Kecskemét is az MM-projekt része, de a viszonylagos jó közlekedés miatt annyira nem erőltettem még, amolyan laza szombati kiugrósként szerepelt. Most jött el az a szombat. Ja, és a megkopó jó modoromat lassan, de biztosan lehúzzák a vécén az elmúlt évek élettapasztalatai.
Mit is lehet tudni Kecskemétről? GAMF, Digital Scream, Cifrapalota, Kórház utcai cigányok. Erre jött Szabadszállásról a debreceni katonabusz, azonkívül a Cegléd és Szeged közötti 140-es vonalon is látható. Apropó, itt valahol egy elég suta vasúti átjáró, amely pirosan világít, percekig, mire a vonat elhalad. Hasonló az egykori debreceni GÖCS-nél lévő átjáró, amikor Csapókert felől jön a vonat.
Ma kivételesen teljes buszos úttal kezdtünk, habár én csak a Népligetig terveztem, de legyen. Útközben haladtunk a lajosmizsei vonallal párhuzamosan egy darabig, Örkény előtt a sínek elkanyarodtak, az ottani „kéthétalatt(sem)rendbetett” helyet nem láttuk. Megérkeztünk a buszállomásra ebben a kellemes tavaszi időben. Egy hete még jégen csúszkáltunk otthon (Hajdú-Bihar), most csak egy pár plusz fok kellene.
A buszváróban az elmúlt években megerősödött kulturáltságommal küldtem el egy lejmoló hajléktalant az alkoholista kurva anyjába. Aztán elindultunk a Bethlen körúton. Itt is a buszállomás mellett van a vasútállomás az egyszerűség kedvéért – ugyan tessenek a „„parasztelosztó”” és a „Nagyálló” közötti negyedórás távot elfelejteni.
Nem mentünk a víztorony felé, ugyanis a kereszteződésnél jobbra haladva a Rákóczi úton mentünk tovább. Közben Munkaügyi bíróság, Turisztikai központ, Törvényszék, Kormányablak.
Az út végén/elején jobboldalon a Zsinagóga.
Vele szemben a Cifrapalota, amit kerestünk. Ezzel megvan a 34. pont is.
Bementünk, jöjjünk vissza később, akkor lesz kész egy kiállítás. Rendben. A Rákóczi folytatása a Szabadság tér.
A tér bal oldalán a Református általános és gimnázium.
’56-os emlékmű, „ügyesen” hátulról fotózva.
A Kossuth tér a névadó szobrával, a Városházával szemben.
A jó idő ellenére is van még hó néhol.
A Városháza jobb oldalán található a Nagytemplom.
Ezzel szemben pedig egy iránymutató.
A Városházával majdnem szemben a Szent Miklós-templom.
A színház felé tartva a Lestár téren található az Országzászló, mely a trianoni döntés 90. évfordulójára készült.
A Katona József téren a Szentháromság szobor, a színház, a tér és a színház névadójának szobra.
A Fotográfia Múzeumba nem jutottunk be, mentünk tovább.
Nahát, a Katona József és a Bánk Bán utca kereszteződésében a Katona József emlékház.
Nem véletlenül szerepel ennyiszer ez a név, ugyanis a város szülötte, és ezért megőrizte emlékét. A Bánk bánt, mint kötelező olvasmányt elolvastam, de nem igazán tetszett akkoriban, nem hiszem, hogy az operaelőadással jobb lenne, de ha találok egy filmváltozatot, ezek után biztos megnézem.
A Kuláküldözés emlékműve a Lestár téren.
A Városháza előtt nagy kínkeservesen megtaláltuk azt az emlékkövet, mely Katona József halálának helyét jelöli.
Most már szeretnénk hűtőmágnest is venni, ezért a bazársorra indultunk.
Végül egy kis utcában a Be happy boltban találtunk.
Pláza itt nincs, van helyette Malom központ.
Debrecen, Palóc, Bodrog után Alföld áruház, jobb szélen két vihogós picsa.
A város másik ismert szülötte Kodály Zoltán.
Tartok tőle, hogy a Cifrapalotából nem lesz semmi, az éjféli expresszel sem szeretnénk hazamenni, viszont van még egy hely, ahova talán érdemes lenne elmenni.
Ez pedig a Klapka utcában található Bozsó Gyűjtemény Alapítvány.
Még mielőtt lemaradna.
Innen a vasútállomásra mentünk.
Városföld – Szeged, illetve Katonatelep – Cegléd felé tekintve.
Minden szépen és jól alakult, amíg egy tehervonat el nem haladt. Hogy most ez, vagy más okozta-e a késést a vonalon, nem számít. Befutott a Maros IC, van KöKin -3, azaz mínusz három perc az átszállásra.
Nemtisztelt húgyagyú vezetőség: ha már lehetővé teszitek, hogy Kőbánya-Kispestről közvetlenül el lehessen jutni Kelenföldre (az M3 KöKi-Kálvin tér, aztán M4 Kálvin tér-Kelenföld metrózás helyett), akkor ne basszatok már oda 3 perces átszállási időt, ráadásul csatlakozásra nem várva. Nem csak mi verhettük ki a hisztit a szerelvényen, mert a vonat még bent állt, ráadásul sínek közt szaladgálva mentünk át mindannyian két vágánnyal odébb.
Eddig jó, most már csak Kelenföldön kellene elgáncsolni a Fehérvár felé tartó gyorsvonatot.
Ez is meglett éppen csak, majd a szomszéd vágányon várt minket a komáromi személy.
Amiért mentünk, meglett, ennek ellenére talán még van lehetőség ebben a városban, és felírtunk egy esetleges visszatérést.