Fél évvel ezelőtt azzal nyitottam az idei évadot, hogy a Komárom és Kisbér közötti részt bejárom. Ez alatt a fél év alatt aztán voltam és voltunk sok helyen, a már nem üzemelő 13-as vasutat is végigjártam, sőt még a határon túlra is eljutottam, de a 13-as főút és az 5-ös vasútvonal Nagyigmánd és Komárom közötti része továbbra is fehér folt. Kétszer is elhaladtam ezen a részen, egyszer a tatai út után, egyszer pedig a gútai túra végén. Idő nem jutott rá egyszer sem. November van, mielőtt végképp eljön az év vége, és behavazik, el kell jutni ide is.
Indulás a kisbéri állomásról, hogy biztosan legyen idő végigmenni azon a kb. 15 km hosszú szakaszon, és ha marad idő, másfelé is lehet menni – úgyis van egy előjegyzésem a környéken.
Megérkezés a nagyigmándi állomásra.
Innen két keréken megyünk tovább. Két 13-as egy táblán.
A szélkerekek miatt indultam el annak idején. Azóta már nem érdekelnek annyira, hogy odamenjek hozzájuk, de ebben a napos, nem is annyira hideg szeles időben eléggé pörögnek.
Egy kis falu Komárom közelében.
A központban.
Milleniumi park.
Ezután még elindultam egyenesen tovább a földúton, hogy itt vannak a sínek és a megálló is a közelben, de aztán visszafordultam, hiszen jóval egyszerűbben is el lehet jutni oda.
Az autópálya szinte karnyújtásnyira van a falutól. Ja, ez nem az, hanem a Komáromi Mezőgazdasági Zrt.
Ahol a köz- és a vasút keresztezi egymást, ott kell egy kicsit visszafele haladni a sínek mentén az egykori Csémpuszta megállóhoz.
Szőny-Déli illetve Nagyigmánd felé tekintve.
Valószínű, hogy megálló rakodóhely lehetett, mert még egy vágány látszik, és egy harmadik is lehetett a kettő között.
A megálló épülete és belseje. Kiürítették szépen – mindenféle értelemben.
Van még egy körforgalmi kereszteződés Komárom előtt. Balra a 131-es úton lehet eljutni Győr felé Komárom kikerülésével.
Elértük Komáromot, a város neve hagyományosan és rovásírással.
Amikor itt voltunk a nyáron, a város szélén lévő kopjafáknál az út túloldalán láttunk egy követ, de nem tudtuk, mi az. Most átmentem, megnéztem, Az aradi vértanúk emlékköve.
A vonalszakasz utolsó megállója. Szőny Komárom egy városrésze, régebben önálló település volt, azóta összenőtt az anyavárossal. A Szőny-Déli egy városszéli megálló, talán a vonal egyetlen megállója, ahol még megáll a vonat. Van egy Szőny nevű megálló innen nem messze, de az az 1-es fővonalon van Komárom és Almásfüzitő-felső között. Ezt a bódét pár éve rakták ide, azelőtt egy téglaépület volt, szerintem egy kicsit odébb.
Csémpuszta, aztán Komárom felé tekintve.
A nem túl terjedelmes menetrend.
Továbbtekertem északi irányba, egy elágazásnál megtaláltam a hiányzó harmadik erődöt, a Csillag erődöt.
A városközpont felé tekerve feltűnik az 1-es vonal is.
Bementem a helyi Tescoba hűtőmágnesért. Aztán továbbmentem Észak-Komáromba, hátha ott is kapok egyet. Elmentem a körforgalomig, ott volt egy boltos negyed, és ott kaptam – 4 euróért.
Gondoltam még arra, hogy elmegyek Mocsára és Kocsra, de úgy elment az idő, hogy inkább bevártam a 16:10-es vonatot.
És azzal hazatértem Kisbérre.