Újraszerkesztve (a freeblog pedig kapja be!)

Jason, a névtelen utazó

Jason, a névtelen utazó

2008.11.16 Szolnok (rejtett szépségei)

2014. június 09. - JasonX2

Nem siettem el az indulást, pedig nem ártott volna. Az sem volt biztos, hogy ide jövök. Jó idő van, menjünk Szolnokra. A fél kilences vonat most indul, a következő meg két óra múlva. Akkor délben leszek ott, és marad vagy négy óra hossza a városban bolyongani. Esélytelen. Esetleg tehetünk egy próbát IC-vel.

Holt Tisza.jpg

Időközben beborult, és nincs valami meleg sem. Szerencsém volt az IC-vel, pont kaptam rá helyjegyet. Ahogy elindultunk, úgy Kaba környékén már az idő is tiszta volt. Akkor most teszek egy kis kitérőt, hogy miért is megyek Szolnokra.

Az utazás ötlete már 2003-ban felmerült, miután több utam is volt a fővárosba, illetve Miskolcra. Akkor nyáron nem valósult meg az út. Aztán eljött 2005 ősze. Akkor hirtelen ötletként jött a szolnoki út gondolata. Annyira nem is volt hirtelen:néhány magánéleti krízis után történt mindez, hiszen van élet az "belépés-üzenetküldés-fórum hozzászólás-kilépés"-en túl. Az utazás pedig amúgy is nyugtatólag hat rám. Az első alkalom nem tartott sokáig. Alighogy megérkeztem Szolnokra, jött a Transbalkán Expressz (Bp. Keleti – Szaloniki). Valami miatt késztetést éreztem arra, hogy felmenjek vele a Keletibe. Aztán átmentem a Nyugatiba, és onnan visszajöttem egy gyorssal. Túl sok időm nem maradt a városban mászkálni. Viszont akkor először és utoljára megtaláltam a buszpályaudvart. Illetve a Tiszát. Úgy jöttem el, hogy még visszatérek.

Úgy is lett, heteken belül ott voltam megint, és valamivel jobban feltérképeztem a várost. Ezúttal is jó időt fogtam ki.

Aztán december végén ismét ott voltam, akkor először már képeket is tudtam készíteni a téli tájról.

20051227 Szolnok Istvan hid.jpg

 

20051227 Szolnok Tisza.jpg

20051227 Szolnok Holt-Tisza.jpg

Visszaúton egy kép Szajolon:

20051227 Szajol.jpg

A 2006-os év során legtöbbször csak áthaladtam a városon, majd ősszel, amikor ismét lett szabadidőm, visszatértem. Ismét jó idő volt:

20061009 Szolnok.jpg

2007-ben először alakult úgy, hogy meló után tudtam csak jönni. Fárasztó volt egy kicsit. Akkor láttam egy kissé őrült nőcit a Tisza partnál. Kerestem egy csehót a végén, ahol emberi áron lehet fogyasztani. Több helyen is voltam, végül találtam egyet, szerencsére az állomás közelében.

20070922 Szolnok Tisza híd.jpg

Itt vagyunk 2008-ban, az idén már nem tudom, hányszor terveztem, hogy eljövök, de mégsem jött össze. Az idő nagyon telik, nincs kedvem télen jönni. Ezúttal is jó idő van, valamint ez a Kodak gép első éles bevetése.

Először egy profilkép az állomásról:

20081116 01 Szolnok állomás.jpg

Ami nem olyan szép, mint a miskolci, a nyíregyházi, az újhelyi, de talán jobb a debreceninél. Az állomás előtt rádöbbenek, hogy az IC-n hagytam a sapkám. A k***a életbe! Egy 180 fokos fordulat után a Baross utca, a főút:

20081116 02 Baross utca.jpg

Amikor tavaly itt voltam, rögtön kerestem a környéken egy boltot, ahol tudok kaját venni. Jobbra indultam, és egy Helikerbe mentem be, ahol hazai=debreceni hús mellett még debreceni volt a kenyér is. Most is be akartam menni, de zárva volt.

20081116 03 Márka ABC.jpg

Ez a Márka ABC, ami a 44-es járatban van, és azon a héten én raktam. Zárva volt, ami azért furcsa, mert a Szolnok Coop meg nyitva volt. Debrecenben fordítva van, az összes Coop zárva vasárnap, Helikerek délben zárnak.

A vonaton már próbáltam pár rádióállomást befogni, de elég gyenge volt a vétel. Itt a városban már nem volt gond. Ilyenek, mint Sláger, vagy Danubius bejöttek. Ezek helyett inkább helyi adókat kerestem. Az egyik a Rádió 2000. A táblát véletlenül találtam. (szerk: később ebből lett a Rádió1, ahol a "diszkósit"-re riszálták magukat a buzik)

20081116 04 Rádió 2000.jpg

A szokásostól eltérően nem a Tisza, hanem a Zagyva felé indultam el. Elsősorban azért, hogy a vasúti átjárót lefotózzam.

20081116 05 Vasúti átjáró.jpg

20070922 Szolnok vasúti átjáró.jpg

Szinte teljesen olyan, mint tavaly volt. Másik irányba:

20081116 08 Zagyva part 3.jpg

A kép jobb szélén van egy korlát, és állnak ott ketten. Amikor 2006 tavaszán jártam erre, akkor nagy árvíz volt. Ahol épp állnak, ott homokzsákok voltak. A fenti képen látszik, milyen kis kicsi a Zagyva. Akkor viszont nagyon áradt a Tiszával együtt. Egy távolabbi kép az átjáróról:

20081116 09 Zagyva part 4.jpg

Ha eredeti nagyságában lenne itt a kép, akkor látszódna, hogy a kőfal végén az a kis fehér pont egy gyerek lenne, aki volt vagy 10 éves, de bagózott. Nem az idén barnult.

Mentem tovább, majd egy játszótérnél a távolban feltűnt egy Plus tábla. A szolnoki Plus, amit a munkahelyről jól ismertem.

20081116 11 Plus.jpg

Ha azt mondtam, hogy a Tiszán kívül nincs itt semmi más látnivaló, akkor nem néztem szét eléggé még. Amit most találtam, az előző három évben még nem láttam:

20081116 12 Kossuth tér 1.jpg

A Kossuth tér, a látszattal ellentétben nem sétálóutca, a bal szélen nemrég húzott el a 3-as busz. Ami miatt itt megálltam:

20081116 15 Kossuth tér 4.jpg

20081116 16 Kossuth tér 5.jpg

Igen, emiatt a két szobor miatt. A másodiknál épp előttem fotózkodtak mások is. A két kisgyerek maradhatott volna.

Elértem a Tisza partjára, és itt lehorgonyzom egy időre:

20081116 17 Tisza part 1.jpg

Körbenézek és keleti irányban emlékmű:

20081116 18 Tisza part 2.jpg

Délre a folyó:

20081116 20 Tisza part 4.jpg

Nyugatra a korzó:

20081116 21 Tisza part 5.jpg

És az északi irány, ami nem annyira látványos:

20081116 22 Tisza part 6.jpg

A híd oldalnézetben:

20081116 23 Tisza part 6.jpg

20081116 27 Önarckép 2.jpg

Elindultam déli irányba arra a részre, ahol több bevásárlóközpont is van. Szandai-rét a hely neve. A Tisza felülről.

20081116 28 Hídon.jpg

A túlsó partról:

20081116 29 A túlsó parton.jpg

Távoli kép az üzletekről.

20081116 31 Szandai rét 1.jpg

Közelebbről:

20081116 32 Szandai rét 2.jpg

A túloldalról, hogy látszódjon az Obi és a Cora is.

20081116 33 Szandai rét 3.jpg

A Corában szétnéztem egy kicsit, és találtam egy dvd-t, amit már kerestem idehaza is. Innen a Szolnok Plaza irányába indultam. A Jeans Clubot is megtaláltam.

20081116 35 Plaza.jpg

Zárásként elindultam az állomás felé, hogy bemenjek abba a csehóba, ahol tavaly voltam. Kicsit nehezen találtam meg, de meglett. Előtte egy kép a víztoronyról, ami a közelben van.

20081116 36 Víztorony.jpg

Úgy terveztem, hogy a 17:49-sel jövök. Végül egy óra múlva indultam, de azt is éppen hogy elértem. A hely amúgy kellemes volt, ez is fapados, de legalább olcsó, a kiszolgálás pedig több, mint baráti volt. Jövőre veled ugyanitt. Az út vége:

20081116 37 Állomás este.jpg

Mivel már sötét volt, a gép vakuzott, és néhányan elég furcsán reagáltak rá. Ráadásul egy fél tucat igen kiskorú morejelölt is ott rontotta a levegőt. Egyáltalán nem hiányoztak az összképhez.

Megérkeztem Debrecenbe, aztán irány a 31/32-es busz. Ahol egy régi ismerős is feltűnt.

A bejegyzés trackback címe:

https://nevtelenutazo.blog.hu/api/trackback/id/tr46290163

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása