Ma már nem kellett Bácsalmásra menni, mert helyben is található két, megszűnt vasútvonal. Baja állomáson vagyunk.
A Szegedi úti átjárónál, a Ford mellett lehetett a töltéssel párhuzamosan haladni.
Tóth Kálmán utcai kereszteződés. Bal oldalon halad a 154-es Kiskunhalas felé. A jobb oldali vágány jelenleg iparvágányként van használva.
A Pokorny János utcai kereszteződésnél. Déli irányban több kiágazás is van.
A Nagy István úti kereszteződésnél az iparvágány még továbbhalad, és egy hulladéklerakónál ér véget. De van itt más is.
Ugyanis itt haladt a Zombor felé vezető két vasútvonal. Az egyik Gara-Regőce irányon át, a másik Hercegszántón át. A töltés mellett el lehetett jutni a Kálvária útra.
Itt található az első megállási pont, Baja Szállásváros. Az egykori peron helyén Baja, majd Vaskút felé tekintünk. Az épület még megvan, lakott, nagyméretű, talán kiskoromban mi is egy ilyenben laktunk.
És valahol itt volt egy őrház, ahol átállították a váltókat annak függvényében, hogy Gara vagy Hercegszántó felé mentek a vonatok. Itt már az elágazás található. Elvileg a garai is járható úgy, mint a tegnapi ólegyeni vonal.
Hasonló állapotú az út, egy nyírfás itt a Kunságban a hazai tájakat idézi.
Aztán az út letért a vágánytengelyről, cserébe néhol sáros, néhol nagyon poros úton lehetett haladni. Itt pedig válaszút elé kerültem. Vagy a nem túl bejáratott úton megyek tovább Vaskútra, vagy pedig kimegyek a közeli közútra.
Végül maradtam a helyemen, elértem Vaskút szélét.
A közeli őrház lakott, felújított, a tulaj majdnem elkapott, hogy videózok.
Vaskút állomás épülete az utca felől. Nemigen lakják.
Az egykori vágányok helyén Baja Szállásváros, majd Gara Felső felé tekintve.
Élőállatrakodó, majd egy másik őrház, ahol szintén gondban voltam.
A Bokodi úti egykori kereszteződésben, ahol talán sorompós őrház volt.
Egyre jobban vadult elfele a táj.
Mire kilyukadtam egy kerékpárútra. Valahol szó volt arról, hogy az egykori vasút helyén kerékpárút épül Vaskút és Gara, de nem egészen így gondoltam. Mondjuk úgy, hogy itt érünk a közút mellé, és innentől lesz kerékpárút.
Viszont még nincs kész, úgyhogy nem tudtam most használni. Közben nagy nehezen meglett az egykori Gara Felső megállóhely. Ez egy táblás megálló volt, egy régebbi képen több ház volt a képen, ez zavart meg. A Duna Horizont Zrt bejárata található itt, de régebben is voltak itt épületek. Egy régebbi térképen a buszmegálló is Gara felsőként szerepelt.
Vaskút, majd Gara felé tekintve.
Innen nem messze a vasút eltávolodott a közúttól, de már a töltés helye sincs meg, beszántották.
Az állomás melletti őrház a temetőnél.
Gara Felső, majd Regőce felé tekintve.
Az állomás épülete is megvan, lakott, némileg át lett alakítva.
Az egykori nyomvonalon haladunk tovább a határ felé.
Aztán visszatértünk, és most már a kamera képeit használom a sötét miatt. Némelyik így is problémás lett.
Művelődési ház, előtte egy szekér és a Nemzetiségek együtt szobor.
A római katolikus templomnál a székelykapu, néhány szobor.
Kálvária és el is értük a falu szélét.
Beértünk Vaskútra, már a sötétben. Új termés szobra, a Polgármesteri hivatal előtt Hősi emlékmű.
Egy kis utcában a Közösségi ház, majd vissza a főútra a Kálváriához.
De régen tekertem már így a sötétben. Viszont majdnem Garától volt kerékpárút Bajáig. Megérkeztem a szállásomra.
Ami azt illeti, a hercegszántói vonalat is mára terveztem.