Újraszerkesztve (a freeblog pedig kapja be!)

Jason, a névtelen utazó

Jason, a névtelen utazó

2023.12.28-29 Bucsu-Szombathely 2.0

2024. április 10. - JasonX2

A zalai túrát megszakítva, mivel a vasi központban lesz ma dolgom, ezért a kellemest összekötöm a még kellemesebbel.

szombathely-bucsu.jpg

(forrás: 1941-es katonai felmérés térkép)

Nem ez az első alkalom, hogy erre járok. 2020 tavaszán már voltam itt, akkor egy kerékpáros bejárás volt tervezve, de végül autóval mentem el az épületekhez. Ez a mostani bejárás azért történik, hogy némileg pontosabb képet kapjak, fel tudom használni a fentrol-ös képeket, és akkor videó sem készült.

Az első snittben a határ közelében vagyunk, szerettem volna a határkőig eljutni, de itt is elég nagy a sár, és a pálya helye sem járható. A köd, nos az Csorna után jött a képbe, addig szép idő volt.

20231228_01_bucsu_hatar_kozeleben.JPG

20231228_02_bucsu.JPG

Nem kevés sétával visszatértem a megálló épületéhez. A nyilvántartásban jelenleg 921-esként szerepel a Szombathely-Bucsu-Pinkafő vasútvonal. 1888-ban adták át, 1920 után ez a vonal is gondban volt. 1948-ban szűnt meg a határátmenet, 1960-ban a belföldi forgalom is megszűnt, 1965-ben felszedték a síneket is nagyrészt. Az osztrák oldalon egy kicsit lassúbb volt a leépülés, de az már egy másik történet lesz (remélem).

Ahol most vagyunk, ott volt Bucsu megálló. A felvételi épület megmaradt, szépen felújították. A faluhoz lehetett volna közelebb is az épület, de állítólag a domborzati viszonyok miatt épült itt meg.

20231228_03_bucsu_emlekhely.JPG

20231228_04_bucsu.JPG

20231228_05_bucsu_mh.JPG

Akiknek jár a köszönet.

20231228_06_bucsu_koszonet_nekik.JPG

20231228_07_bucsu_oldalrol.JPG

20231228_08_bucsu_szelfi.JPG

20231228_09_bucsu_mh.JPG

Rohonc, majd Torony felé tekintve.

20231228_10_bucsu_rohonc_fele.JPG

20231228_11_bucsu_torony_fele.JPG

1966-ban.

bucsu_1966.jpg

A pálya Torony felé haladva jórészt be van szántva, ezért gyalogosan nem járható – most legalábbis. A közúton jutottam el a településre, ami fölösleges időveszteség volt. Visszatekintünk a település szélén Bucsu felé.

20231228_12_torony_toltes.JPG

A másik irányban a Liliom utca található. Az utca északi oldalán új építésű lakóházak találhatóak, ezek nem voltak meg a vasút idején.

20231228_13_torony_liliom_u.JPG

Itt volt egy objektum annak idején, de nem ez volt szerintem. Némi bozótharc után könnyen el lehet jutni ide a közeli kis utcából – nekem nem sikerült, körbe mentem.

20231228_14_torony_objektum.JPG

Volt egy olyan vélemény, hogy a felvételi épületet lebontották, de szerencsére megvan. Valami vizsgatelep van itt, most éppen zárva, így csak ennyit tudok belőle mutatni. Visszafelé Bucsu, előrehaladva Sé lesz a következő megállási pont.

20231228_15_torony_mrh.JPG

1966-ban. Kétvágányos megálló-rakodóhely. Volt egy rakodó és egy raktár is elvileg.

torony_1966.jpg

A pálya egy darabig járható, majd egyre kevésbé. Elérjük a Nyeste-Nyár patak felett lévő vasúti hidat, de itt már keményen meg kell küzdeni a szúrós növényzettel. Innen nincs tovább, a pálya járhatatlan, vissza kell menni a töltésen, majd az első lehetőségnél bemenni a településre.

20231228_16_torony_hid.JPG

Elérkeztünk Sé megállóhoz.

20231228_17_se_mh.JPG

Itt már biztos volt, hogy sötétedésig nem végzek, még a szállóra is el kell mennem. Innen viszont járható a pálya legalább, ki van tisztítva, egy darabon kerékpárút is van.

20231228_18_se_kerekparut.JPG

Olad megálló épülete, jól bekerítve még mindig.

20231228_19_olad_mh.JPG

Miután a szállásra eljutottam, és rendbe szedtem magam, vissza az Agorához, ahol a mai első fellépő a Hydra zenekar.

20231228_20_szombathely_hydra.JPG

20231228_21_szombathely.JPG

20231228_22_szombathely.JPG

20231228_23_szombathely.JPG

20231228_24_szombathely.JPG

20231228_25_szombathely.JPG

20231228_szombathely_hydra.jpg

Jól lesz ez, gyertek máskor is!

A következő fellépő a Kárpátia. Mindjárt vége az évnek, de addig tököltem, hogy majdnem lemaradtam róluk. Ráadásul ők is évfordulósak, 20 évesek.

20231228_26_szombathely_karpatia_xx.JPG

20231228_27_szombathely.JPG

20231228_28_szombathely.JPG

20231228_29_szombathely.JPG

20231228_30_szombathely.JPG

20231228_31_szombathely.JPG

20231228_32_szombathely.JPG

20231228_33_szombathely.JPG

20231228_34_szombathely.JPG

20231228_35_szombathely.JPG

20231228_36_szombathely.JPG

20231228_37_szombathely.JPG

Big City Lights.

20231228_38_szombathely_adventi_fenyek.JPG

20231228_39_szombathely.JPG

20231228_40_szombathely.JPG

20231228_41_szombathely.JPG

20231228_42_szombathely.JPG

20231228_43_szombathely.JPG

 Másnap reggel, a helyszín a Kispipa Panzió, a rendezői pályaudvar közelében. Nyitásként néhány iparvágány.

20231229_01_szombathely_kispipa_panzio.JPG

20231229_02_szombathely.JPG

20231229_03_szombathely.JPG

20231229_04_szombathely_iparvaganyok.JPG

20231229_05_szombathely.JPG

20231229_06_szombathely.JPG

20231229_07_szombathely_rendezo.JPG

20231229_08_szombathely.JPG

Ennyit tesz a más-nap. Szép, napos időnk lett. A bejárást természetesen nem kezdtem elölről. Csak Séig mentem vissza. Torony, majd Olad felé tekintve.

20231229_09_se_torony_fele.JPG

20231229_10_se_olad_fele.JPG

Sé megállóhely épülete, lakóház.

20231229_11_se_mh.JPG

20231229_12.JPG

1966-ban.

se_1966.jpg

És a nehéz fogás előtt.

20231229_13.JPG

2008-ban volt egy olyan információ, hogy a kollégát itt megkergették, mert fotózott. Most nem voltak kint a háziak, de azért óvatosan!

20231229_14_olad.JPG

20231229_15.JPG

De esélyes, hogy tulajdonosváltás volt, mert nagyon szép állapotban van az épület a 14 évvel ezelőttihez képest.

20231229_16.JPG

20231229_17.JPG

Mivel itt sem tudtam a peron helyére menni, ezért itt írom le, visszafelé Sé, előre pedig Szombathely lesz.

20231229_18.JPG

1966-ban.

olad_1966.jpg

A harmadik katonai felmérésen szerepelt ez a vonal, itt jelölt egy őrházat. Ez biztosan nem az, bár állhatott itt is. Ez a vízműhöz tartozik. Ja, hogy jutottam el ide? Olad épületét megkerülve, egy földúton haladva egy idő után vissza lehetett térni a pálya helyére.

20231229_19_szombathely_vizmuves.JPG

Aztán változó pályaviszonyok, volt, ami járható, volt, ami le volt kerítve. A körforgalomnál pedig nem is látható a pálya helye. Egy erdős területen a lakótelepnél szintén nehezen járható volt, ezért máshogy haladtam. Aztán elértem a Perinthez, ott egy darabon már járható lett volna a pálya.

20231229_20_szombathely_hid.JPG

20231229_21_szombathely.JPG

20231229_22_szombathely_a_perint_felett.JPG

Közben egy másik lakótelep mellett haladva végig tiszta a pálya helye. Egy helyen ott is jelölt a térkép őrházat, de a domborzati viszonyok miatt szerintem nem ott volt, legfeljebb egy közút mellett, a Paragvári úton. Ott, ami után jött a Gyöngyös patak, a hídon még át lehet menni, aztán a pálya helye el van kerítve. Ezt megkerülve az Írottkő-Alsóőr utca kereszteződésénél kötünk ki. Itt új építésű társasházak vannak, de tizenéve még egy régi gyárterület volt itt.

20231229_23_szombathely.JPG

20231229_24_szombathely_alsoor_u.JPG

20231229_25_szombathely.JPG

Az Alsóőr utca egyben a pályára épült, és tovább haladva eljutunk a 11-es Huszár útig. Ezek kereszteződésében valószínűleg egy sorompókezelő hely lehetett. Itt is látszott még némi vágány 2012-ben.

20231229_26_szombathely_orhaz_helye.JPG

A kereszteződés után a Huszár Szálló található, ennek területére nem szerettem volna bemenni. Viszont meg lehetett kerülni, egy kis bolt után vissza lehet térni a nyomvonalra. Ezen a részen 1964-ben elég sok iparvágány volt.

szbiv3.jpg

szbiv2.jpg

Ez pedig a Pinkafői-Lovas utca kereszteződésénél található. Egy kevés vágány.

20231229_27_szombathely_sinmaradvany_lovas_u.JPG

Néhol még látszik a pálya helye, de hamar eljutunk a pályaudvar területére.

20231229_28_szombathely.JPG

szbiv1.jpg

Ezek után nyílván nem fogok elindulni Rum felé. Egy kis erőgyűjtés a Gekko Pubban.

20231229_29_szombathely_gekko_pub.JPG

Aztán irány az ország legszebb pályaudvarára.

20231229_30_szombathely_pu_a_legszebb.JPG

Ez az utazás sem jöhetett volna létre, ha nincs az országbérlet. Az pedig külön öröm, hogy Szombathely-Győr viszonylatban nem szükséges IC hely- és pótjegy.

A bejegyzés trackback címe:

https://nevtelenutazo.blog.hu/api/trackback/id/tr5718376109

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gigabursch 2024.04.12. 08:04:00

Kár ezért a vonalért és kifejezetten jó lenne, ha valamilyen EU-s keretből a GySEV megépítené újból
süti beállítások módosítása