Ha hinni lehet az időjárás előrejelzésnek, eső lesz. Lesz, ha lesz. Ják óta már nem hiszek nekik.
Most visszakompoztunk Nagymarosra.
Itt az épület, amit éppen csak láttam tegnap. Ez a szobi oldalon található esőbeálló lenne, de a lépcső a peron másik végében van, ezért is nem néztem meg tegnap közelebbről.
A váci-budapesti oldalon lévő megállóépület. Ahhoz képest, hogy mindkét település szépen rendezett, ez a vasúti megálló eléggé leharcolt.
Mire bejött a szobi zónázó, eleredt az eső.
Megérkeztünk Vácra, ezt a napot erre szántam. Ide is el tudtunk volna jönni akár Kisbérről, de az esti rendezvény miatt szállást foglaltam, így talán még kényelmesebb is. Verőce-Szob, aztán Vác-alsóváros – Budapest felé tekintve.
Ezen a kis képen aligha látható az együttállás. Jobb oldalt egy FLIRT, középen Bz, a távolban egy Szergej, és egy fecske Bhv.
Eléggé megváltozott, mióta nem voltam itt. Mikor is? Miért is? Az egyik egyetemista csoporttársnőm volt ide valósi, illetve tizenpáréve ismertem futólag egy házaspárt innen.
Annyira nem meglepő, hogy felújították az állomást, hiszen a 70-es fővonal.
No, bejött egy Szilis járat is, a fenti képről már csak ő hiányzott. 2004 őszén voltam itt először, akkor még Hernyók jártak erre, néha Szilis nemzetközi vonatok. Azóta a Hernyók átkerültek Miskolcra, helyette vannak Flirt-ök. A Bz Diósjenő-Balassagyarmat felé jár. 2005-ben egy körjáratot tettem erre, a zónázóval 22 perc alatt ideértem a Nyugatiból, visszafele a veresegyházi 71-es vonalon másfél óra volt az idő. Mivel az személy volt, hosszabb úton ment, a pálya sem volt olyan jó állapotban, a vonatkeresztek miatt is lassúbb volt a haladás. 2007 tavaszán voltam itt utoljára, azt hittem, ez csak egy kis város, évekkel később meglepve láttam az adatait a wikipédián.
Két emléktábla. Ez volt az ország első vasútvonalának végállomása 1846-ban. Később tovább ment a vonal Szob-Párkány-Pozsony felé Bécsig, ez volt az akkori fővonal. Trianon után csak Szobig tartott a pálya, akkor ugrottak neki a mostani 1-es vonalnak (Budapest-Tatabánya-Győr-Hegyeshalom).
Az állomás mellett kiállított 375-ös gőzös.
Egy „kihasználatlan” Bz.
Még egy pillantás az utca felől.
Aztán lehet haladni a központ felé.
Itt a Dunakanyarban kerestünk ajándékboltot. Felküldtek az emeletre, onnan átküldtek az áruház másik bejáratával szembeni buszállomás felé.
Ott találtunk is. A nem messze lévő téren álló Béke-szobor, majd az átellenben lévő Dercsényi ház.
A sétálóutca elején lévő Vodafone boltban elrendezte a dolgát a Párom.
Az első leágazás balra az Eötvös utca, itt található egy evangélikus templom, egy süketnéma intézet és egy zsinagóga.
Majd két kanyar után a Köztársaság útján vagyunk.
Itt található a Váci Fegyház.
Amiért jöttünk: a váci Diadalív. A sitkó szomszédságában.
Ezzel már 37 pontunk van.
Némi szerencsétlenkedés után jött egy járókelő, aki a képet elkészítette. Köszönjük.
A sitkó melletti Kórház utcán lesétálhatunk a Duna partjára.
Útközben találtunk egy biciklikölcsönzőt, de pont nem volt szabad kerójuk, amúgy is tandem kellett volna. Így aztán haladtunk a part mentén tovább.
Hegyes torony.
Na igen, gondoltunk arra, hogy itt átkompozunk, és úgy vissza Visegrádra. Csak a változatosság kedvéért. A túlparton lévő Tahitótfalu viszont elég messze van a parttól.
Árpád-házi Szent Erzsébet, 24 órán belül másodjára.
Zenepavilon környéke.
Itt a vége, innen a vár felé mentünk. Ami maradt belőle. Mögötte a Szent Kereszt ferences templom és I. Géza szobra.
A túloldalon a Piéta szobor a Géza király téren.
Asszony és leány egy kis téren. Velük szemben a Végvári vitézek.
Jól van, együtt fújtunk egy gyermekláncfűt, vagy pitypangot, vagy cserbókát.
Amúgy itt vagyunk a Budapesti főúton.
Bottyán János szobra a bezárt Karacs Teréz kollégiumnál.
A Konstantin téren a Migazzi, a Nagyboldogasszony-székesegyház.
A Szent Anna-templom a stranddal szemben.
Március 15. tér, Szent Mária templom, Szent Hedvig szobor, szökőkút, egy zárva lévő múzeum és sok más.
Miután megebédeltünk, a tér még néhány részét néztük meg. A Városházát, a Barátság kútját, I. világháborús emlékművet.
A régi városfal a tér szélén.
Ja, itt voltunk kajálni, itt találtam ki, merre tovább. Először is, az állomásra.
A Metropolitannal mentünk tovább.
Szobnál leszálltunk. Szob-alsó felé tekintve.
A már megszűnt Helemba, azon túl Párkánynána felé tekintve. A kép közepén lenne a híd, ami egyben az országhatár is.
Itt kivételesen még működik a resti, ott igazítottak útba minket. Mi megúsztuk az esőt, de erre volt.
Ha valamit, akkor ezt kell itt nézni. A gyár története itt. A kép ne tévesszen meg senkit, be van zárva, a Szobit pedig Nyárlőrincen készítik.
Lehet, hogy itt van Szob-alsó?
Semmi lóf*sz információ, hogy mi van itt.
Szent László templom.
Nevelőotthon, ha még nyitva van egyáltalán.
Luczenbacher-kastély, amit jó sokáig kerestünk.
Innen a komp Pilismarótra megy. Nem siették el az indulást.
Elvileg 1 km-re van ide a 11-es út. Elvileg van 10 percünk rá. Erőltetett menet volt, ahhoz képest, hogy milyen állapotban vagyunk néha, most belehúztunk. A végén előrementem, ha kell, visszatartom a buszt.
Ez szoros volt, a kurva anyját!
Útközben egy csapat kiscserkész is felszállt, Visegrádig jöttek.
Na kérem, itt a Rendezvénytér.
Még visszamentünk a szállóra rendbe szedni magunkat. Az Áprily Lajos tér a névadó szobrával.
A Pilis Parkerdő Zrt. épülete.
Néhány kép a szállóról.
Egy sajátos felhasználású kút.
Míg megkajáltunk a pizzériában, elkezdődött a műsor, bár az előzenekart nem is igazán akartuk megnézni. A TV Manci volt, az utolsó pár számra odaértünk, lehet, hamarabb kellett volna.
Egy újabb Bikini koncert, ezért jöttünk.
Némileg módosult a számlista. Bár a Széles, tágas a tér most nem volt, volt helyette Veled akarok, Otthon vagyok, Könnycsepp a mennyből, és nagy örömömre a Világ végén. A fehérvári (részben) lófasz közönség helyett ezúttal is egy lelkes nézősereg volt jelen, kb., mint az oroszlányi koncerten. A kép bal alsó sarkában lévő nagymama korú hölgy fiatalokat megszégyenítően végigcsápolta és énekelte a műsort. Jó ilyet is látni :-)