Újraszerkesztve (a freeblog pedig kapja be!)

Jason, a névtelen utazó

Jason, a névtelen utazó

2014.08.31 20 éves jubileumi, 2. rész – A káosz szíve helyett a 107-es, ahol már vonat sem jár

2014. szeptember 22. - JasonX2

Az első felvonás után ugyanarra indultam el, ahol korábban. Jobb lett volna az első 16 km-t kihagyni, mert semmi extra nincs benne, csak az idő megy vele. Micsoda???? Mik ezek a negatív hullámok? És Nina megosztásai (amíg voltak)? Még1x!Sáránd vonatkereszt.jpg

A második út részben egyezett az elsővel, legalábbis a kezdő szakasz. Az út során nagyjából végigmegyünk az egykori 107-es, Debrecen-Sáránd-Létavértes vasútvonal szinte teljes hosszán. Mit kell tudni erről a vonalról? 2009 vége óta „ideiglenesen” szünetel a forgalom rajta. Testvérvonalát, a 106-os Nagykereki felé vezető vonalat is fenyegette ez a veszély, ám az megmenekült, sőt, az elmúlt hónapokban egyre inkább feltámad hamvaiból (nagyon helyes). A 107-esen alig néhányszor utaztam, de azt mindig is szerettem benne, hogy MdMot szerelvények jártak arra (lásd a fenti képet). Sajnos már azok sincsenek 2011 óta, Nagykereki felé pedig azóta is Uzsgyi és Bz jár.

Uzsgyi.jpg

Bzmot-268_sp.jpg

Ahogy említettem, az út eleje egyezik a korábbival. Megvan az az előnye, hogy gyorsabban lehet haladni, mert nem kell annyit dokumentálni, de ha mégis feltűnik valami, ami előzőleg kimaradt, akkor most lehet pótolni. Nahát, mindjárt jobb a helyzet.

Ismét Újléta felé indulok meg, ismét az átjárónál egy szelfi, de most legalább jó idő van, nincs kánikula, nincs eső sem, akksi feltöltve, minden jó (ami ebben a formában nem igaz, de … na).

20140831 003 Újléta felé.JPG

20140831 005 Szelfi.JPG

20140831 007 Újléta bejárat.JPG

Itt, a Piremon környékén azért álljunk meg egy szóra. Habár meg a túra elején vagyunk, de érezhetően másabb a közérzetem. Vannak az élethelyzetemben olyan dolgok, amik nem változtak, de most ezek sem érdekelnek. Lehet, hogy a legutóbbi utazás az oka, mely során kiderült, hogy még végig tudok tekerni egy túrát, bár az kizárt, hogy 15 évesen jobb kondícióban lettem volna, mint most az elmúlt évek „kissé” destruktív életvitelének ellenére. Egyszerűen csak élvezem az utat.

20140831 008 Piremon környékén.JPG

Létavértesre beérkezve ismét az állomás felé indulok. Az előző úton elég sok képet készítettem ott, ezt most kihagyom, csak néhány (ütközőbak).

20140831 009 Létavértes ütközőbak.JPG

20140831 010 Létavértes ütközőbak.JPG

20140831 011 Létavértes ütközőbak.JPG

A malom is kimaradt, valamint a kőből kirakott városnév is.

20140831 012 Létavértes malom.JPG

20140831 013 Létavértes kőböl kirakva.JPG

Az akksi itt már elkezdte a hülyeséget, vészhelyzet esetére a telefonom azért ott volt (de az csak két megapixeles képet tud az eddigi 8 helyett). Emlékeztek, amikor azt mondtam, hogy az egyik tábla a későbbiekben fontos lesz? Akkor ez a „majd” most van.

20140831 014 Létavértes útirány.JPG

Létavértesről Monostorpályi felé indultam. Az út állapota sokkal jobb, mint a korábbi szakaszon. Itt már tényleg lehet haladni százzal-gázzal. Az órám sajna nincs jól beállítva.

20140831 015 Keró.JPG

20140831 016 Létavértes kijárat.JPG

20140831 017 Monostorpályi felé.JPG

20140831 018 Monostorpályi felé.JPG

Azzal a táblával nem tudom, mi lett. Talán szétlőtték? Ha igen, akkor itt is „sok a bu*i”.

20140831 019 Sok a buzi.JPG

Beérkezve Monostorpályiba a gabonagyár felé indulnék, ha tudnám az utat hozzá. Annyira azért nem fontos, megteszi egy távoli kép is. A bringa NEM az enyém az alsó képen.

20140831 020 Monostorpályi bejárat.JPG

20140831 021 Monostorpályi malom.JPG

A főúttól nem messze található az egykori állomás, hát persze, hogy odamegyek.

20140831 023 Monostorpályi megálló.JPG

Egy látkép Létavértes, illetve Hosszúpályi felé.

20140831 022 107-es Létavértes felé.JPG

20140831 024 107-es Hosszúpályi felé.JPG

Maga az állomásépület eléggé le van strapálva.

20140831 025 Monostorpályi megálló oldalról.JPG

20140831 026 Monostorpályi megálló belseje.JPG

Ez a második vágány viszont nem tudom, mikor lehetett utoljára használva, de valószínűleg a vonal megszűnése előtt jóval, ugyanis alig látszik.

20140831 027 Monostorpályi megálló a második vágány.JPG

Az állomástól jobbra indulok, a magtár irányába.

20140831 028 Monostorpályi vasúti átjáró.JPG

Van itt minden útközben, emlékmű, 58-as Coop, 56-os Coop, csak az nem, amit keresek.

20140831 029 Monostorpályi emlékmű.JPG

20140831 030 Monostorpályi 58-os Coop.JPG

20140831 031 Monostorpályi 56-os Coop.JPG

Legalább négyszer átszeltem a falut, de nem találtam. Végül inkább megkérdeztem egy helybelit, mert már így is súlyos tízperceket vesztettem. Végül meglett, ott mentem el mellette, csak a másik irányba figyeltem (mivel az fokozott figyelmet igényelt-nem jó értelemben).

20140831 035 Monostorpályi tubus magtár.JPG

Hezitáltam, hogy bemenjek-e, de mivel két kiskorú leányzó is ott korzózott, ezért bementem. Azért 19 éve könnyebben megtaláltam, bár akkor még rosszabb állapotban lehetett.

20140831 033 Monostorpályi magtár.JPG

20140831 034 Monostorpályi magtár szelfi.JPG

Miután elég sok időt vesztettem itt, gyorsan Hosszúpályi irányába indultam.

20140831 036 Monostorpályi kijárat.JPG

20140831 037 Hosszúpályi felé.JPG

20140831 038 Hosszúpályi felé.JPG

A két település alig pár kilométerre van egymástól. Hosszúpályinak nincs valami jó hírneve, úgyhogy ez érdekes menet lesz.

20140831 039 Hosszúpályi bejárat.JPG

Mindenesetre a főtér még megvan, jól is néz ki, és az előzetes infókkal ellentétben a hely nem olyan, mintha Delhiben lennénk.

20140831 042 Hosszúpályi főtér.JPG

Itt van a Zichy kastély is, mellette van, mondjuk úgy, hogy a kisebbség központi épülete, és akkor erre a posztra nem kell kiosztanom a ’bidám’ címkét.

20140831 040 Hosszúpályi Zichy kastély.JPG

20140831 043 Hosszúpályi Zichy kastély.JPG

És itt van a már jól ismert 48-as Coop, ami elég szép mennyiségű kenyeret rendelt anno, talán még most is, nem tudom. Ez lehet a központi bolt. Vagy nem?

20140831 041 Hosszúpályi Coop 48.JPG

És… kérem szépen, itt sikerült megvalósítani azt, amit Vámospércsen nem. Hogy szinte egymás mellett a Coop és a Privát Max. Nálunk az utóbbi győzött és ez a 104-es Coop „életébe” került.

20140831 052 Hosszúpályi Privát Max.JPG

Itt is van állomás, úgyhogy abba az irányba indultam meg. Az odavezető út továbbmegy Debrecen felé a Vekeri-tó mellett elhaladva. Útközben még egy magtár, hát ez már nem valami látványos, ez valamilyen diszkó is volt régen (Alcatraz?).

20140831 044 Hosszúpályi magtár.JPG

A vasúti átjáró, valamint egy kitekintés Monostorpályi, illetve Hajdúbagos felé.

20140831 045 Hosszúpályi vasúti átjáró a Vekeri felé.JPG

20140831 046 107-es Monostorpályi felé.JPG

20140831 047 107-es Hajdúbagos felé.JPG

Viszont az állomáshoz nem lehet közvetlenül eljutni az átjárótól, úgyhogy vissza kell térni az első leágazáshoz. Ez a kis szolid 51-es Coop az odavezető úton bújt meg.

20140831 048 Hosszúpályi Coop 51.JPG

Az állomás épülete jelenleg, ez sincs valami jó állapotban.

20140831 049 Hosszúpályi állomás.JPG

20140831 050 Hosszúpályi állomás.JPG

20140831 051 Hosszúpályi állomás.JPG

Miután mindezzel megvoltam, a következő település felé indultam. Elég széles bicajsztráda van a főút mellett. Habár olyan területen haladtam el, ami fokozott figyelmet igényelt, semmiféle inzultus nem volt … vagy csak megint vigyáztak rám odafentről (köszönet érte). A távolban nem köd van, hanem füst.

20140831 053 Hosszúpályi kijárat.JPG

 Míg haladtam Hajdúbagos felé, addig a 107-es szépen a főút mellé ért.

20140831 054 107-es.JPG

20140831 055 107-es.JPG

Itt van… nem, nincs itt Hajdúbagos bejárata, bár a közelben vagyunk.

20140831 056 Hajdúbagos izé.JPG

Rögtön utána a Földikutya rezervátum.

20140831 057 Hajdúbagos Földikutya rezervátum.JPG

20140831 058 Hajdúbagos Földikutya rezervátum.JPG

Nem messze pedig az egykori megálló található. A névtáblát levették.

20140831 059 Hajdúbagos megálló hátulról.JPG

20140831 060 Hajdúbagos megálló.JPG

Egy kitekintés Hosszúpályi, illetve Sáránd felé.

20140831 062 107-es Hosszúpályi felé.JPG

20140831 061 107-es Sáránd felé.JPG

Innen nem messze van egy kereszteződés. Erre is megyünk majd, de később.

20140831 063 Arra is megyünk majd.JPG

Ugyanis előtte a faluba bemegyünk.

20140831 064 Hajdúbagos bejárat.JPG

Egy 41-es Coop,

20140831 065 Hajdúbagos Coop 41.JPG

egy ’56-os emlékoszlop,

20140831 066 Hajdúbagos 1956-os emlékmű.JPG

egy Trianoni emlékmű,

20140831 067 Hajdúbagos Trianoni emlékmű.JPG

egy világháborús emlékmű,

20140831 069 Hajdúbagos világháborús emlékmű.JPG

és egy honfoglalási fejfa.

20140831 071 Hajdúbagos Honfoglalás fejfa.JPG

És mindez egy utcában. Ez így nagyon jól össze lett hozva, elismerésem.

20140831 072 Hajdúbagos kijárat.JPG

A kijárat után, mint kiderült, a Konyár felé vezető út.

20140831 073 Hajdúbagos szélén.JPG

20140831 074 Hajdúbagos Konyári út.JPG

Visszatértem a főútra, és elindultam a másik irányba. Az útviszonyok nem voltak kedvezőek, és nagyon sok szúnyog volt.

20140831 078 Homokút.JPG

Már azon voltam többször is, hogy visszafordulok, de van Valaki, aki nem ezt tenné, úgyhogy mentem tovább, annak ellenére, hogy a por miatt néha tolni kellett a kerót. Itt is jól elszaladt az idő, az irányban sem voltam teljesen biztos, de végül meglett az Ezeréves tölgy.

20140831 075 Mikepércs Ezeréves tölgy.JPG

20140831 077 Ezeréves tölgy szelfi.JPG

20140831 076 Ezeréves tölgy előtt.JPG

Ez a kb. 3 kilométeres táv több erőt kivett belőlem, mint 10 másik aszfalton. Azért maradt annyi, hogy elinduljak Sáránd felé, ami az egész útnak mindössze a fele volt. Mondhatni felezőpontja.

20140831 079 Sáránd felé.JPG

Ezt a hidat le kellett kapni.

20140831 080 Vasúti híd.JPG

A 107-es időközben újra elkanyarodott.

20140831 081 107-es kanyar.JPG

Sáránd bejárat. Jujj.

20140831 082 Sáránd bejárat.JPG

Ezek az első/utolsó nem használt méterei a vágányoknak Hajdúbagos, illetve az állomás felé.

20140831 083 107-es Hajdúbagos felé.JPG

20140831 084 107-es utolsó kihasználatlan része.JPG

Mivel a töltés mellett itt sem lehet haladni, ezért vissza a főútra, ahol kezdődik a hülyeség, a mercijel.

20140831 085 Sáránd kezdődik a hülyeség.JPG

Itt válik szét a két vasúti vonal.

20140831 086 106-os.JPG

A Derecske felé vezető 106-os.

20140831 087 106-os Derecske felé.JPG

Bakterház.

20140831 089 Sáránd bakterház.JPG

Az első állomás az úton, ahol van is némi élet. A felújítás miatt van a sok talpfa az állomáson. A park is újszerűnek tűnik. Ja, és innen Debrecenig már nincs megállás vonattal.

20140831 090 Sáránd állomás.JPG

20140831 091 Sáránd állomás.JPG

20140831 092 Sáránd állomás.JPG

20140831 093 Sáránd állomás.JPG

20140831 094 Sáránd állomás.JPG

20140831 095 Sáránd állomás.JPG

Az állomás épülete. A képen látható keró az enyém.

20140831 096 Sáránd állomás.JPG

20140831 097 Sáránd állomás.JPG

Susannal Sárándon nem találkoztam.

susan-sarandon-640x360.jpg

Az állomással szemben átkeltem a 47-es főúton, és Derecske felé indultam el. A falu szélén a főút, amerre nem fogunk menni akkor sem, ha összejön a 106-os túra…

20140831 098 Sáránd erre sem megyünk.JPG

… EMIATT A HÜLYE KORLÁTOZÁS MIATT!

20140831 099 ... emiatt.JPG

Tavasszal nem találtam meg, most igen az egykori M47-es diszkót.

20140831 100 Sáránd M47.JPG

„Ne fogd még a fejed, hülyegyerek!”

20140831 101 Sáránd jujjj2 másolata.jpg

Átkeltem a töltésen, és egy parkhoz jutottam. A környéken sok trianoni emlékmű van.

20140831 102 Sáránd Trianoni emlékmű.JPG

20140831 103 Sáránd Trianoni emlékmű.JPG

Egy magas épületet láttam nem messze a kereszteződéstől, elindultam felé, de mint kiderült, a temetőhöz jutottam.

20140831 104 Sáránd elágazás.JPG

Viszont megtaláltam a helyi pályát. A Sáránd SE és a Vámospércs Bocskai SE is a Mennyei Megye 2-ben vannak, ami a Bocskaira nézve nem dicsőség. Úgy húsz éve (nahát) a Bocskai többször is megnyerte a Megye 1-t, és két évadra felkerült az NB3-ba.

20140831 105 Sáránd SC.JPG

Onnan…

Üvegtigris 1-1.jpg

Üvegtigris 1-2.jpg

20140831 106 Natessék Sáránd Coop 37.JPG

20140831 101 Sáránd jujjj.JPG

… nem messze a 37-es Coop. Hölgyek, Urak, mielőtt az a vád érne, hogy a Coop üzlethálózatnak csinálom a reklámot, azért tisztázzunk valamit. Ez az a bolttípus, amit a legkönnyebb elérni, akár kisfalu, akár nagyváros. És ebből van a legtöbb – nálunk pont nincs. Ha valaha is bekerülök a boltos életbe, az nem a Coop lesz, hanem egy másik. Erről többet nem „tudok” mondani. „Kérem kapcsolja ki”.

sandor.jpg

Ismét egy park, ismét egy emlékmű, 1848-as.

20140831 107 Sáránd 1848-as emlékmű.JPG

20140831 108 Sáránd 1848-as emlékmű zoom.JPG

Még egyszer vissza az állomásra, ott, ahol a két pálya szétválik.

20140831 109 106-107 kereszteződés.JPG

20140831 110 106-107 kereszteződés szelfi.JPG

Amikor az állomáson voltam, bíztam benne, hogy jön egy vonat. Úgy 10 perccel késtem le, a következő pedig egy óra múlva jött. Gondoltam, hogy akkor már nem leszek a környéken, de majdnem mégis, úgy elment az idő. Elindultam Mikepércs irányába. A 47-es és a 106(107) kereszteződése.

20140831 111 Sáránd vasúti átjáró.JPG

Mikepércsig ilyen út vezetett, ami még mindig jobb, mint a padkán menni.

20140831 112 Mikepércs felé.JPG

Az egyik ismerősöm szerint épül a kerékpárút Debrecen és Mikepércs között. A 2-es villamosból kiindulva ez sem mostanság fog elkészülni. Mikepércs bejárat.

20140831 113 Mikepércs bejárat.JPG

És mindjárt a kijárat, mert innen trükközni kell majd.

20140831 114 Mikepércs kijárat.JPG

Az itteni vasúti megálló már évekkel ezelőtt megszűnt, ami nem csoda, mert nagyon sok busz jár a falun keresztül, a megálló viszont eléggé kint van.

20140831 117 Mikepércs megálló.JPG

Egy kitekintés (Szepes) Debrecen, illetve Sáránd felé.

20140831 115 107-es Debrecen felé.JPG

20140831 116 107-es Sáránd felé.JPG

Mivel autentikusan akartam a 107-es mentén haladni, ezért elindultam a már szintén döglött Szepes megálló felé. Ez viszont a 47-es felől nem érhető el, így trükközni kellett, és földúton kellett megközelíteni. Útközben egy nyuszi is feltűnt, próbáltam lefotózni…

20140831 118 Nyuszi.JPG

…de a nyuszi nemet mondott arra, hogy a blogon szerepeljen. Respect neki!

20140831 119 Nyuszi nemet mondott.JPG

Szerencse, hogy az út jó állapotban van, ezért gyorsan lehetett rajta haladni. Esős időben azért nem járnék erre. Szepes.

20140831 120 Szepes megálló.JPG

Mikepércsen nem vártam be a vonatot, és azt hittem, hogy itt már nem érem el, de mégis meglett az Uzsgyi. Ezért a videóért egy „kissé” megizzadtam.

A következő megálló Szepeshalom, odáig részben a Tócó mellett haladt az út.

20140831 121 Tócó.JPG

20140831 122 Tócó zubog.JPG

De hogy pontosan hol van, azt nem tudom.

20140831 123 Szepeshalom hol van.JPG

És ha lúd, legyen kövér, ha vonat, legyen páros. Ugyanis mire ideértem, már elindult a 19:05-ös Bz Nagykereki felé, és itt értem el (aminek k*rvára örültem).

A reptérhez jutottam ki, eléggé sötétedett.

20140831 124 Reptérnél.JPG

De nem annyira, hogy visszatartson attól, hogy a reptéri leágazáshoz eljussak. Itt már nehezebb volt képeket készíteni, mert nem professzionális a gépem, és az esti képek macerásak. Ezekre is ráküldtem némi képjavítást – ennyire futotta.

20140831 126 Reptéri leágazás.JPG

20140831 125 Reptéri leágazás.JPG

A vonalon már csak egy volt megálló van, Tégláskert. Itt egy kicsit csaltam, mert a megálló helyét már korábban kerestem, de nem voltam biztos benne, hogy az-e, de kiderült, hogy igen. A kép kb. két hónapja készült. Kitekintés (Szepeshalom) Sáránd, illetve Debrecen felé.

20140702 001 Tégláskert Sáránd felé.JPG

20140702 002 Tégláskert megálló Debrecen felé.JPG

Innen nem mentem el a fűtőházig, mert nem is tudtam volna hol. Úgy terveztem, hogy a 105-ösön is szétnézek, de teljesen sötét lett.

20140831 127 Éjszakai országúton.JPG

De a keró lámpája jó erős fényt adott, nem volt a sötétben, jól szerepelt az éjszakai országúton is. Végállomás.

20140831 129 Vámospércs bejárat.JPG

Azért este 10-kor már nincs annyira meleg, így a mai út mérlege közel 100 km, a papírforma szerinti 75 helyett, egy jó kis megfázás, és mint kiderült, a bal pedál egy kicsit eltört, ezért szorult. Ja, és egész úton azon izgultam, hogy a Kodak akksija kibírja, mivel egész úton jelezte, hogy merülőben van, de kibírta.

A címben meg lett említve ’A káosz szíve’. Nos, ez nem más, mint ’A káosz szavá’-nak a folytatása. Folytatás, akárcsak ez a bejegyzés. Jobban sikerült az első résznél, akárcsak ez a bejegyzés.

A káosz szíve.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://nevtelenutazo.blog.hu/api/trackback/id/tr586701379

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sandor Szabo 2019.11.08. 18:13:16

Jó kis írás. A 107-es vasútvonalhoz számos emlék köt. Sajnos már csak a temetőbe járok erre felé. Néha megnézem az állomást is. (Hosszúpályi) Még emlékszem amikor kisgyerekként a nagymamámmal beléptünk a váróterembe. Akkor hatalmasnak tűnt. A lépéseim visszhangoztak. Szemben egy nagy vaskályha állt, télen be volt gyújtva, jó meleg volt odabenn. Elbűvölve néztem a jegyárusító vasutast, amint egy nagy bélyegzővel előbb a párnába, majd a jegyre bélyegez. Ez is visszhangzott. :) Mielőtt jött a vonat egy csengő jelezte kinn az állomás falán. Aztán füttyszó a kanyarban, később az MDmot dudálása...
süti beállítások módosítása