Újraszerkesztve (a freeblog pedig kapja be!)

Jason, a névtelen utazó

Jason, a névtelen utazó

2022.09.09 152-es vonal: Fülöpszállás-Izsák

2022. december 13. - JasonX2

Második fordulóban nem sikerült a 152-es vonal Köncsög után lévő részét bejárni, csak egy kis részét. Egy héttel később remélhetőleg sikerül végigmenni.

Még mindig nem voltam biztos benne, hogy jó ötlet autóval jönni. De végül ezt választottam. Kezdésként szétnéztem Izsákon. Könyvtár, iskola, sportcsarnok.

20220909_01_izsak_konyvtar.JPG

20220909_02_izsak_tm_alt_isk.JPG

20220909_03_izsak_rendelo.JPG

20220909_04_izsak_sportcsarnok.JPG

Szabadság tér, művelődési ház, néhány szobor és a Városháza.

20220909_05_izsak_muvhaz.JPG

20220909_06_izsak_szabadsag_ter.JPG

20220909_07_izsak_56.JPG

20220909_08_izsak_1848.JPG

20220909_09_izsak_i_vh_em.JPG

20220909_10_izsak_ii_vh_em.JPG

20220909_11_izsak.JPG

20220909_12_izsak_varoshaza.JPG

20220909_13_izsak_kossuth_ter.JPG

Csak, hogy a Volán se maradjon le a vasúttól, ezért a Kecskemét felől érkező járatok elég sokat késtek. A terv az volt, hogy Fülöpszállásig elmegyek, onnan vissza séta, aztán jó lesz. Végül megjött a busz, ami nem az volt, hanem egy mentesítő járatra át kellett szállni, de végül megérkeztünk Fülöpszállásra. A Polgármesteri Hivatal és néhány szobor a környéken.

20220909_14_fulopszallas_ph.JPG

20220909_15_fulopszallas_petofi.JPG

20220909_16_fulopszallas_56.JPG

20220909_17_fulopszallas_i_vh_em.JPG

20220909_18_fulopszallas.JPG

20220909_19_fulopszallas_ii_vh_em.JPG

20220909_20_fulopszallas_szokokut.JPG

20220909_21_fulopszallas_morgo_vendeglo.JPG

20220909_22_fulopszallas_emlektabla.JPG

20220909_23_fulopszallas_konyvtar_muvhaz.JPG

20220909_24_fulopszallas_szonyi_gyula_emlekhaz.JPG

20220909_25_fulopszallas.JPG

20220909_26_fulopszallas.JPG

20220909_27_fulopszallas.JPG

El is jutottunk a település szélére.

20220909_28_fulopszallas_kijarat.JPG

20220909_29_fulopszallas.JPG

20220909_30_fulopszallas_allomas.JPG

20220909_31_fulopszallas.JPG

Itt csa… Az állomásról nem tudtam képeket készíteni, mert mit lehet tudni, milyen megfigyelők vannak itt, bár mozgást nem láttam. Elmentem a 152-es kiágazásáig. Mivel jól láthatóan fel vannak szedve a sínek, ezért jármű ebből az irányból nem várható.

20220909_32_152.JPG

20220909_33_152_lezarva.JPG

Aztán eszembe jutott, hogy a Kecskemétről Kelebia felé lévő deltavágányt szerettem volna megnézni. Erről korábban nem találtam Google utcaképet, de kiderült, hogy van, csak elnéztem. A vágányok azon a részen is megvannak. Ez a delta része, a 152-esből való kiágazás közelében. Elég régen használhatták, mert járhatatlan szinte.

20220909_34_delta.JPG

20220909_35.JPG

A 152-es mellett Kecskemét felé tekintünk, jobb oldalon a deltavágány.

20220909_36_delta_valtokorzet.JPG

Innen pár száz méterre pedig van egy épület, egy őrház. Egy régi térképen Fülöpszállás kitérő megállóhely néven szerepel. De nem hiszem, hogy innen kezelték volna a váltót. Talán régen volt ott valami épület, de ha nem nagyon használták, akkor csak a szerelvény érkezésekor állíthatták. Az épület alig látható a fáktól. Az ajtó nyitva volt, de nem volt biztos, hogy lakatlan, ezért nem mentem beljebb.

20220909_37.JPG

20220909_38_fulopszallas_kitero.JPG

20220909_39.JPG

Visszatekintő: Fülöpszállás korábbi felvételi épülete, amikor még nem volt kocka (HÉV 1? 2?). A kép alsó részén az útátjáró, látszik, hogy két épület is volt itt, az egyik egy sorompó- és váltókezelő hely lehetett, másik talán egy őrház.

fulopszallas_1959.jpg

Fülöpszállás után a 150-es és a 152-es pálya egymás mellett halad, de itt látszik, hogy a bal felső sarokban még van egy épület, talán egy váltókezelő hely volt. A delta és a 150-es találkozásánál nincs semmi. Jobb szélen felül látható az őrház. Mindkét kép 1959-es.

fulopszallas_kitero_1959.jpg

Bár úgy gondoltam, hogy most a pusztában fogok sétálni, tévedtem, mert itt is elég sok fa található a pálya mellett.

20220909_40.JPG

20220909_41.JPG

20220909_42_palinkafozo.JPG

20220909_43.JPG

Elérkeztünk az első megállóhelyhez.

20220909_44.JPG

Azaz megállórakodóhelyhez. Fülöpszállás, majd Izsák felé tekintünk.

20220909_45_fulopszallas_fele.JPG

20220909_46_izsak_fele.JPG

Ez a betonépület maradt itt.

20220909_47_uzovicstelep.JPG

Nem sok minden látszik 1959-ből.

uzovicstelep_1959.jpg

1967-ben annál inkább. Látszik, hogy több épület volt, egy rakodó és egy teherkocsi is. Maga Uzovicstelep tanya a vasúttól délre található külterület, valaha lőszerraktár is volt itt. Emiatt a megálló miatt kellett a pályának jobbra kanyarodni, majd két bal és egy jobb kanyar után jut el Izsákra. Egyébként légvonalban az őrház után teljesen egyenesen haladva is el lehetne jutni Izsákra.

uzovicstelep_1967.jpg

20220909_48.JPG

20220909_49.JPG

20220909_50.JPG

20220909_51.JPG

20220909_52.JPG

Közeledünk, közeledünk, meg sötétedünk.

20220909_53.JPG

20220909_54.JPG

20220909_55_este_lett.JPG

Mire beértem, nem lehetett felvételt készíteni. De semmi gond, a közelben foglaltam szállást. A Kossuth utcán az iskola közelében parkoltam. A közeli dohánybolt megszívatott, de egy másik, a benzinkútnál nyitva. Csak óvatosan, mert holnap dupla tripla tennivaló lesz.

A Vadvirág vendégháznál voltam Kisizsákon. Bár napközben megúsztam az esőt, de estére megérkezett.

20220910_01_izsak_vadvirag_vendeghaz.JPG

20220910_02_izsak.JPG

20220910_03_izsak.JPG

20220910_04_izsak.JPG

20220910_05_izsak.JPG

Visszatértem az izsáki állomásra. Itt Fülöpszállás felé tekintünk a Kossuth utcai átjárónál a sorompó helyén.

20220910_06_izsakvaltokorzet.JPG

Őrház, talán sorompókezelő is lehetett.

20220910_07_izsak_orhaz.JPG

Mellette egy szolgálati lakás.

20220910_08_izsak_szolgalati_lakas.JPG

Agárdytelep, majd Uzovicstelep felé tekintve.

20220910_09_izsak_agadytelep_fele.JPG

20220910_10_izsak_uzovicstelep_fele.JPG

Az egykor szebb napokat látott állomásépület még egyben van, de lakatlan. A vonal legnagyobb állomása lehetett.

20220910_11_izsak_allomas.JPG

20220910_12_izsak_szelfi.JPG

Betonfal, aminél egy elkülönülő vágány végződik. Mint egy képes beszámolóban írták, ez homlokrakodó volt.

20220910_13_izsak_utkozo.JPG

Rakodó és raktárépület.

20220910_14_izsak_rakodo_raktar.JPG

Kibelezett mérlegház.

20220910_15_izsak_merleghaz.JPG

Az állomás másik végén lévő váltó- és sorompókezelő őrhely.

20220910_16_izsak_orhely.JPG

A homlokrakodóhoz vezető vágányon kint a vörös tárcsa.

20220910_17_izsak_voros_tarcsa.JPG

Csapórudas sorompó maradványai.

20220910_18_izsak_sorompo_maradvany.JPG

20220910_19_izsak.JPG

Az állomás mellett lévő hely, ahová iparvágány vezet.

20220910_20_izsak.JPG

20220910_21_izsak_iparvagany.JPG

Két kép 1959-ből és 1975-ből. Az alsón látszik, hogy a temető mellett lévő átjárónál is volt sorompó.

izsak_1959.jpg

izsak_1975.jpg

Már megint elég volt csak egy kicsit megborulni a menetrendnek a tegnap folyamán, hogy ez kihatással legyen a mai napra is. Ugyanis ezen visszatérés miatt csúszik a Soltra való érkezésem, de az majd egy másik történet lesz.

A bejegyzés trackback címe:

https://nevtelenutazo.blog.hu/api/trackback/id/tr5018000468

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása