„Személyvonat indul Tiszalök állomásra XX:XX-kor az első vágányról.” Szinte mindig egy MdMot szerelvény bonyolította a forgalmat a 109-es vonalon, ami az egyetlen debreceni vonal, ami fehér folt volt.
Miért is? 8 irányba lehetett eljutni a hajdúsági megyeszékhelyről. A 100-as áthaladó vonal, ezért 7 vonal található itt. A 105-ös, nyírábrányi vonalon értelemszerűen sokszor utaztam. A 100-ason, Nyíregyháza felé 1993 tavaszán már biztosan jártam, de odafigyelve 1995-1997 között többször, de a 2000-es évek elején is. A másik irányba 2003-tól, úgymond odafigyelve sokszor. A 107-es, létavértesi vonalon először 1995 végén jártam, majd 1996/97 fordulóján kétszer, végül 2003 elején. Ehhez kapcsolódva éppen aznap Sárándtól leutaztam Nagykerekiig, így a 106-t is láthattam volna, ha nem sötétedett volna rám. Májusban újráztam, és akkor már ezt is láttam. A 110-es, mátészalkai vonalon 2003 májusában többször is jártam. Maradt egyedül a 109-es. Ezen 1994 őszén Hajdúböszörményig eljutottam, majd vissza. Legközelebb 2019-ben jártunk arra, egy koncert miatt, de vissza busszal jöttünk. Többször is felmerült, ha már otthon vagyok, akkor ezt a vonalat is meg lehetne nézni, főleg, ha nincs program és rossz idő van. A tegnapi hajdúnánási út is adott egy újabb lendületet.
Tiszalökre egy mellékes Bz-vel jutottam el. Útközben látható a felújított, kétvágányosra átépített szakasz Tócóvölgyig, az állomás is mintha részben megújult volna, a régi nyomvonal vége, a megszűnt Nyulas megálló és a Teva iparvágánykiágazás.
Szorgalmatos-Debrecen, illetve Hajnalos-Nyíregyháza, aztán Tiszalök Vízművek felé tekintve.
Ismét ironikus a vonalak sorsa. Ez esetben Ohat-Nyíregyháza vonal készült el először 1896-ban ért el ide a vasút, egy évvel később készült Tiszavasvári felé a pálya, ahol akkor már volt összeköttetés Debrecen felé. Míg a 109-es vonal a mai napig üzemel, addig a 117-esen Tiszalök és Ohat között 2009 óta nincs közlekedés.
Ez talán malom volt, az állomástól keletre haladva az átjárónál.
A Kossuth utcán felfelé haladva.
A könyvtár után egy buszmegállóban bevártam a Nyíregyháza felől érkező buszt, ami elvitt a vízerőműhöz.
Az erőmű mellett egy arborétum található.
Alig fél órám volt ezt kivitelezni, aztán vissza a központba.
A település északi részén több horgásztó is található.
A hídon átérve pedig már Borsodban vagyunk.
A debreceni vonal jobbra ágazik le.
Visszaúton sem volt Uzsgyi.
Ezzel végre megvan a 109-es vonal is.