A bucsui vonal után a rumi vonal is ismét sorra kerül, mintegy négy év után.
(forrás: mapire)
Mivel késett a reggeli vonat, ezért egyszerűbb volt a szentgotthárdi járattal lemenni Szombathely-Szőlősig, és onnan elsétálni az elágazásig.
Előttünk a 17-es vonal Nagykanizsa felé. Eredetileg bal oldalon volt a jelenleg 918-s, korábban 18-as számú Szombathely-Rum vasútvonal. 1894-ben nyitották meg, 1974 májusban zárták be.
A talpfák még látszanak néhol, bár azok egy részét is felszedhették, amikor a felsővezetéktartó oszlopok kiépítésre kerültek.
Volt itt egy őrház (vagy őrhely?), ahol a két vonal eltávolodott egymástól, de ennek már semmi nyoma. Ahogy láttam, a két vonal külön volt ezen a részen egymástól, nem volt itt váltó.
Megérkeztünk az első helyszínre. Szombathely, majd Táplánszentkereszt felső felé tekintve. Az egykori pálya helyén közút található.
A rakodó helye.
A felvételi épület itt volt, az Oroszlán és az Esthajnal utca kereszteződésénél. Ez egy HÉV IV-es épület volt. Volt mellette egy hosszirányú épület, ami lakás lehetett (van egy kis kavarodás ezzel a hellyel kapcsolatban). 2007-ben bontották el az épületeket. A Vadász-Oroszlán u. kereszteződésénél is lehetett egy épület – sorompókezelő hely? Illetve itt van az emlékpark is.
1964-ben.
Ezután egy darabig földúton kell tovább menni. Mivel elég hideg van, a talaj is fagyos, ezért nincs akkora sár, mint pár hete Zalában.
Itt volt a rakodó.
Szentkirály, majd Táplánszentkereszt alsó felé tekintve.
Táplánszentkereszt felső mrh. felvételi épülete, jelenleg lakóház.
1965-ben.
A mellette lévő háznak vajon volt-e köze a vasúthoz azon kívül, hogy mellette volt?
Itt is van egy emlékmű, mily meglepő, a Vasút utcánál.
Erre az épületre is érvényes a kérdés, hogy saját házak voltak, vagy szolgálati lakások?
Táplánszentkereszt felső, majd Tanakajd felé tekintve.
Melléképület.
Rakodó helye.
Táplánszentkereszt alsó mrh. épülete, lakóház (volt?).
1965-ben.
Táplánszentkereszt alsó, majd Vasszécheny felé tekintve.
Tanakajd megállóhely épülete, jelenleg némileg átalakított lakóház.
1965-ben.
Az út továbbra is járható.
Egy kis izgalom a Gyöngyös patak felett. Úgy tűnik, innen nem számítanak érkezésre, ugyanis nincs kint a behajtást/besétálást tiltó tábla (másik oldalon igen).
Rakodó+raktár. Volt itt egy élőállatrakodó, de arról nem készült kép. Melléképületek is megvannak.
Tanakajd, majd Csempeszkopács felé tekintve.
Vasszécheny mrh. felvételi épülete.
1965-ben. A jelenlegi Széchenyi utca még nem úgy volt, mint most.
Emléktábla.
Igen, korábban erre kellett kerülni közúton, ahol most ez a park van. Volt itt egy őrház is, ez a rumi végen van.
Innentől kerékpárút, aminek nagyon örülök.
Ahol a kapu van, ott volt egy rakodó.
Vasszécheny, majd Rum kastély felé tekintve.
Csempeszkopács mrh. felvételi épülete. Volt itt posta is, szerintem most nem lakják.
A 2014-ben felújított 9-es őrház épülete.
1965-ben.
Fogy az idő, a lendület… Csempeszkopács, majd Rum felé tekintve.
Rum kastély mh. felvételi épülete. Lakják, vagy legalábbis használják valamire.
1965-ben.
A kapun túl már nem tudok menni. A váltókörzet itt kezdődött valahol.
Jókora kínlódás után az elbontott felvételi épület a kerítés utáni részen lehetett.
Sok más megmaradt, mint raktár, fűtőház, 11-es őrház.
Rum kastély, majd … Kám felé tekintve.
1965-ben.
Az emlékhely itt is megvan.
Kám nem saját agyszülemény, ugyanis voltak tervek, hogy tovább meg a pálya Türjéig, onnan mehetett volna le a Balatonig. Nagyjából egyszerre szünt meg ez és a Zalaszentgrót-Sármellék vonal is. Itt egy térkép egy tervről. Egy másik terv.