A 152-es vonal első részének bejárása során Korhánköztől Köncsögig jutottunk. Most a tervek szerint a vonal másik fele következik.
A vonalon található egy elég rossz hírű állomás, ami egy elágazó állomás, ez pedig Kecskemét alsó. Itt ágazik el a 152-es és a 142-es vonal. Itt a Kecskemét és Hetényegyháza között ingázó szóló Bz jár. Jelenleg munkanap van még két járat tovább, egy Lajosmizséig, egy pedig Táborfalváig. Mivel a kerekegyházi vonalbejáró során nem volt idő Hetényegyháza megtekintésére, ezért ezt pótoltam az utolsó nyári napon, így jutottam el ehhez az állomásig, természetesen vonattal.
Másnap kora reggel arra keltem, hogy az eső eléggé veri az ablakot. Ezáltal ugrott az a lehetőség, hogy kora reggel elindulunk a vonalat bejárni. Mivel előző nap sütött a nap, ezért esőkabátot sem vittem magammal. Ez aztán megbosszulta magát, mert másnap reggel mehettem keresni egyet, végül egy kínai áruházban kaptam.
Tíz óra után tudtam elindulni, addigra csendesedett is az eső. A busz is késett, mert a GAMF környékén felújítás van, emiatt nagy a dugó. Majdnem dél volt, mikor a Galambházi erdő megállónál leszálltam. Ez közel van az első ponthoz, ahol az indulást terveztem.
Az egykori peronon Köncsög, majd Ágasegyháza felé tekintünk.
Itt egy régen megszűnt megálló volt, Galambház. Bár úgy tippeltem, hogy itt nem volt épület, az 1961-es műholdas képen mégis, mintha lett volna itt valami.
Itt már a pályán haladok tovább, ami nem volt egyszerű, mert sok helyen a talpfák eléggé csúsztak. Ez pedig akadályozta a gyorsabb haladást.
Egy érvénytelenített előjelző, valamint egy másik tábla, hogy őrzés nélküli váltó található, aminek egyenes állásban kell lennie.
Megérkeztünk Ágasegyházára, ami egy háromvágányos állomás volt.
Galambház, majd Ágasegyházi tanyák felé tekintve.
Az egykori állomás épület, a neonos állomásnévtábla nincs meg. Nem ez volt az eredeti épület, kb. 50 éve épült.
Az 1961-es képen látható is a korábbi épület, valamint egy raktárépület.
Az állomás másik végén lévő, valószínűleg váltókezelő hely, 1961-ben a két kitérő vágány egyszerre tért be az átmenő vágányba.
1975-ben már jóval hosszabb volt a harmadik vágány. Ezt az őrhelyet is megkereshettem volna, de úgyse hiszem, hogy megvolt, meg nem is néztem utána.
Most pedig következzen a település megtekintése. Jövő héten falunap, ráadásul Vörös Istvánnal, akit sajna nem tudunk megnézni, mert egy közeli másik helyen leszünk egy másik rendezvényen.
A Hét vezér kopjafa, egy világháborús emlékmű a katolikus templommal szemben. Volt még egy emlékmű, de azt nem vettem észre.
Az iskola előtti Trianon emlékmű.
Az iskolával szemben található a művelődési ház, és itt egy kis utca elvezet a temetőhöz, ahol visszatértem a pályára.
Az kérdéses, hogy gyomírtó jár-e a vonalon, de Pft gép igen, találtam egy tavalyi videót, amikor végigment rajta, a felvételen eredeti a hang és a sebesség.
A következő megállási pont a falutól kicsit kieső Ágasegyházi tanyák megállóhely. Az udvarban mintha egy lakóház is lenne, vagy lett volna, de elég elhagyatott minden.
Ágasegyháza, majd Agárdytelep felé tekintve.
Az egykori megálló alig látszik a növényzettől, és a tábla is teljesen rozsdás.
1961-ben még jóval rendezettebb volt a hely, és mintha egy másik megálló épület lenne még itt.
Elérkeztünk az iparvágányokhoz Agárdytelepnél.
Ágasegyházi tanyák, majd Izsák felé tekintve. A túloldalon a Royalsekt Zrt található, pezsgőgyár. A szürke épületet a vágányra építették rá.
A megálló épülete, az egyik fele lakóépület lehetett, mint pl. Nemesgörzsöny vagy Biri esetében. De most igencsak lakatlan.
És egy régi kép 1975-ből.
Itt felmerült, hogy Izsákon foglalok egy szállást, lett is volna, oda elmegyek, aztán másnap kora reggel nekiesek a hátralévő szakasznak, de aztán feladtam. Innen elsétáltam kb. 20 percet egy megállóig, majd busszal elmentem Soltig, onnan közel egy óra várakozás után pedig a szegedi járattal Kisbérig.