Újraszerkesztve (a freeblog pedig kapja be!)

Jason, a névtelen utazó

Jason, a névtelen utazó

2024.01.11 (9)18 Szombathely-Rum vonalbejáró 2.0

2024. április 25. - JasonX2

A bucsui vonal után a rumi vonal is ismét sorra kerül, mintegy négy év után.

918_szombathely-rum.jpg

(forrás: mapire)

Mivel késett a reggeli vonat, ezért egyszerűbb volt a szentgotthárdi járattal lemenni Szombathely-Szőlősig, és onnan elsétálni az elágazásig.

20240111_01_szombathely_kijarat.JPG

20240111_02_21-es_vasutvonal.JPG

Előttünk a 17-es vonal Nagykanizsa felé. Eredetileg bal oldalon volt a jelenleg 918-s, korábban 18-as számú Szombathely-Rum vasútvonal. 1894-ben nyitották meg, 1974 májusban zárták be.

20240111_03_17-es_vasutvonal.JPG

A talpfák még látszanak néhol, bár azok egy részét is felszedhették, amikor a felsővezetéktartó oszlopok kiépítésre kerültek.

20240111_04_talpfak.JPG

Volt itt egy őrház (vagy őrhely?), ahol a két vonal eltávolodott egymástól, de ennek már semmi nyoma. Ahogy láttam, a két vonal külön volt ezen a részen egymástól, nem volt itt váltó.

20240111_05_orhaz_helye.JPG

20240111_06_toltes.JPG

20240111_07.JPG

20240111_08.JPG

Megérkeztünk az első helyszínre. Szombathely, majd Táplánszentkereszt felső felé tekintve. Az egykori pálya helyén közút található.

20240111_09_szombathely_fele.JPG

20240111_10_taplanszentkereszt_felso.JPG

A rakodó helye.

20240111_11_rakodo_raktar_helye.JPG

A felvételi épület itt volt, az Oroszlán és az Esthajnal utca kereszteződésénél. Ez egy HÉV IV-es épület volt. Volt mellette egy hosszirányú épület, ami lakás lehetett (van egy kis kavarodás ezzel a hellyel kapcsolatban). 2007-ben bontották el az épületeket. A Vadász-Oroszlán u. kereszteződésénél is lehetett egy épület – sorompókezelő hely? Illetve itt van az emlékpark is.

20240111_12_szentkiraly_mrh.JPG

20240111_13_emlekpark.JPG

20240111_14.JPG

20240111_15.JPG

20240111_16_emlektabla.JPG

20240111_17.JPG

20240111_18.JPG

20240111_19.JPG

20240111_20.JPG

20240111_21.JPG

20240111_22.JPG

1964-ben.

01_szentkiraly_1964.jpg

Ezután egy darabig földúton kell tovább menni. Mivel elég hideg van, a talaj is fagyos, ezért nincs akkora sár, mint pár hete Zalában.

20240111_23.JPG

20240111_24.JPG

20240111_25.JPG

20240111_26_ateresz.JPG

20240111_27.JPG

Itt volt a rakodó.

20240111_28_rakodo.JPG

Szentkirály, majd Táplánszentkereszt alsó felé tekintve.

20240111_29_szentkiraly_fele.JPG

20240111_30_taplanszentkereszt_also_fele.JPG

Táplánszentkereszt felső mrh. felvételi épülete, jelenleg lakóház.

20240111_31_taplanszentkereszt_felso_mrh.JPG

1965-ben.

02_taplanszentkereszt-felso_mrh_1965.jpg

A mellette lévő háznak vajon volt-e köze a vasúthoz azon kívül, hogy mellette volt?

20240111_32.JPG

Itt is van egy emlékmű, mily meglepő, a Vasút utcánál.

20240111_33_emlekmu.JPG

20240111_34.JPG

20240111_35.JPG

20240111_36.JPG

Erre az épületre is érvényes a kérdés, hogy saját házak voltak, vagy szolgálati lakások?

20240111_37_szolgalati_lakas.JPG

20240111_38.JPG

Táplánszentkereszt felső, majd Tanakajd felé tekintve.

20240111_39_taplanszentkereszt_felso_fele.JPG

20240111_40_tanakajd_fele.JPG

Melléképület.

20240111_41_mellekepulet.JPG

Rakodó helye.

20240111_42_rakodo_helye.JPG

20240111_43_mellekepulet.JPG

Táplánszentkereszt alsó mrh. épülete, lakóház (volt?).

20240111_44_taplanszentkereszt_also_mrh.JPG

1965-ben.

03_taplanszentkereszt-also_mrh_1965.jpg

20240111_45_ateresz.JPG

Táplánszentkereszt alsó, majd Vasszécheny felé tekintve.

20240111_46_taplanszentkereszt_also_fele.JPG

20240111_47_vasszecheny_fele.JPG

Tanakajd megállóhely épülete, jelenleg némileg átalakított lakóház.

20240111_48_tanakajd_mh.JPG

1965-ben.

04_tanakajd_1965.jpg

Az út továbbra is járható.

20240111_49.JPG

20240111_50.JPG

Egy kis izgalom a Gyöngyös patak felett. Úgy tűnik, innen nem számítanak érkezésre, ugyanis nincs kint a behajtást/besétálást tiltó tábla (másik oldalon igen).

20240111_51_vasszecheny_hid.JPG

Rakodó+raktár. Volt itt egy élőállatrakodó, de arról nem készült kép. Melléképületek is megvannak.

20240111_52_vasszecheny_raktar_rakodo.JPG

20240111_53_vasszecheny_mellekepulet.JPG

Tanakajd, majd Csempeszkopács felé tekintve.

20240111_54_vasszecheny_tanakajd_fele.JPG

20240111_55_vasszecheny_csempeszkopacs_fele.JPG

Vasszécheny mrh. felvételi épülete.

20240111_56_vasszecheny_mrh.JPG

20240111_57_vasszecheny.JPG

20240111_58_vasszecheny.JPG

1965-ben. A jelenlegi Széchenyi utca még nem úgy volt, mint most.

05_vasszecheny_1965.jpg

Emléktábla.

20240111_59_vasszecheny_emlektabla.JPG

Igen, korábban erre kellett kerülni közúton, ahol most ez a park van. Volt itt egy őrház is, ez a rumi végen van.

20240111_60_vasszecheny_orhaz_helye.JPG

Innentől kerékpárút, aminek nagyon örülök.

20240111_61.JPG

Ahol a kapu van, ott volt egy rakodó.

20240111_62_csempeszkopacs_rakodo_helye.JPG

Vasszécheny, majd Rum kastély felé tekintve.

20240111_63_csempeszkopacs_vasszecheny_fele.JPG

20240111_64_csempeszkopacs_rum_also_fele.JPG

Csempeszkopács mrh. felvételi épülete. Volt itt posta is, szerintem most nem lakják.

20240111_65_csempeszkopacs_mrh.JPG

20240111_66_csempeszkopacs.JPG

20240111_67_csempeszkopacs.JPG

A 2014-ben felújított 9-es őrház épülete.

20240111_68_csempeszkopacs_orhaz.JPG

20240111_69_csempeszkopacs.JPG

20240111_70_csempeszkopacs.JPG

20240111_71_csempeszkopacs.JPG

20240111_72_csempeszkopacs.JPG

20240111_73_csempeszkopacs.JPG

20240111_74_csempeszkopacs_emlekmu.JPG

20240111_75_csempeszkopacs_szelfi.JPG

1965-ben.

06_csempeszkopacs_1965.jpg

Fogy az idő, a lendület… Csempeszkopács, majd Rum felé tekintve.

20240111_76_csempeszkopacs_fele.JPG

20240111_77_rum_fele.JPG

Rum kastély mh. felvételi épülete. Lakják, vagy legalábbis használják valamire.

20240111_78_rum_also_mh.JPG

1965-ben.

07_rum-kastely_1965.jpg

A kapun túl már nem tudok menni. A váltókörzet itt kezdődött valahol.

20240111_79_rum_palya_vege.JPG

20240111_80_rum.JPG

20240111_81_rum.JPG

Jókora kínlódás után az elbontott felvételi épület a kerítés utáni részen lehetett.

20240111_82_rum_all_helye.JPG

Sok más megmaradt, mint raktár, fűtőház, 11-es őrház.

20240111_83_rum_raktar.JPG

Rum kastély, majd … Kám felé tekintve.

20240111_84_rum_rum_also_fele.JPG

20240111_85_rum_kam_fele.JPG

20240111_86_rum_futohaz.JPG

20240111_87_rum_orhaz.JPG

20240111_88_rum.JPG

20240111_89_rum_futohaz.JPG

20240111_90_rum.JPG

20240111_91_rum.JPG

20240111_92_rum.JPG

1965-ben.

08_rum_1965.jpg

Az emlékhely itt is megvan.

20240111_93_rum_emlekhely.JPG

20240111_94_rum.JPG

20240111_95_rum.JPG

20240111_96_rum.JPG

20240111_97_rum.JPG

20240111_98_rum.JPG

Kám nem saját agyszülemény, ugyanis voltak tervek, hogy tovább meg a pálya Türjéig, onnan mehetett volna le a Balatonig. Nagyjából egyszerre szünt meg ez és a Zalaszentgrót-Sármellék vonal is. Itt egy térkép egy tervről. Egy másik terv.

A bejegyzés trackback címe:

https://nevtelenutazo.blog.hu/api/trackback/id/tr1418388341

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása