Második fordulóban nem sikerült a 152-es vonal Köncsög után lévő részét bejárni, csak egy kis részét. Egy héttel később remélhetőleg sikerül végigmenni.
Még mindig nem voltam biztos benne, hogy jó ötlet autóval jönni. De végül ezt választottam. Kezdésként szétnéztem Izsákon. Könyvtár, iskola, sportcsarnok.
Szabadság tér, művelődési ház, néhány szobor és a Városháza.
Csak, hogy a Volán se maradjon le a vasúttól, ezért a Kecskemét felől érkező járatok elég sokat késtek. A terv az volt, hogy Fülöpszállásig elmegyek, onnan vissza séta, aztán jó lesz. Végül megjött a busz, ami nem az volt, hanem egy mentesítő járatra át kellett szállni, de végül megérkeztünk Fülöpszállásra. A Polgármesteri Hivatal és néhány szobor a környéken.
El is jutottunk a település szélére.
Itt csa… Az állomásról nem tudtam képeket készíteni, mert mit lehet tudni, milyen megfigyelők vannak itt, bár mozgást nem láttam. Elmentem a 152-es kiágazásáig. Mivel jól láthatóan fel vannak szedve a sínek, ezért jármű ebből az irányból nem várható.
Aztán eszembe jutott, hogy a Kecskemétről Kelebia felé lévő deltavágányt szerettem volna megnézni. Erről korábban nem találtam Google utcaképet, de kiderült, hogy van, csak elnéztem. A vágányok azon a részen is megvannak. Ez a delta része, a 152-esből való kiágazás közelében. Elég régen használhatták, mert járhatatlan szinte.
A 152-es mellett Kecskemét felé tekintünk, jobb oldalon a deltavágány.
Innen pár száz méterre pedig van egy épület, egy őrház. Egy régi térképen Fülöpszállás kitérő megállóhely néven szerepel. De nem hiszem, hogy innen kezelték volna a váltót. Talán régen volt ott valami épület, de ha nem nagyon használták, akkor csak a szerelvény érkezésekor állíthatták. Az épület alig látható a fáktól. Az ajtó nyitva volt, de nem volt biztos, hogy lakatlan, ezért nem mentem beljebb.
Visszatekintő: Fülöpszállás korábbi felvételi épülete, amikor még nem volt kocka (HÉV 1? 2?). A kép alsó részén az útátjáró, látszik, hogy két épület is volt itt, az egyik egy sorompó- és váltókezelő hely lehetett, másik talán egy őrház.
Fülöpszállás után a 150-es és a 152-es pálya egymás mellett halad, de itt látszik, hogy a bal felső sarokban még van egy épület, talán egy váltókezelő hely volt. A delta és a 150-es találkozásánál nincs semmi. Jobb szélen felül látható az őrház. Mindkét kép 1959-es.
Bár úgy gondoltam, hogy most a pusztában fogok sétálni, tévedtem, mert itt is elég sok fa található a pálya mellett.
Elérkeztünk az első megállóhelyhez.
Azaz megállórakodóhelyhez. Fülöpszállás, majd Izsák felé tekintünk.
Ez a betonépület maradt itt.
Nem sok minden látszik 1959-ből.
1967-ben annál inkább. Látszik, hogy több épület volt, egy rakodó és egy teherkocsi is. Maga Uzovicstelep tanya a vasúttól délre található külterület, valaha lőszerraktár is volt itt. Emiatt a megálló miatt kellett a pályának jobbra kanyarodni, majd két bal és egy jobb kanyar után jut el Izsákra. Egyébként légvonalban az őrház után teljesen egyenesen haladva is el lehetne jutni Izsákra.
Közeledünk, közeledünk, meg sötétedünk.
Mire beértem, nem lehetett felvételt készíteni. De semmi gond, a közelben foglaltam szállást. A Kossuth utcán az iskola közelében parkoltam. A közeli dohánybolt megszívatott, de egy másik, a benzinkútnál nyitva. Csak óvatosan, mert holnap dupla tripla tennivaló lesz.
A Vadvirág vendégháznál voltam Kisizsákon. Bár napközben megúsztam az esőt, de estére megérkezett.
Visszatértem az izsáki állomásra. Itt Fülöpszállás felé tekintünk a Kossuth utcai átjárónál a sorompó helyén.
Őrház, talán sorompókezelő is lehetett.
Mellette egy szolgálati lakás.
Agárdytelep, majd Uzovicstelep felé tekintve.
Az egykor szebb napokat látott állomásépület még egyben van, de lakatlan. A vonal legnagyobb állomása lehetett.
Betonfal, aminél egy elkülönülő vágány végződik. Mint egy képes beszámolóban írták, ez homlokrakodó volt.
Rakodó és raktárépület.
Kibelezett mérlegház.
Az állomás másik végén lévő váltó- és sorompókezelő őrhely.
A homlokrakodóhoz vezető vágányon kint a vörös tárcsa.
Csapórudas sorompó maradványai.
Az állomás mellett lévő hely, ahová iparvágány vezet.
Két kép 1959-ből és 1975-ből. Az alsón látszik, hogy a temető mellett lévő átjárónál is volt sorompó.
Már megint elég volt csak egy kicsit megborulni a menetrendnek a tegnap folyamán, hogy ez kihatással legyen a mai napra is. Ugyanis ezen visszatérés miatt csúszik a Soltra való érkezésem, de az majd egy másik történet lesz.