Beütött a krach, a járvány miatt nem kell, nem lehet menni sehová. Biztos?
A Dorog-Tokod-Sárisáp vonalat már nézegettem egy ideje. Mivel nem hosszú, ezért a gyalogos bejárás is megvalósítható. Ami egyéni sportolásként elkönyvelhető. A tömegközlekedés kiszámíthatatlansága miatt egy kis segítséget kaptam.
Iparvágánykiágazás a tokodi állomáson. Igazából Dorogtól kellett volna jönni, de ott jártam tavaly, és a delta után gyakorlatilag egy üzemelő vonal, a 4-es mellett haladtam volna, úgyhogy amúgyis elkúrtam az időt, és még egy kurva parkolót is alig találni, csak tuskó benzinkutassunát……
Dorog, illetve Egom-Kertváros, aztán Tát felé tekintve.
Tokod állomás. Hát, annak ellenére amilyen forgalom van (illetve nincs) a 4-esen, nem teljesen kihalt a hely.
Az állomás szélén haladva egy újabb iparvágány, ami egy régi gyárterületre visz be. Az üveggyáréba.
Rengeteg betontalp, amivel rendbe lehetne tenni a vonalat is akár.
A 4-es halad Tát felé.
De mi a Sárisáp felé vonalon haladunk a töltés mellett. Egész épnek tűnik itt a vonal.
Mivel hogy iparvágányként funkcionál néha. A vonal további része már használaton kívül szép környezetben.
Itt már látszik a kihasználatlanság.
Beér egy fatelepre.
És itt jönne ki.
De a töltés helyén közút található.
Tokod, majd Ebszőnybánya felé tekintve.
Tokod-Felső megállóhely épülete, melyet nehéz volt lefotózni, ugyanis a tulajdonos ott lötyögött előtte, mire elhajtott a Fabiával.
A töltés tovább halad a településen túl, egy állítólag rossz minőségű út.
Nem értettem, hogy ha egyszer a vonal mentén haladva X időbe tellik eljutni Annavölgyig, akkor hogy lehet, hogy a jóval rövidebb úton alig pár percet nyerek. A megoldás a távolban, ugyanis a rövidebb út esetében át kellett volna Hegyeskőn.
Az út véget ér, a töltés megy tovább járhatatlanul, de innen közútra megyek ki a közelbe.
Kb. a kép közepe táján haladhatott a vonal.
Elértük az Únyi-patakot, ahol a vonal is tett egy balkanyart.
És erre ment tovább.
A patak felett volt régen egy híd, de már nyomát sem látni.
Egy régi őrház.
A töltés pedig az út jobbra eső részén volt, van.
Ez mi?
Elértük Ebszőnybányát.
Itt lehet lemenni az állomás felé.
Állomás, megálló, rakodóhely?
Mivel a háziak otthon voltak, csak óvatosan.
Tokod, majd Annavölgy felé tekintve.
Az alsó képen az út helyén volt a vasút, bal oldalon pedig a szénosztályozó még úgy 10 éve is talán, de mostanra azt is elbontották, valami parkolószerűség van fent. A tó túlsó oldalán haladt a vonal.
És itt jött a nagy kérdés: hogyan tovább? Pár perc múlva jön a busz, ami visszavisz Tokodra. Vagy tovább séta, és fél óra múlva egy másik járat, az viszont Dorog felé megy, két átszállás, ráadásul alig pár perc. Vagy még tovább nyugodtan séta, két óra múlva van visszajárat Tokodra, bár az idő nem túl barátságos.
Az első lehetőséget választottam, vissza Tokodra, és ott szétnézni.
1848-as emlékmű, könyvtár, világháborús emlékmű, katonai emlékmű.
Nem csak én nem maradtam otthon.
Az állomást jól meg kellene kerülni közúton, de rövidítünk.
Nem voltam nyugodt. Az Aldinál terveztem, hogy otthagyom az autót, de kamerás megfigyelés, hagyjuk, vissza az állomásra, és ott hagytam. Ezért is akartam minél hamarabb visszajutni ide. Innen aztán négy keréken elmentem az erődig.
Hozzáteszem, hogy a Székesfehérvár-Esztergom vasúttal is eljöhettem volna, ha lenne normális menetrend. Így viszont a MÁV helyett a MOL-t gazdagítom. Hozzáteszem, hogy tegnap mostam le a Kék Oroszlánt, és most esik. Nem is baj, hogy nem maradtam ott Ebszőnybányán, mert autóval is vissza tudok menni oda.
Az állomás területe, itt egy szép nagy épület volt valahol, bár a kapott koordináták szerint még menni kell egy darabon.
Ez lenne?
Annavölgyön életveszélyes volt ickázni, úgyhogy néhány kép, hogy itt is jártam, aztán lehet haladni tovább.
Sárisáp, világháborús emlékmű, községháza, Bányász emlékmű, művelődési ház.
Valami volt odafent, valami kisvasúti összeköttetés.
Ez is valami elhagyatott fűtőház lehetett a falu határában.
Hazafele a 10-es úton haladva, egészen Almásfüzitőig, majd onnan Naszály, Kocs, 13-as út.