Tavaly novemberre volt meghirdetve a Kunsági vasúttúra, de a vírushelyzet miatt le kellett mondani, pedig elvileg el tudtam volna akkor is menni (akkor kárpótoltam magam a 48-as vonallal). A nyár eleji módosítás jobb is volt a fényviszonyok miatt.
Mivel Kunszentmiklós-Tass elég messze van Kisbértől, és péntek este a Barba Negrába mentünk, ezért Pesten maradtunk éjszakára, Soroksár környékén. Másnap reggel innen mentünk el a kezdőállomásra. Lett volna egy külön Ikarusz is valahonnan Pestről.
Retró ingás Csörgős szerelvénnyel megyünk majd.
A 151-es, solti vonalon az első állomás.
Mivel Csabonyból nem maradt semmi, ezért a következő megállás Dunavecse.
Apostag.
Dunaegyháza épülete szintén el lett bontva, ezért ott sem álltunk meg, csak a végállomáson, Solton. Ami nem is az igazi végállomás, mert az Dunapataj, de addig nem járható a vonal. Solton vártak minket némi műsorral.
Némi próbálkozás szelfivel, mígnem egy úriember kisegített minket.
Visszaindultunk Kunszentmiklós-Tassra, némi késéssel oda is értünk, mivel a közúti átjáróknál nem volt sorompó, itt meg kellett előtte és utána is állni, míg fedezték az átjárót. Kunszentmiklós-Tassról a 150-es vonalon Kiskőrösig utaztunk, majd a 153-as vonalon, aminek Kalocsa a végállomása. Itt se álltunk meg sok helyen, mivel nem voltak már meg az épületek. Remenciót talán meg is találtam. Mivel szorított az idő, sokan is voltak, úgyhogy mindenképpen tervezem, hogy egy kerékpáros út során bejárom a vonalat és vele együtt a településeket, ott majd több (????????????) időm lesz. Kecel állomás.
Kecel-Szilost nem találtam, pedig elvileg még a táblája is kint van. Őrjeg talán meglett. Öregcsertőn álltunk meg.
Itt kezdődött az a mocskos dolog, ami együttjár ezekkel a különvonatos utakkal. A belterjes kiskirályok ész nélkül üvöltöznek azokkal, akik nagyrészt véletlenül állnak rossz helyen. Ugyanez volt a nyíradonyi út során. Itt el is ment a kedvem az egésztől. Az egy dolog, hogy a kékpólós KÖCSÖG beugat nekem, én meg vissza, de az pont lemaradt a videóból (tényleg csak véletlenül), de szemmel láthatólag volt ott egy fiatal srác, aki egészségügyi okok miatt elég nehézkesen mozgott. És ez a barom vele is üvöltözik. Gratulálok! Megjegyzem, hogy a böhönyei úton nem volt ez tavaly.
Ezután elmentünk a kalocsai rakodóig, majd egy különlegesség a végére, amikor is Foktőig elmentek a szerelvény, és ez tavaly nem volt betervezve. Majd csak innen visszafordulva álltak meg a kalocsai állomáson.
Mi viszont úgy döntöttünk, hogy elég volt ebből, és különben is siettünk Zuglóra. Végül a rakodónál leszállva elsétáltunk egy órát Kalocsán, eldöntve, hogy majd egyszer ide is eljövünk szétnézni, busszal tovább Kiskőrösig, onnan vonattal vissza Kunszentmiklós-Tassig. Sajnos a Fecske, ami pontosan beért Kelebiából, várakozni kényszerült, mert a szembejárat késett, és meg kellett várni. Végül időben eljutottunk a Legenda Sörfőzdébe, de ha gáz lett volna, akkor is a különvonattal Kiskőröstől visszamehettünk volna (csak akkor a qrvanyját lett volna a Volánnak is).