Micsoda egy cím! Milyen értelmetlen! Akkor nézzük: bár külön posztba került, de ezen a napon voltam Csabonyban, ezzel lezárult a 151-es vonalbejáró. A következő menet a 153-as lesz. A kettő között van elvileg a 152-es, de ott már voltunk egyszer, kétszer, háromszor és kész van. A nap hátralévő részében egy kis „önsegítés” a holnapi napra.
Viszont mielőtt ebbe belevágnék, előtte néhány kép, videó, amit a többi posztba nem tudtam betenni. Nem szeretnék ismét majd egy fél éves rendezvényes posztot sem összehozni, mert a legutóbbival is szívtam rendesen.
Február 24.-n voltunk Székesfehérváron a Fezenben. Öt éve voltunk itt először, négy éve másodjára, és azóta sem. Az első fellépő Kori.
Majd jött a Lord. Nekik 50+1, nekünk 5 év.
A következő menet március 11.-e, Komárom. Volt egy erődtúra, majd a Magyarock Dalszínház előadásában A költő visszatér.
Ezt azért szerettem volna megnézni, mert amikor 1989 tavaszán, általános iskola negyedik osztályában mi adtuk elő a Március 15.-i műsort, akkor több szám is volt a rockoperából. Akkor azt hittem, hogy kb. akkora sikere lesz, mint az István, a királynak (apropó, ő is most 40 éves-valami jubileumi műsor?), de nem. Nincs más, csak egy tévés felvétel, viszont dvd-n is kiadták valami más változatban, azonkívűl egy vinyl lemezről leszedett mp3. Se eredeti kazetta, se CD kiadás :-/
Március 25.-e, Budapest, Barba Negra Red Stage ismét. Ezúttal az első fellépő az Abaházi RT.
Majd ismét a Lord. Örülünk, hogy megmaradt a Szemedben a csillagok, és ismét játszák a Száz évet, mivel ez volt az első szám, amit koncerten hallottam tőlük.
Húsvétkor Vámospércsen járva készítettem egy videót az állomásról és környékéről. Ez tervben volt korábban is, a 105-ös bejárása miatt, de a második felvonásra terveztem. Viszont egy úriember megkeresett, mivel az állomás térképét szeretné elkészíteni, ezért jeleztem neki, hogy ha arra járok, készül egy videó. Nos, ez meg is lett, és a közzététel jó vasutas szokás szerint késett (úgy két hónapot).
A képen a Bagaméri úti átjáróban vagyunk, ahol valaha sorompókezelő őrhely volt.
Itt volt a 18-as őrház, de nem ez.
Aztán még bementem az egykori Fatelepre, le is merültem teljesen.
Visszaérkeztünk a jelenbe. Csornapuszta, a volt laktanya.
Öregcsertőhöz tartozik, voltunk itt alapkiképzésen. Aztán úgy két évvel később meglepődtem, amikor Győrből Sopron felé vonatoztam, és megálltunk Csorna állomáson. Nos, a kettőnek semmi köze egymáshoz a nevén kívül, közel 300 km a távolság köztük. Mellesleg találkoztam a hely mostani tulajdonosával, de nem küldött el. Köszönöm.
Aztán megnéztem magát Öregcsertőt. Nos, a 153-es vonalbejáró négy települést érint. Kiskőrös és Kecel kimarad, mert ott több látnivaló is van, és oda szeretném a Párom is elvinni. Marad ez és Szakmár – Kalocsán voltunk tavaly.
Bár még lett volna egy-két pont a környéken, de elég ennyi mára. A Dzsindzsa partján.
Aztán alig értem be Kalocsára, amikor … VONATMOZGÁST LÁTTAM! A Foktői járat lehetett. Hát, ennyit arról, hogy a 150-es átépítése miatt itt sincs vonatmozgás.
Megpróbáltam a régi laktanya környékén utolérni, de nem sikerült.