Újraszerkesztve (a freeblog pedig kapja be!)

Jason, a névtelen utazó

2019.09.14 Vasparipák a 112-esen

2019. november 03. - JasonX2

Szeptember 14. Jól összejöttek a dolgok. Aznap úgy terveztem, hogy Győrbe utazunk, és ismét megnézzük a Vándor zenekart. De mehettünk volna Budapestre DJ Bobo koncertre. Viszont a keleti végen egy olyan esemény volt aznapra betervezve, ami tényleg egyedülálló, és lehet, hogy soha többé nem lesz.

Ha már így alakult, akkor elutaztam a csütörtök éjszakás meló után szó szerint haza, ugyanis a Takarékszövetkezetnél is volt egy kis intézni valóm. Jellemző, hogy nem indulnak időben Kisbérről a tatabányai buszok, nos péntek hajnalban sikerült a másodiknak. De semmi gond, van utánpótlás. Tatabányán úgy döntöttem, hogy a hegyeshalmi gyorssal megyek a Keletiig. Onnan volt egy óra séta a Nyugatiba, el is keveredtem félúton. A Nyugatiban újabb kellemetlen meglepetés. Indulás előtt 10 perccel a IC sehol. Aztán megérkezett. Onnan Debrecenig eseménymentes utazás. A vége felé kezdtem teljesen éber lenni, bár tartottam attól, hogy elalszom. Debrecenben a vonatunk megvárt, és időben hazaértem. Azaz mégsem, mert az adategyeztetés után még visszatértem Debrecenbe. Ott néhány intéznivaló után egy gyorsított járattal tértem haza Vámospércsre. Nem tudom, hogy mi történt, de a 2006-os ütemes menetrendet most megborították a 105-ös vonalon, több vonat közlekedik rajta, amit alig akarok elhinni, hogy van szombati éjféli expressz. Nos, egy gyorsított járattal szerettem volna menni, de eleve 5 perccel később indultunk. Gyerekek, biztos zavarmentes lesz ez a menetrend? A vonattal is gond volt, ezért megálltunk Nagycserén, amin csak át kellett volna menni. Otthon persze vonatkereszt, ami annyit jelent, hogy a 2-es vágányra mentünk. Ott pedig már a 2000-es évek elején is lassújel volt. A késés miatt aztán a szemből jövő Szatmárnémeti járat meg sem várt minket, hanem elindult, ahogy tudott. Lehetett volna egy jó kis hármas együttállás a peronon, mert a 4-esen egy tehervonat állt. Már januárban rengeteg betontalp volt a vámospércsi rakodó mellett. Nos, azonnal kihajigálni a 2-3-4-es vágányok rossz talpfáit, és eltüntetni a lassújeleket.

20190913_vamospercs_vonatkereszt.JPG

Aztán olyan jó vagyok, hogy másnap reggel is összehozok egy nem megfelelő képet, amikor fasza képet szeretnél készíteni a Csörgős ingáról, de túl későn kattintasz címmel. Nem baj, majd megy az Elkúrt vasútfotókhoz.

20190914_01_vamospercs_ingajarat.JPG

A szokásos 10-es vágányra érkeztünk, bal oldalon az ingás szerelvény. Jobb oldalon a hamarosan induló nagyváradi személy.

20190914_02_debrecen_csorgok.JPG

Még volt annyi idő, hogy megkeressem az Md-t. Amikor augusztusban jöttünk, csodálkoztam, hogy eltűnt onnan, ahol a 106-os vonal lekanyarodik. Mint kiderült, csak áttolták a 108-109-es vonalak egykori nyomvonalánál lévő csonkavágányra. Bár gondoltam rá, de nem mertem a kerítésen belül menni, mert voltak mozgolódások a háttérben. Ez a nyomvonal 1990 környékén szűnt meg. Hogy akkor milyen szerelvények jártak, nem tudom, csak 1993 után. Akkor Tiszalökre szinte csak Md járt, Füzesabonyba még jó hosszú Csörgős szerelvény, néha Md, Tiszafüredre szerintem csak Md. Úgyhogy ez a mozdony talán még járt ezen a vonalon.

20190914_03_debrecen_md.JPG

20190914_04_debrecen.JPG

20190914_05_debrecen.JPG

És onnan néz az egykori vonal folytatásába, amit ma Zelemér utcának hívnak.

20190914_06_debrecen_zelemer_utca.JPG

Örömmel látom, hogy azok a kis üzletek, amelyek még a kilencvenes években üzemeltek, és aztán bezárták őket, most nem üresek. Vasúti tárgyak vannak kiállítva.

20190914_07_debrecen_kiallitas.JPG

20190914_08_debrecen.JPG

20190914_09_debrecen.JPG

20190914_10_debrecen.JPG

Nyíregyházáig IC-vel utaztam, ott némi várakozás. Az információs p…a bekaphatja, amiért nem igazított útba. Vártam egy kicsit és a kijelzőn megjelent a szerelvényünk.

20190914_11_nyiregyhaza_kulonvonat.JPG

20190914_12_nyiregyhaza.JPG

Némi késéssel indultunk, mert egy IC-t bevártunk. Útközben meglepődtem, de hogy min… Nem mezei utasok voltak itt, hanem vonatbarátok, az pedig nem meglepő, ha ismernek más bezárt vagy éppen vegetáló vonalat. Jelenlegi lakhelyem, Kisbér és környéke is szóba került. Nagykállón csak áthaladtunk, az állomás után nem sokkal található a váltó, ahol a 112-es és 113-as vonal elválik. Nos, mi a 112-es miatt jöttünk főleg, ugyanis azon 2007 március óta nincs forgalom, akárcsak nálunk a pápai vonalon.

20190914_13_nagykallo_valto.JPG

20190914_14_nagykallo.JPG

20190914_15_nagykallo.JPG

20190914_16_nagykallo.JPG

20190914_17_nagykallo.JPG

20190914_18_nagykallo.JPG

Mivel a szerelvény csak nem indult el, visszaszálltam.

Felmerült korábban, hogy eljövök ezt a vonalat megnézni kerékpárral. Nos, van sztráda neki is.

Megérkeztünk az első állomáshoz, Birihez. Itt kicsit hamarabb álltunk meg, az átjárónál már le lehetett szállni, és onnan kísértük be a szerelvényt.

20190914_19_biri.JPG

20190914_20_biri.JPG

Nagykálló és Görénypuszta felé tekintve.

20190914_21_biri_nagykallo_fele.JPG

20190914_22_biri_gorenypuszta_fele.JPG

Rajtunk kívül jó pár falusi is eljött, hogy sok év után újra vonatot lásson.

20190914_23_biri_allomas.JPG

Következett Görénypuszta. Biri és Balkány felé tekintve.

20190914_24_gorenypuszta_biri_fele.JPG

20190914_25_gorenypuszta_balkany_fele.JPG

Görénypuszta egy Balkányhoz tartozó külterület. Annyira nem kihalt, mint a képeken látszik.

20190914_26_gorenypuszta.JPG

20190914_27_gorenypuszta.JPG

Megérkeztünk Balkányba, ahol magam is jártam korábban huszonpár éve. És ezen a vonalon láttam először Bz-ket, mert Debrecenben akkor még nem volt. De pótolták :-/ Görénypuszta és Cibak felé tekintve.

20190914_28_balkany_gorenypuszta_fele.JPG

20190914_29_balkany_allomas.JPG

20190914_30_balkany_cibak_fele.JPG

Mint kiderült, ez az Ikarus direkt a különjárat miatt jött el az állomásra.

20190914_31_balkany_ikarus.JPG

20190914_32_balkany.JPG

Cibak Balkány és Abapuszta között, igazából Balkány nagyon szélén helyezkedik el. Itt sem látható már semmi.

20190914_33_cibak_abapuszta_fele.JPG

20190914_34_cibak.JPG

20190914_35_cibak_balkany_fele.JPG

Nyíradony felé közeledve.

20190914_36.JPG

20190914_37.JPG

Abapuszta előtt egy újabb megállás.

20190914_38_abapuszta_cibak_fele.JPG

Nyíradony felé tekintve. Itt volt a megálló épülete.

20190914_39_abapuszta_nyiradony_fele.JPG

Még egy elkúrt kép. Túl távol volt a vonat.

20190914_40_abapuszta_elkurt_kep.JPG

Elértük a megyehatárt és a 110-es vonalat.

Szerencse, hogy volt némi tartalékidő Nyíradonyban, mert késtünk vagy 20 percet.

20190914_41_nyiradony_allomas.JPG

20190914_42_nyiradony_szelfi.JPG

Ez pedig közös kép. Nem gondoltam volna, hogy ennyien összejövünk.

1es92gwxgfdjkdkkn5mtv2hkjgz_view.jpg

Innen a 110-es vonalon mentünk Nyírbátorig, de időközben Nyírgelsén megálltunk.

20190914_43_nyirgelse_allomas.JPG

20190914_44_nyirgelse_nyirbogat_fele.JPG

Bevártuk a szembejáratot.

Úgy látszik, itt is van már kerékpárút.

20190914_45_kerekparut.JPG

Itt fut mellettünk a 113-as.

20190914_46_113.JPG

Nyírbátorban újabb várakozás és gépkörüljárás.

20190914_47_nyirbator.JPG

20190914_48_nyirbator.JPG

20190914_49_nyirbator.JPG

20190914_50_nyirbator.JPG

20190914_51_nyirbator.JPG

20190914_52_nyirbator.JPG

20190914_53_nyirbator.JPG

20190914_54_nyirbator.JPG

20190914_55_nyirbator.JPG

20190914_56_nyirbator.JPG

20190914_57_nyirbator.JPG

20190914_58_nyirbator.JPG

Most már a 113-ason haladunk, mellettünk a 110-es.

20190914_59_110.JPG

20190914_60.JPG

Ezt a vonalat is fenyegette a bezárás, de még egyelőre létezik.

20190914_61.JPG

20190914_62.JPG

Máriapócsra érkezve, bár Györgypusztát is bevették volna a menetrendbe, az lett volna a különleges, Nyírbátor és Kállósemjén felé tekintve.

20190914_63_mariapocs_nyirbator_fele.JPG

20190914_64_mariapocs_kallosemjen_fele.JPG

20190914_65_mariapocs.JPG

20190914_66_mariapocs.JPG

20190914_67_mariapocs.JPG

Kállósemjénben, Máriapócs és Nagykálló felé tekintve.

20190914_68_kallosemjen_mariapocs_fele.JPG

20190914_69_kallosemjen_nagykallo_fele.JPG

20190914_70_kallosemjen.JPG

20190914_71_kallosemjen.JPG

20190914_72_kallosemjen.JPG

Itt is egy vonatkereszt.

Úton az utolsó pont felé.

20190914_73.JPG

20190914_74.JPG

Sok helyen kijöttek a helyiek megtekinteni a különjáratot.

20190914_75.JPG

20190914_76_nagykallo_tabla.JPG

20190914_77_nagykallo_elkurt.JPG

Nagykálló, Kállósemjén és Nyíregyháza felé tekintve.

20190914_78_nagykallo_kallosemjen_fele.JPG

20190914_79_nagykallo.JPG

20190914_80_nagykallo_nyiregyhaza_fele.JPG

20190914_81_nagykallo.JPG

20190914_82_nagykallo.JPG

Nem tudom, hogy 2007 óta mennyire járt szerelvény a 112-es vonalon. Elismerésem Gajdos Márknak, hogy így ezt megszervezte, egy olyan vonalon, ami a széthullás és szétlopás esélye is fent áll. Biztos volt egy próbabejárás az elmúlt hetekben. A végállomás felé haladva néhány szerelvény, melyek egy olyan vonalon közlekedtek, amik alig pár évvel élték túl a 112-t. A nyíregyházi kisvasút.

20190914_83_nyiregyhaza_kisvasut.JPG

A vártnál hamarabb értünk be, próbáltam jegyet venni az IC-re, de mire összebénáztam, addigra elment. Vártam egy másfél órát és egy személlyel mentem vissza Debrecenbe.

Amit viszont jó lenne tudni, és emiatt nem leszek népszerű. A vonaton sok vasútbarát volt, de jó lenne figyelembe venni, hogy olyanok is voltak jelen, akik soha nem utaztak még így. Jó lenne valahogy leírni, hogy milyen elvárásaik vannak. Folyamatosan azt tapasztaltam, hogy néhányan már presztízs kérdést csináltak az egészből, hogy ők lőjék az első képet, és közben ment a qrvanyázás. Na, de kérem, hol vagyunk? Megint más, ha egy hivatalos beszámoló is készül az útról, régebben újságnak, esetleg tévének, ott érthető, hogy nem szeretik, ha belelóg valaki a képbe. Igazából én sem, de pár éve azt mondtam, nem fogom megvárni, míg tiszta lesz a terep, ha nem muszáj. Ha pedig a vasútbarátokat ennyire zavarjuk mi, jöttmentek, akkor szervezzék le maguk között az egészet, és akkor nincs anyázás.

A bejegyzés trackback címe:

https://nevtelenutazo.blog.hu/api/trackback/id/tr9615220944

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

János Számel 2019.11.03. 19:42:49

Nyirbátor-györgyliget megálló ami kimaradt állitólag 1962ben szünt meg.