Újraszerkesztve (a freeblog pedig kapja be!)

Jason, a névtelen utazó

Jason, a névtelen utazó

2020.03.21 Tokod-Sárisáp

2020. május 18. - JasonX2

Beütött a krach, a járvány miatt nem kell, nem lehet menni sehová. Biztos?

A Dorog-Tokod-Sárisáp vonalat már nézegettem egy ideje. Mivel nem hosszú, ezért a gyalogos bejárás is megvalósítható. Ami egyéni sportolásként elkönyvelhető. A tömegközlekedés kiszámíthatatlansága miatt egy kis segítséget kaptam.

20200321_001_tokod_kek_oroszlan.JPG

Iparvágánykiágazás a tokodi állomáson. Igazából Dorogtól kellett volna jönni, de ott jártam tavaly, és a delta után gyakorlatilag egy üzemelő vonal, a 4-es mellett haladtam volna, úgyhogy amúgyis elkúrtam az időt, és még egy kurva parkolót is alig találni, csak tuskó benzinkutassunát……

20200321_002_tokod_iparvagany.JPG

20200321_003_tokod.JPG

Dorog, illetve Egom-Kertváros, aztán Tát felé tekintve.

20200321_004_tokod_dorog_fele.JPG

20200321_005_tokod_tat_fele.JPG

Tokod állomás. Hát, annak ellenére amilyen forgalom van (illetve nincs) a 4-esen, nem teljesen kihalt a hely.

20200321_006_tokod_allomas.JPG

Az állomás szélén haladva egy újabb iparvágány, ami egy régi gyárterületre visz be. Az üveggyáréba.

20200321_007_tokod.JPG

20200321_008_tokod_iparvagany.JPG

20200321_009_tokod.JPG

20200321_010_tokod_lerobbant_gyar.JPG

20200321_011_tokod.JPG

20200321_012_tokod.JPG

Rengeteg betontalp, amivel rendbe lehetne tenni a vonalat is akár.

20200321_013_tokod.JPG

20200321_014_tokod.JPG

A 4-es halad Tát felé.

20200321_015_tokod_komarom_fele.JPG

De mi a Sárisáp felé vonalon haladunk a töltés mellett. Egész épnek tűnik itt a vonal.

20200321_016_tokod_visszanezve.JPG

20200321_017_tokod.JPG

20200321_018_tokod_elagazas.JPG

20200321_019_tokod.JPG

Mivel hogy iparvágányként funkcionál néha. A vonal további része már használaton kívül szép környezetben.

20200321_020_tokod.JPG

20200321_021_tokod.JPG

20200321_022_tokod.JPG

Itt már látszik a kihasználatlanság.

20200321_023_tokod_utolso_meterek.JPG

20200321_024_tokod_gemini_kft.JPG

Beér egy fatelepre.

20200321_025_tokod.JPG

És itt jönne ki.

20200321_026_tokod.JPG

De a töltés helyén közút található.

20200321_027_tokod_nyomvonal_helye.JPG

Tokod, majd Ebszőnybánya felé tekintve.

20200321_028_tokod_fele.JPG

20200321_029_tokod_ebszonybanya_fele.JPG

Tokod-Felső megállóhely épülete, melyet nehéz volt lefotózni, ugyanis a tulajdonos ott lötyögött előtte, mire elhajtott a Fabiával.

20200321_030_tokod_tokod_felso_mh.JPG

20200321_031_tokod.JPG

A töltés tovább halad a településen túl, egy állítólag rossz minőségű út.

20200321_032_tokod.JPG

Nem értettem, hogy ha egyszer a vonal mentén haladva X időbe tellik eljutni Annavölgyig, akkor hogy lehet, hogy a jóval rövidebb úton alig pár percet nyerek. A megoldás a távolban, ugyanis a rövidebb út esetében át kellett volna Hegyeskőn.

20200321_033.JPG

Az út véget ér, a töltés megy tovább járhatatlanul, de innen közútra megyek ki a közelbe.

20200321_034_nyomvonal_tovabb.JPG

20200321_035.JPG

Kb. a kép közepe táján haladhatott a vonal.

20200321_036.JPG

Elértük az Únyi-patakot, ahol a vonal is tett egy balkanyart.

20200321_037_unyi-patak.JPG

20200321_038.JPG

És erre ment tovább.

20200321_039.JPG

20200321_040_toltes.JPG

20200321_041.JPG

A patak felett volt régen egy híd, de már nyomát sem látni.

20200321_042_hid_helye.JPG

20200321_043.JPG

20200321_044.JPG

20200321_045.JPG

20200321_046_buszmegallo.JPG

Egy régi őrház.

20200321_047_orhaz.JPG

20200321_048.JPG

A töltés pedig az út jobbra eső részén volt, van.

20200321_049.JPG

Ez mi?

20200321_050.JPG

20200321_051.JPG

20200321_052.JPG

Elértük Ebszőnybányát.

20200321_053_ebszonybanya.JPG

Itt lehet lemenni az állomás felé.

20200321_054.JPG

Állomás, megálló, rakodóhely?

20200321_055_ebszonybanya_mh.JPG

20200321_056.JPG

20200321_057.JPG

20200321_058.JPG

20200321_059_rakodomaradvany.JPG

Mivel a háziak otthon voltak, csak óvatosan.

20200321_060.JPG

Tokod, majd Annavölgy felé tekintve.

20200321_061.JPG

20200321_062_annavolgy_fele.JPG

Az alsó képen az út helyén volt a vasút, bal oldalon pedig a szénosztályozó még úgy 10 éve is talán, de mostanra azt is elbontották, valami parkolószerűség van fent. A tó túlsó oldalán haladt a vonal.

20200321_063.JPG

20200321_064.JPG

És itt jött a nagy kérdés: hogyan tovább? Pár perc múlva jön a busz, ami visszavisz Tokodra. Vagy tovább séta, és fél óra múlva egy másik járat, az viszont Dorog felé megy, két átszállás, ráadásul alig pár perc. Vagy még tovább nyugodtan séta, két óra múlva van visszajárat Tokodra, bár az idő nem túl barátságos.

20200321_065.JPG

Az első lehetőséget választottam, vissza Tokodra, és ott szétnézni.

20200321_066_tokod_kozseghaza.JPG

20200321_067_tokod_busz.JPG

1848-as emlékmű, könyvtár, világháborús emlékmű, katonai emlékmű.

20200321_068_tokod_1848.JPG

20200321_069_tokod_konyvtar.JPG

20200321_070_tokod_i_vh_em.JPG

20200321_071_tokod_katonai_em.JPG

Nem csak én nem maradtam otthon.

20200321_072_tokod_palya.JPG

20200321_073_tokod.JPG

20200321_074_tokod.JPG

20200321_075_tokod.JPG

Az állomást jól meg kellene kerülni közúton, de rövidítünk.

20200321_076_tokod.JPG

20200321_077_tokod_iparvagany.JPG

20200321_078_tokod.JPG

Nem voltam nyugodt. Az Aldinál terveztem, hogy otthagyom az autót, de kamerás megfigyelés, hagyjuk, vissza az állomásra, és ott hagytam. Ezért is akartam minél hamarabb visszajutni ide. Innen aztán négy keréken elmentem az erődig.

20200321_079_tokod_romai_erod.JPG

20200321_080_tokod.JPG

20200321_081_tokod_szelfi.JPG

Hozzáteszem, hogy a Székesfehérvár-Esztergom vasúttal is eljöhettem volna, ha lenne normális menetrend. Így viszont a MÁV helyett a MOL-t gazdagítom. Hozzáteszem, hogy tegnap mostam le a Kék Oroszlánt, és most esik. Nem is baj, hogy nem maradtam ott Ebszőnybányán, mert autóval is vissza tudok menni oda.

20200321_082_tokod_esik.JPG

20200321_083_annavolgy.JPG

Az állomás területe, itt egy szép nagy épület volt valahol, bár a kapott koordináták szerint még menni kell egy darabon.

20200321_084.JPG

20200321_085.JPG

Ez lenne?

20200321_086.JPG

20200321_087.JPG

Annavölgyön életveszélyes volt ickázni, úgyhogy néhány kép, hogy itt is jártam, aztán lehet haladni tovább.

20200321_088.JPG

20200321_089.JPG

20200321_090.JPG

20200321_091.JPG

20200321_092.JPG

Sárisáp, világháborús emlékmű, községháza, Bányász emlékmű, művelődési ház.

20200321_093_sarisap_vh_em.JPG

20200321_094_sarisap.JPG

20200321_095_sarisap_kozseghaza.JPG

20200321_096_sarisap.JPG

20200321_097_sarisap.JPG

20200321_098_sarisap_elhagyott_haz.JPG

20200321_099_sarisap_banyasz_em.JPG

20200321_100_sarisap_muvhaz.JPG

20200321_101_sarisap_olvaso_banyasz.JPG

Valami volt odafent, valami kisvasúti összeköttetés.

20200321_102_sarisap_valami_fent.JPG

20200321_103_sarisap.JPG

Ez is valami elhagyatott fűtőház lehetett a falu határában.

20200321_104_sarisap_elhagyott_epulet.JPG

20200321_105_sarisap.JPG

Hazafele a 10-es úton haladva, egészen Almásfüzitőig, majd onnan Naszály, Kocs, 13-as út.

A bejegyzés trackback címe:

https://nevtelenutazo.blog.hu/api/trackback/id/tr3915635938

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása