Több hónapos megszakítás után folytatódik a 924-es, Zalabér-Batyk – Balatonszentgyörgy vonal bejárása. Mivel egyszerűen lehetetlen normálisan eljutni tömegközlekedéssel Gyülevészre, onnan elsétálni Sármellékig, majd vissza, ezért maradt az autós bejárás. Az előző rész itt található.
Parkolás az Önkormányzat épületénél. Innen kis séta a római katolikus templomnál lévő háborús emlékműhöz, aztán Deák-kúria.
Kehidakustány kehidai részén voltunk eddig, a következő képek a kustányi részen készültek. Itt is egy háborús emlékmű, a tájház, harangláb.
Innen pedig az érdemi rész. Egy árok mellett, itt volt egy híd, és erre lehetett menni Gyülevész felé.
Ez pedig a másik irányban.
Egy őrház a gyülevészi végen. Elvileg be lehet menni oda, de egy kapu elzárta az utat. Próbáltam a közelben lévő hotel parkolójánál megnézni, de a növényzet miatt nem látszik semmi.
Kehidakustány felvételi épülete a strand területén. Szépen felújítva.
1964-ben. Kétvágányos megálló-rakodóhely. Őrház csak az egyik oldalon látható. A felvételi épület mellett több melléképület. Talán rakodó is volt (kellene lennie). Egy mérlegház is talán a kép alján. Volt egy őrház is lentebb, ami nincs a képen, ahogy a strand után keresztezzük a pálya helyét.
Gyalogosan nem lett volna egyszerű jönni, mert a strand után valami golfpark található, ezt ki kellett volna kerülni a közúton haladva, hogy eljussunk Zalacsányra.
Itt is az Önkormányzat épületénél állunk meg. Miért is? Mert itt szokott lenni parkoló. Innen kis séta egy emlékműhöz, elvileg mellett található a könyvtár is.
Ez talán egy sorompókezelő hely lehetett a déli végen.
Zalacsány felvételi épülete jócskán átépítve jelenleg vendégház. A pálya helyén a Vasút utca. Kehidakustány, majd Bókaháza felé tekintünk.
1964-ben. Az északi végen nincs őrhely-érdekes egy háromvágányos állomás esetében. Az állomásépület mellett néhány melléképület – és ennyi.
Még néhány apróság, Kálvária, Batthány-kúria, római katolikus templom.
Ide már nem akartam visszasétálni – a falu szélén a Botka-kastély, jelenleg szociális otthon.
Az Önkormányzat és a katolikus templom mellett van parkoló. Valamint néhány emlékmű.
A bókaházai megállóhoz két úton is el lehet jutni. Az egykori pálya felé haladva szántóföldek mellett haladva, igen szép környék. Itt jól lehetett volna haladni akár kerékpárral, az út is jónak tűnik a pár nappal ezelőtti esőzések ellenére.
Zalacsány, majd Zalahosszúfalu felé tekintve.
Tizenpár éve még laktak itt, de most elhagyatva áll itt Bókaháza megállóhely felvételi épülete.
Ez van fent a vasutallomasok.hu oldalon, de ez egy oldalsó felvétel. Viszont itt látszik a melléképület is.
Az épület a távolban. Annyira ez sem volt messze a falutól.
1966-ban.
Még néhány apróság, mielőtt távozok a településről.
Megérkeztünk a következő helyre. Azért kellett nem kevés mázli, hogy a falu szélén, a bejárati táblán meg tudjak állni úgy, hogy ne jöjjön senki utánam, akit feltartanék.
Bókaháza, majd Zalaapáti felé tekintve.
Zalahosszúfalu megállóhely felvételi épülete… volt itt valaha, de most egy lakóház. A régi képek szerint egy HÉV IV-es épület volt itt.
1969-ben.
Amúgy már ez is Zalaapáti része. A központban megállva, rendezvénytér az Önkormányzat mellett, katolikus templom, mellette Kálvária, Szent István szobor, Helytörténeti Múzeum, Művelődési ház, világháborús emlékmű.
Az utca felől haladunk az állomás felé.
A vágányok felől a HÉV II-es épület, a kiírás is megvan még.
Zalahosszúfalu, majd Sármellék felé tekintve.
A raktár és a rakodó, amit használnak is. Egy szerviz van itt.
Az épület nagyjából eredeti formájában maradt meg.
Itt volt az őrhely az északi végen. Megközelíthető a közelben lévő kerékpárúton.
1969-ben. Sok minden látható a képen, élőállatrakodó, mérlegház, melléképületek. A déli részen lévő őrház (sorompókezelő?), ez vagy el lett bontva, vagy nagyon átépítve, ahol most a Reál bolt van.
Elértünk a végére.
Itt már nem sokat időztem. Itt a földkúp, innen már van vágány Balatonszentgyörgyig.
A jobb oldalon volt egy őrhely.
Zalaapáti, majd Balatonszentgyörgy felé tekintve.
HÉV III-as felvételi épület.
Itt volt egy őrhely, itt ment a pálya jobbra a reptér felé, ezért sem szedték fel a pályát 50 évvel ezelőtt itt.
1979-ben.
Innen pedig lehet tovább menni Balatonszentgyörgy, aztán Somogyszob, aztán Barcs, aztán… jó hosszan folytatható a sor.