Mór után egy kicsit lentebb, a másik irányú kiágazást látogattam meg. A Bodajk-Balinka vonal a bányászat miatt jött létre. Annyiban mutat hasonlóságot a tegnapi pusztavámi vonallal, hogy Balinkától egy kb. 15 km-re található Dudarbánya, mellyel összekötve egy talán használható vicinális lett volna.
A sínek mellett is lehet haladni…
… de inkább kimentem a közútra.
A komáromi és a balinkai vonal egymás mellett.
Míg a pálya mellett haladtam, a másik vonallal pályamunkások bíbelődtek, és persze bután nézték, mit keresek itt.
A Móri-víz felett áthaladva.
Elérkeztünk Bodajk felsőhöz. Itt már jártunk 2018 októberében.
Bodajk, aztán Balinka felé tekintve.
Próbáltam a sínek között haladni, amennyire lehetett.
A sokadik fa után mégis inkább lementem a földútra.
Most a vasút másik oldalán haladtunk, az út kerékpárral is jól járhatónak tűnik. Azért néha visszanéztem a sínekre is.
Ekkora dzsindzsáson áthaladni szinte lehetetlen.
Elérkeztem a turistaházhoz. Innen nem messze van az átjáró, ahol újabb bozótharc árán lehet továbbhaladni. Vagy pedig egy földúton eljutni Balinkára.
Az Önkormányzat épülete, egy valószínűleg világháborús emlékmű, egy Szent Borbála szobor és mindezek Szent Vendel-templom közelében.
A faluból kiérve még egy darabig közúton kell haladni, de az elvisz Mecsértelepig.
A végéhez közeledve.
Több elágazás is van itt.
Ezzel meg is kerültük a végállomást. Bár még szerettem a végpontig menni, ahol tényleg vége van a vágányoknak, de az idő szorított, és el kellett érni a buszt. Ezúttal néhány próbálkozás után sikerült online jegyet venni rá.
Visszatérve Bodajkra egy kis körültekintés, tekintve, hogy másfél éve nem nagyon volt rá idő. Az Egészségház, majd a patikánál Dr Cserháti Károly szobra a távolban, a távolban feltűnő Kálvária, a Városháza, a Segítő Szűz Mária-kegytemplom, az ott lévő szobor, a Bodajki-tó, végül a még mindig megközelíthetetlen Hochburg-Lamberg kastély.
Egy jó hosszú egyenes úton való séta után elérkezünk a vasútállomási lejárathoz.
Ma sokkal jobb idő volt, mint tegnap. Mivel nem sok település volt útközben, ezért itt jobban lehetett klasszikus értelemben vett vonalbejárást végezni. Mivel szeretem az érintett településeket megtekinteni, ezért sem népszerűek az ezzel kapcsolatos írásaim.