Újraszerkesztve (a freeblog pedig kapja be!)

Jason, a névtelen utazó

Jason, a névtelen utazó

2008.12.25 „Ó, Istenem, add meg nekem, hogy feledjem…”

2014. június 28. - JasonX2

Reggel túl voltunk az ünnepi árukiadáson. Utána szokás szerint beugrottunk egy-két bambira. Kicsit több lett belőle. Este már nem kellett berúgni, csak szinten tartani. Aztán hajnalban megint. 24 óra alatt háromszor megszédülni? Ezt sem teszem ki a dicsőségfalamra. Reggel egy gyors zuhany és egy kis kaja rendbe tett. Közel másfél órám volt kimenni a buszhoz, mégis futni kellett a végén. Még jó, hogy az Agrár ilyen közel van.

Sárga angyal.jpg

Nem voltak sokan a buszon. Tágas, talán Borsod Volán busz volt, úgyhogy hátul szépen elterültem, elővettem a mp3 lejátszót. Először Omega, aztán Miskolc határától Edda. A miskolci buszvégállomás, a Búza tér előtti megállóban leszálltam, hátha kicsit rövidebb az út. Szép, napsütéses idő van, reméljük, marad is. Itt a sétálóutca, a városházától és a Plázától nem messze. A galambok miatt külön jó ez a kép, „látja szállni a madarakat”.

20081225 01 Miskolc sétálóutca galambokkal.jpg

Itt pedig úgy-ahogy látszanak a villamospálya feletti díszítések. Debrecenben is hasonló a helyzet.

20081225 02 Miskolc sétálóutca.jpg

Hajnal a város felett. Vagy inkább reggel. A napfény fele kell menni a Tiszaira.

20081225 05 Miskolc reggeli fény.jpg

„Amíg él, el nem felejti, hogy a múltat ki nem tépheti szívéből.” Ez a park sem változott semmit az elmúlt három és fél évben, amióta először jártam/jártunk itt.

20081225 06 Miskolc-a park ahol Mónival voltunk.jpg

Ez két munkatársamnak ajánlom.

20081225 07 Hajrá Diósgyőr.jpg

A felüljárótól már nincs messze a pályaudvar.

20081225 09 Miskolc felüljáró reggeli fény.jpg

Itt nem nagyon látszik, de a háttérben jó pár Szili van összekapcsolva. A túloldalon nincs járda, így onnan nem tudtam fotózni.

20081225 08 Miskolc felüljáró Szilikkel.jpg

A felüljáró közepén, előttem a vágányok a Gömöri pályaudvar fele vezetnek, onnan tovább Ózd illetve Tornanádaska felé. „de néha még a magasba vágysz, mint hulló kő zuhansz tovább.”

20081225 10 Miskolc felüljáró hol van már a szép világ.jpg

Ez pedig egy látkép a központ felé, a háttérben az a lakótelep, ahonnan isteni panoráma nyílik mindenfelé. „megállt, egyszer visszanézett”

20081225 11 Miskolc megállt egyszer visszanézett.jpg

Ott középen, az már a Tiszai. Nem is emlékeztem, hogy ennyire látszik. Vagy régebben fák takarták volna?

Update: a mai Váltó utca 1-nek megfelelő házhely látható középen. Az elmúlt 70 évben ott mindig is egy üres házhely állt. A II. világháborúban eltalálta az ott álló házat egy bomba, és az ő emlékükre nem épült ott újabb ház - a pincében az anyuka hiába szorította a három gyerekét… Köszönet az információért.

20081225 12 Miskolc távolban a Tiszai.jpg

A felüljáró alján, na igazából ez az ózdi és/vagy tornanádaskai pálya. „hosszú vonatsíneken kóboroltam tovább, időm kevés…”

20081225 13 Miskolc hosszú vonatsínek.jpg

Sikerült elkapni egy Gigantot.

20081225 14 Miskolc Gigant.jpg

A Tiszai pályaudvar, ünnepi díszben. Állítólag anno a debreceni Nagyállomás is ilyesmi külsővel bírt. A háború utáni újjáépítéskor kapta jelenlegi, nem éppen tetszetős külsejét. Kár.

20081225 16 Miskolc Tiszai 2.jpg

A Tiszaival szemben a villamos végállomás, akárcsak nálunk.

20081225 17 Miskolc villamosok.jpg

Itt is ki van díszítve minden.

20081225 18 Miskolc villamospálya ünnepi díszben.jpg

Sok más képen azért vágok ilyen hülye fejet, mert rohadt hideg volt.

20081225 19 Miskolc Tiszai előtt 1.jpg

Arra fogunk menni.

20081225 21 Miskolc Tiszai 7-es vágány.jpg

Az újhelyi vonat, annak jeleként, hogy már itt sem sztrájkolnak. A sztrájk alatt nem volt vonatközlekedés.

20081225 22 Miskolc Újhelyi gyors.jpg

Nem volt szerencsém a Rákóczi IC-vel, 15 percet késett. Habár IC, nemzetközi forgalomban nem kell rá helyjegy. Itt sem szeretnek nagyobb pénzből visszaadni. Két év alatt kb. 300-al lett drágább a jegy. Vagy 1 euróval. A vonatot itt nem fotóztam le, hanem egy videót készítettem róla:

Ha már nemzetközi jegy, Rákóczi IC, akkor 99%-ban kitalálható, hogy hova indultam megint. De amíg odaérünk, még van pár látnivaló. Mint például ez a szélmalom, Onga és Felsőzsolca között, amit elég nehéz volt lekapni, mivel az ablakot nem lehet lehúzni. Ezúttal sikerült szélmalmot fotózni, nem úgy, mint Sopronban.

20081225 25 Szélmalom Onga és Felsőzsolca között 3.jpg

Félúton a cél fele. 2004 februárjában voltam itt, ugyanis egy katonatársam itt lakik, ha jól tudom, még mindig.

20081225 26 Forró-Encs 1.jpg

A határállomás, Hidasnémeti, ahol annak idején még vizitelték a személyit, de gondolom Nové Mesto után itt sincs már semmi.

20081225 29 Hidasnémeti.jpg

Ez pedig már tényleg a határ. Tornyosnémeti és Milhost’ között. „a réten túl már vár egy másik ország.”

20081225 30 Határátkelő Tornyos-Milhost.jpg

Szép, napos idő van. És majdnem a cél előtt ezt látom. Jókora felleg, köd. Ezt megszívtam volna? Nagyon úgy tűnik.

20081225 31 Köd Kassa előtt.jpg

Az IC, elég igényes egy szerelvény.

20081225 32 Rákóczi IC.jpg

Ez pedig a Gorilla, amely a Keletitől eddig húzta. De meddig is?

20081225 33 Gorilla.jpg

20081225 78 Kosice tábla.jpg

Igen, majdnem két év után ismét itt vagyok! 2007 júniusában terveztem, hogy eljövök ide, de akkor nem jött össze, aztán csak tolódott az egész. Az idén pedig esélytelen volt, mivel a Rákóczi egy órával hamarabb indult, mint eddig. Bár terveztem egy olyat, hogy egy nap Miskolcon leszek, másnap pedig Kassán, de vártam vele, hátha a 2009-es menetrend jobb lesz. És lett.

El is felejtettem mondani: egy ideje úgy terveztem, hogy amikor Kassára begördülök, akkor az Omegától szól majd a Lady of the summer night. Naná:

Ez a valami az állomás előtti parkban található.

20081225 34 Kassa állomás előtti parkban.jpg

Ez az út az állomástól egyenesen a Dómhoz vezet. Előttem egy felüljáró, ünnepi díszben.

20081225 35 A dicsőség útja.jpg

A Dóm, ami szinte kötelező megnézendő, akárhányszor járok ide. Gyakorlatilag nálam ez a város jelképe. Fogalmam sincs, hogy mit hirdet rajta a tábla. Azt sajnálom, hogy csak egyszer voltam benne, még legelső alkalommal.

20081225 36 Dóm.jpg

A Dómmal szemben a zenélő szökőkút, ami ugyan most nem üzemel, de még így is látványos.

20081225 37 Harangok.jpg

20081225 38 Zenélő szökőkút.jpg

Na itt tényleg kell egy „szelfi”.

20081225 41 Dóm előtt 2.jpg

Kicsit arrébb, azt hiszem, ez egy színház. A környék amúgy sétálóutcának van kialakítva, és Debrecennel ellentétben, itt nem járnak villamosok, habár a pálya ki van alakítva. Felsővezeték már nincs.

20081225 42 Színház 1.jpg

20081225 43 Sétálóutca.jpg

Egy jó nagy ugrással a Hernád folyó fele, még mindig ismerem az utat. Ez még nem az, hanem előtte valami duzzasztógátas izé.

20081225 48 Patak 1.jpg

Ez viszont már az. Vízeséssel együtt. Megjegyzem, hogy amíg átmentem a hídon, volt némi tériszonyom.

20081225 50 Hornád-vízesés.jpg

20081225 53 Hornád.jpg

20081225 52 Hornád.jpg

20081225 55 Hornád-vízesés.jpg

Innen kissé fentebb a helyi Tesco, gondolom, itt is zárva.

20081225 56 Tesco.jpg

20081225 57 Tesco.jpg

Ez egy kis patak, nem messze a Hernádtól. Jó kis környéknek tűnik.

20081225 58 Patak megfagyva.jpg

A hideg ekkora megtette a hatását, eléggé gondolkoztam, hogy indulok hazafele. Annyira hideg volt, hogy a hídnál a víz már kezdett befagyni. Amint erre jártam, gondoltam, a Dimarsonon keresek valami helyi rádióadót. Miskolcon csak kettő jött be, a Sláger és a Juventus. Itt talán csak nem azok szólnak. És nem, valami Radio Melodija vagy hasonló szólt. De nem sokáig, mert az aksi lemerült. Ironikus volt, hogy előtte viszont egy ABBA számot még végig tudtam hallgatni. The winner takes it all. Mintha csak egy üzenet lett volna a távolból.

Ez itt egy Jumbo.

20081225 59 Jumbo.jpg

Olyan nagyon siettem a Dómhoz, hogy fel sem tűnt előtte egy épület. Mátyás király temploma. Még szerencse, hogy másik úton jöttem visszafele.

20081225 60 Mátyás templom.jpg

Ha már megérkezéskor nem tudtam lekapni, akkor most álljon itt a buszpályaudvarról egy látkép. Nemcsak kívül, de belül is nagyon igényesen van megcsinálva, nem is láttam sehol hasonlót.

20081225 62 Buszállomás.jpg

Az állomás, ami egyáltalán nem olyan csili-vili. Az állomásban megnéztem a menetrendet, mert az Elvira szerint délután háromkor nincs vonat. Lehetetlen. Mindig is volt. Most is van egy Füzesabonyba. Még csak dél. Ilyenkor rossz kialvatlanul menni akárhova is, mert nem tudod élvezni az egész barangolást.

20081225 64 Vasútállomás.jpg

20081225 65 Állomás.jpg

Úgy látszik, a távolsági buszok jobbak, mint a helyiek. Valószínűleg külön cég.

20081225 66 Buszpark.jpg

A pályaudvartól nem messze lévő kollégium.

20081225 67 Kollégium.jpg

20081225 69 Holló.jpg

Ez csak egy lakótelep valahol a déli részen. De valamiért lefotóztam.

20081225 70 Lakótelep.jpg

Astoria: de itt nincs metró.

20081225 71 Astória.jpg

Itt egy kicsit elkezdtem aggódni, merre járhatok. Visszafele ugyan el tudtam volna menni az állomásra, de a Lokomotiv stadiont akartam megkeresni. Valahol erre lehet. És ez is egy olyan látkép, amit Miskolcon is látni.

20081225 72 Eltévedve.jpg

Itt majdnem megörültem, hogy jó helyen vagyok.

20081225 74 Eltévedve.jpg

Hogy két éve innen jutottam ki nagy nehezen a Porsche Kosice-hez. De nem, ez nem az a hely. Támpont: itt a korcsolyapálya a közelben. A továbbiakban nem fotóztam egy ideig, mert egyre jobban idegesített, hogy eltévedtem. A Loko stadiont nem találtam meg, pedig segítség, hogy villamos is jár arrafele, abból meg nincs túl sok a városban. Sőt, még a reptér felé vezető útra is rábukkantam, de már idő nem volt, hogy kimenjek oda. Végül megtaláltam azt az üzletközpontot, ahol már egyenesbe kerültem annak idején, amire először azt hittem, hogy az, ami a fenti képen van. (értelmes mondat) Biztos, ami biztos alapon egy helybelitől próbáltam segítséget kérni. Hátha megérti, hogy „zselezsnyicá stanyicá”-t keresem. Útbaigazított nagyjából, majd feltűnt előttem a Dóm tornya, és akkor már sejtettem, merre kell menni. Nem tudom, de egy órán belül vagy három klinikát is láttam. Úgy tippelem, valahol a déli területen jártam.

 

20081225 75 Dóm.jpg

A Dóm mellett található épület.

20081225 77 Dóm mellett.jpg

Innen már egyenesen az állomásra mentem, mert 10 percem maradt még indulásig. Még jó, hogy délben nem tudtam mit kezdeni a sok időmmel. Most meg lett oldva a probléma. Ha majd visszajövök, Loko stadion, reptér, és még sok minden, amit nem láttam.

Arra nem volt idő, hogy a Predmestie Erzsébetváros megállóhoz kimenjek, a vonatból meg nem tudtam lekapni. Ez az utolsó pillantás a városra, és nem hiszem el, hogy most süt ki a nap.

20081225 80 Vissza Miskolcra.jpg

Arrébb pedig még derültebb az idő.

20081225 81 Itt bezzeg süt a nap.jpg

A vonaton visszafele nem mertem aludni, nem akartam Füzesabonyban felkelni. Úgy néz ki, hogy másfél órám van a busz indulásáig a wap szerint. Ha a negyed hetes vonattal jöttem volna, akkor nem lett volna időm lekapni a Tiszait és környékét, így viszont van. Így néz ki kivilágítva.

20081225 84 Villamospálya diszvilágítás.jpg

20081225 85 Tiszai díszfényben.jpg

20081225 86 Végállomás díszfényben.jpg

20081225 87 Diósgyőr villamos.jpg

A sétálóutca:

20081225 88 Sétálóutca díszfényben.jpg

Plaza, ahol szinte semmi nem volt nyitva. De legalább nincs hideg bent.

20081225 90 Miskolc Plaza.jpg

Két kép a Búza téri buszpályaudvarról.

20081225 91 Búza téri buszvég.jpg

20081225 93 Búza tér remastered.jpg

Visszafele Hajdú Volános busszal mentünk, ami a reggelihez képest rohadt kényelmetlen volt. Egy utolsó pillantás Miskolcra:

20081225 95 Miskolc fényei.jpg

Semmi sem látszik. Az út este kilenckor ért véget, amikor az Agrár előtt lerakott a busz:

20081225 96 Busz az Agrár előtt.jpg

Legközelebb okosabban kell megtervezni ezt a túrát. De majd csak, ha jó idő lesz. Visszatérek:

20081229 Debrecen-Kassa jegyek.jpg

Zárszóként, amitől még nekem is majdnem "gyerekcióm" lett: a Loko a Tescotól nem messze, kb. másfél km-re van/lett volna nyugatra. A reptértől nem messze van a Lunik IX, a helyi cigánygyűjtő. Az egész egy kisebb lakótelep, ami teljesen le van rohadva, minden szinten életveszélyes. Olyan nagyon nem is voltam tőle messze.

A bejegyzés trackback címe:

https://nevtelenutazo.blog.hu/api/trackback/id/tr436446523

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása