Újraszerkesztve (a freeblog pedig kapja be!)

Jason, a névtelen utazó

Jason, a névtelen utazó

2009.08.23 Közeli helyeken

2014. június 29. - JasonX2

Élt egy fiú egymagában, a fény szívében, a csendnek élt,

Nálad nem volt jobb, se rosszabb, de érte jött egy nap a fény.

E naptól kezdve kezdett félni, fájó érzés tört reá,

Elragadta, egyre feljebb vitte őt a kék sugár.

abstract-abstract-blue-rays-line-creative-background.jpg

Közel 8 hónap eltelt a legutóbbi utazás óta. Idő és egyéb tényezők hiányában most sem terveztem távoli utat. Az időjárás előrejelzés és az éjszakai műszak nem éppen kedvező előjelek, de hát hamarosan nem lesz még ennyi lehetőség sem. Reggel egy gyors mustra a Volán honlapján, hogy mikor indulhatok. A 8:05-ös járat lesz az enyém. Szerencse, hogy közel van a 32-es busz megállója, így közvetlenül a buszpályaudvarra értem. Olyannyira, hogy 7:45-kor már indulhatok is a békéscsabai gyorsjárattal. A szükséges helyszíneket, valamint az adott település térképét már tegnap eltároltam.

Jó pár év után végre kiderült, hol található a debreceni repülőtér. Úgy fél éve nem is messze voltam innen. Derecskén szépen el kezd csepegni az eső. Mire elérem a célhelyet, már esik rendesen. Viszont nincs köd. Itt vagyok:

20090823 12 Buf tábla.jpg

Kétszer jártam erre, 1994 és 1995 nyarán, akkor Bakonyszegre mentünk. A második alkalom szintén egy vasárnap volt. Bár régebben terveztem, hogy levonatozok Debrecenből Püspökladányba, majd onnan esetleg Biharkeresztesig, de nem lett belőle semmi.

Amikor indultam, volt, aki Gyermekvárosig vett jegyet, utólag kiderült, nekem is eddig kellett volna, mert itt van az egyik célpont.

Beérve a településre itt is egy nagy buszpályaudvar található, mivel központi szerepe van a városnak. Másrészt ugyanilyennel már találkoztam a miskolci utak alkalmával is, amikor Polgáron és Tiszaújvároson is elidőztünk egy darabig. Jól néz ki az épület.

Pozitívum, hogy a főúton jelzőtáblák vannak. Némi terepszemle a városháza környékén, majd vissza a buszállomásra, és irány az első célpont. Kis idő után egy szebb napokat látott épülethez jutok:

20090823 01 Berettyó mozi.jpg

Gondolom, a téka sem üzemel. Vico? Emlékszik még valaki erre a cégre?

20090823 02 Vico.jpg

A központban található tábla szerint 5 középiskola is van itt. Engem igazából csak egy érdekel, de mi van itt a buszállomásnál? Valószínűleg annak idején ez volt a 126-os szakmunkásképző.

20090823 03 126-os.jpg

A késő őszi fényben feltűnik a vén világ,

Látta ott lenn a viaszszívű emberek hatalmas táborát.

Mért mész tovább, nagy a világ, nem elég, amit látsz,

Mért mész tovább, nem tudod mi vár, hová visz a kék sugár.

Itt aztán volt némi kóválygás, hiába volt térképem is.

20090823 04 Célkeresztben.jpg

Végül megtaláltam az a helyet, amit kerestem. Ez az árok viszont tuti nem a Berettyó.

20090823 07 Kanális.jpg

Körbezárta, húzta magával a fény,

Látta, amire vágyott, amitől félt,

De egyre feljebb vitte őt a kék sugár,

Zuhanó sorsok, életek, mi vár rád és rám.

Útközben megállít egy Wagon R-es „úriember”, és arról érdeklődik, miért, kinek a megbízásából fotózok. Erre hagy ne mondjak semmit.

Innen csak annyit kell tennem, hogy menni egyenesen előre, míg a 47-est el nem érem, onnan pedig balra. Végül sikerül kijutnom a buszállomástól úgy egy utcával fentebb. A körforgalom után elvileg finisben vagyok, gyakorlatban még úgy 10 perc, mire elérem a célt. Itt kellett volna leszállni az elején. Ezt kerestem (Bessenyei György szakközépiskola):

20090823 08 Bessenyei szki.jpg

Innen vissza a körforgalomhoz, majd balra Biharkeresztes felé. Felmerült egy olyan ötlet is, hogy visszafele vonattal megyek Püspökladányig és onnan Debrecenbe, de aztán elvetettem az ötletet. Mivel nincs járda a 42-es út mellett, ezért esélytelen, hogy az út mellett menjek tovább. Bemegyek egy közeli csehóba, és némi italozás mellett böngészem a térképet, és nem árt egy kicsit megszáradni.

Nincs más hátra, mint visszamenni a buszállomáshoz, és onnan a Tardy úton végighaladva eljutok a következő célponthoz. Útközben feltűnik az uszoda is, ide is eljövök majd. Az ötlet nem volt rossz, csak éppen az út végén már nincs járda. Először semmi, de lefele kell menni pár száz métert, szakadó esőben, az út mellett, és megvan:

20090823 09 Torony.jpg

Köszönet a Wikipédiának. A morcos ábrázat megtévesztő, nem voltam se ideges, se hideg nem volt, de legalább esett az eső.

20090823 10 Torony előtt 1.jpg

Zuhanó sorsok, életek, hova hajszol a remény,

A dolgok árát megfizetted, de ez még nem elég,

Csak egy megvett szerelem, elveszett testedben lehet elég,

Vadul tör rád, meg nem öl, de emlékeztet, míg élsz.

Visszafelé haladva kiderült, hogy egy jobb út is lett volna idefele (ott készült a legelső képen látható tábla). Mindegy, most már csak szeretnék visszajutni a főútra. Ha az olyan egyszerű is lenne. Lassan már úgy érzem magam, mintha labirintusban lennék. Csak előkerült a Népliget, és mindjárt itt az uszoda is:

20090823 13 Uszoda.jpg

Az uszodával szemben egy park van. Nekem tetszik. Csak mintha valami hiányozna.

20090823 14 Népliget 1.jpg

20090823 15 Népliget 2.jpg

Látott vágyakozót és gyűlölködőt,

Kibontott hajú nőket, forrón ölelkezőt,

És kiket hajt vad kényszer, pénz és ékszer mások után,

Azt ki mindig vár, segítsd őket kék sugár.

Most már csak annyi dolgom van, hogy lemenjek az állomásra, aztán vissza. A kedv kezd elfogyni. Majd visszajön.

20090823 17 Vasútállomás 2.jpg

20090823 16 Vasútállomás 1.jpg

20090823 18 Vasútállomás 3.jpg

Vissza a kezdőpontra. Ezúttal is jó ötlet volt az italozás, visszaúton csak szédelegtem, nem csak az ivás miatt, hanem a fülledt idő miatt is.

20090823 19 Buszállomás.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://nevtelenutazo.blog.hu/api/trackback/id/tr276446759

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása