Kezdenek fogyni a bejáratlan vonalak a környéken, de mielőtt még kétsége esnék, el kell utazni úgy 25 km-re lévő kis mellékvonalra.
Azaz Zircre. Mivel kamerát is vittem, ezért az állóképeket is azzal készítettem. Zircre éppen ottjártamkor érkezett meg a győri személy.
Próbáltam megtudakolni, hogy mennyire van forgalom a dudari vonalon, de későn kezdtem neki. De annyi eszem nem volt, hogy akár a forgalmi szolgálattevőt, akár a baktert megkérdezzem, várható-e Dudar felől vasárnap délután szerelvény. Itt még együtt fut a győri vonallal a dudari vonal.
A Kardosrét felé vezető közút jobbra, és az átjáró után Zirc felé nézünk, majd Dudar felé.
Hamar kiderült, hogy egyedül a sínek között lehet sétálni, mert mellette semmi gyalogosösvény – miért is lenne. Ismét csak szembesülni kellett, hogy el vagyok kényeztetve a otthoni-otthoni 105-ös vonallal. Útközben szelvénykövek, fényjelző…
Az ott már Kardosrét, Zirc külterülete.
Kicsit hűvös van, nem úgy, mint egy hete a veresi vonalnál. A kapásjelző is beindult, mondván, Kardosrétnél járunk.
De vaklárma volt, ugyanis itt nincs útkereszteződés. De majd most.
Itt lehetett volna a megálló épülete, bár legfeljebb tábla lehetett itt.
Innen el lehet jutni Kardosrétre.
Mintegy 17 évnyi „vasútbuzullusulás” (VASÚTMÁNIÁSOK IDE, VONATBUZULLS nevű indexes topikcím után szabadon) próbáljam meg értelmezni a táblákat. Ez átjárójelző.
Közben elérkeztünk Nagyesztergár mh helyére. Kardosrét, majd Dudar felé tekintve.
A megálló pedig itt lehetett, mivel innen visz egy földút Nagyesztergár felé. Ellenkező oldalon, mint Kardosrétnél.
Néha megszakad a fák sora, és akkor a távolba is el lehet látni.
Elég sok betontalp van a vonalon.
Dudar a közelben.
Fénysorompós átjáró a 73-as szelvénynél?
Nagyesztergár, majd Dudarbánya felé tekintve.
Itt volt Dudar megálló, mivel elég nagy a hely, volt itt épület is. Volt?
Az utolsó szakasz.
Csonkavágány, rakodó, zárósorompó és egyéb…
Dudarbánya épülete körbekerítve.
Kint a vörös tárcsa.
De még van egy rövid szakasz a bauxitos rakodóhoz.
A pálya vége, innen volt egy tervezet, hogy továbbviszik a pályát Balinkabányáig.
A navigáció innen aztán bevitt a fatelepre, majd onnan visszaséta és futás be a faluközpontig. Annyi szerencsém volt ezzel a bejárással, hogy Dudaron és Nagyesztergáron voltunk már egyszer. Aztán egy távolsági busszal visszautaztam Zircre, onnan pedig hazavezettem. Elsőre nem tűnt ez a vonal sem nagy dobásnak, de aztán megláttam a szépségét. Mondhatni, hogy ez a vonalbejárás, amikor csak a pályán megyünk végig.