Amikor pár éve az Almásfüzitő-Komárom távot letekertem, akkor tévesen neveztem azt a szakaszt 4-esnek. Most eljött az ideje a tényleges 4-es távnak, de a tervek szerint csak Tátig mentem volna. Illetve, dehogy mentem, otthon maradtam.
A szokásos balfarok indulás után, mert ugye aznap kell az útitervet összeállítani, ami aztán otthon is maradt… Érkezés Almásfüzitőre, parkolóhelyet alig találni. Kerékpár kiszed, aztán itt vagyunk az 1-es és a 4-es elágazásánál.
Itt a 10-es út, ami Dorogon át egészen Budapestig vezet, bár korábban biztos voltam, hogy a 10-es az Bp-Esztergom között vezet. Mellette pedig a 4-es vasútvonal.
Érkezés az első faluba.
A főút mellett lévő Platánliget.
Innen gyorsan el lehet jutni a vasúti megállóba. Almásfüzitő, majd Neszmély felé tekintve.
A megálló és a vele szemben lévő Duna.
A 10-esen tovább tekerve jutunk el egy Csokonai szobor mellett elhaladva, a református templomnál balra kanyarodva a vasúti híd tövében lévő Lilla-forráshoz, végül az Önkormányzat.
A benzinkútnál található a következő település táblája, Neszmély.
A vasútállomáson előbb Dunaalmás, majd Várhegyalja felé tekintve.
A vasút és a Duna között egy erdős részen áthaladva lehet eljutni a Hajóskanzenhez.
A skanzentől kiérve a kereszteződésben egy Hajócsavar, mellett az Önkormányzat épülete.
A református templom közelében két világháborús emlékmű és a művelődési ház.
Egy újabb megálló, ami elvileg Neszmélyhez tartozik. Neszmély, majd Téglagyár-Süttő felé tekintve.
Várhegyalja megálló, pár éve hozhatták létre, mert korábban egy romos alubódé volt itt. Valami vár is van itt a közelben, de arra nincs idő, hogy megkeressem.
Itt keresztezi a két út egymást, és ezt a járatot kellene visszafelé elkapni.
Egy megszűnt megálló, Neszmélyi téglagyár, ami huszonpár éve szűnt meg, helyette jött létre Várhegyalja. Várhegyalja, majd Süttő felső felé tekintve.
Süttő felső, Téglagyár-Várhegyalja, majd Süttő felé tekintve, az Ülő nő szomszédságában.
Szent Lipót-plébániatemplom, Szent István szobor, Községháza, iskola.
A főút mellett pedig egy zárt részen két világháborús szobor, az Áprily téren szintén néhány.
Süttő állomás, ahová tizenpár éve még Desirók is jártak a Nyugatiból, bár azt nem tudom, hogy a dorogi deltán át, vagy Esztergomból. Süttő felső, majd Piszke felé tekintve.
A Pihenő nő szobra mellett visszatértem a 10-es útra, majd pár pillanat alatt el is értem … Piszkére? Lábatlanra??
A Papiröntők szobra pont nem látszik, de ez itt az egykori papírgyár területe.
Piszke, Süttő, majd Lábatlan felé tekintve.
Piszke Papír.
A Városháza felé haladva egy szabadtéri helyszín talán, egy bányászati emlékmű, 1848-as szobor, az Egészségház, a katolikus templomnál egy világháborús emlékmű.
Lábatlan, a határban egy-két gyár, köztük a Calmit-Hungária Kft, és a régi munkásotthon.
Lábatlan állomás, Piszke, majd Eternitgyár felé tekintve.
Az Eternitgyár valószínűleg az utolsó pont, ahová két keréken eljutok.
Lábatlan, majd Nyergesújfalu felé.
Pár perc után megérkezett a szerelvény. A peron itt annyira lent volt, hogy segítséggel tudtam csak felszállni a kerékpárral.
Innen egy három órás kihagyás, majd autós pótlás. Pedig jóval korábban is eljöttem volna erre a környékre, ha lenne normális menetrend a vonalakon. Parkolás egy világháborús emlékmű mellett.
Ugyanis Nyerges felsőre nem lehet autóval eljutni. Vagy ha lehet is, nem most, mert a szűk út egyik oldalán sokan parkoltak. Eternitgyár, majd Nyergesújfalu felé tekintve.
Szent Mihály-plébániatemplom, mellette egy iskola, még mellette egy Szent István szobor, szemközt a Városháza.
A parkolónál pedig az 10’s mozi.
Nyergesújfalu állomás, Nyerges felső, majd Mogyorósbánya-Tát felé tekintve.
Egy újabb megszűnt megálló, a közelben néhány gyárépület, viszont Mogyorósbánya jó pár km-re van innen. Az őrház megmaradt, mellette kamionparkoló. Nyergesújfalu, majd Tát felé.
Egy újabb megszűnt megálló, Tát régi épülete. Egy őrház váróval, szerintem lakott, bár kissé lerobbant.
Tát parkja mellett parkolva, Trianon szobor, I vh emlékmű, Hangya fogadó.
Tát megálló, a faluhoz közelebb eső részen. Tát régi-Nyergesújfalu, majd Tokod felé tekintve.
A Városháza és a Víztorony mellett elhaladva Mogyorósbánya felé.
A posta, meg sok más minden egy épületben.
Itt tárolom hátul a kerékpárt.
Bár nemigen volt jelzés róla a neten, de itt is van egy-két szobor, valószínűleg világháborús emlékművek.
Sok helyen ki vannak téve sebességkorlátozások, sokszor számomra érthetetlenül. Viszont Mogyorósbánya mellett egy helyen ki kellett volna tenni, mert elég hirtelen változik a dőlésszöge az útnak egy ponton.