Csapó utcán ment végig a 11-es. Amikor elkezdték a Fórumot, akkor szűnt meg a forgalom részben az utcában. A Fórum helyén volt régen a Debrecen áruház, ott volt egy megálló.
A Doberdó utca egy nagy busz elosztó volt régebben. Később elkezdtek a buszok fogyatkozni, megszűnt az egyik megálló, majd a másik, végül a harmadik is. Ahol most az üres tábla van, onnan indultak hétvégén a józsai buszok, valamint a 31-es és 32-es. Később ezek a non-stop előtt lévő megállóból indultak, ahonnan a 24-es, 15-ös, 10-es is. A háttérben ugyan nem látszik, de a kocsma előtt volt a 31-es, 32-es, 24-es végállomása, a 10-es egyik megállója. Ezt a megállót áthelyezték, nagyjából a kép bal szélén, a villamosmegálló mellett alakítottak ki helyet a még erre buszok számára.
A Nagyállomásnál kimaradt egy: a 24 emeletes előtt lévő megálló nagyrészt végállomás volt. Amikor a 29-es és 30-as buszok össze lettek vonva, akkor az utóbbinak itt is volt egy megállója.
Egy kis adalék még: van több olyan megálló is, amit áthelyeztek, de amúgy az útvonalon nem történt semmi változás – csak annyi, ami a DKV-ra amúgy is jellemző.
A Széchenyi utca elején lévő megálló akkor került arrébb, amikor az Ítélőtáblánál létrehoztak egyet.
A Járműjavítónál lévő megálló is arrébb került a mostani építkezés során. A régi helye a kereszteződésnél volt. A párja maradt a helyén.
A Hatvan utca végén lévő megálló sem üzemel, valószínűleg azért, mert alig pár 10 méter a Segner tér két irányból is, ezért immár felesleges. A vele szemben lévő viszont még megvan.
A Kondorosi csárdánál lévő megálló helyzetét már nem tudom, hogy van. A távolsági buszok itt álltak meg nagyon sokáig, most egy kissé fentebb van egy megálló kialakítva, és ott állnak meg. Viszont ez a megálló sem mondható megszűntnek, mert valamelyik busz, talán a 37-es itt áll meg.
A végére egy kakukktojás. A Kossuth utcán az iskolával szemben a mai napig megvan a megálló. Viszont itt régebben helyközi járatok is megálltak. A 2001-es sétálóutca építésekor lettek ezek a buszok elterelve a Nagyállomás felé. Sok lenne felsorolni a viszonylatot, mondjuk úgy, hogy a Vámospércs, Martinka, Hajdúsámson és Hajdúhadház felé haladó buszok voltak.