Újraszerkesztve (a freeblog pedig kapja be!)

Jason, a névtelen utazó

Jason, a névtelen utazó

2021.03.07 Évnyitás: (Veszprémvarsány-)Veszprém-Vilonya

2021. április 05. - JasonX2

Az idei első túra kezdése elhúzódott, mert eszköz sem volt, amivel tudtam volna menni, másrészt az időjárás sem volt valami kedvező, harmadrészt pedig sok más anyag is feldolgozásra várt. Kora tavasszal mindenképpen egy vonalbejárást szerettem volna, lehetőleg nem túl messze. Így esett a választás a 27-es vonalra.

Ehhez Veszprémig kellett volna elutazni, de az sem ment egyszerűen. Ugyan volt busz fél hétkor Székesfehérvárra, hogy aztán hat perc átszállásom legyen a Bakony IC-re. Maradt a másik eljutás, reggel hét óra Veszprémvarsányig, onnan vonattal tovább. Míg a vonatot vártam, megemlékeztem a tényről, hogy immár 14 éve nem járnak erre vonatok Tatabánya és Pápa között. A veszprémi oldalon találtam egy őrházat.

20210307_001_veszpremvarsany_orhaz.JPG

A Csörgőn is bőszen videóztam, bár nem igazán a 27-es témájába illik. Veszprémben egy kis boltos kiugrás után a székesfehérvári oldalon járkáltam, közben találtam egy 375-ös gőzmozdonyt.

20210307_002_veszprem_375.JPG

Valamint eljutottam a tavaly ilyenkorra már megtett Veszprém-Alsóőrs vonal kezdőpontjához, a megmaradt vágányszakaszhoz.

20210307_003_veszprem_alsoorsi.JPG

20210307_004_veszprem_alsoorsi.JPG

Aztán elértem a teherpályaudvar leágazását, ahol egy úriember jelezte, hogy ne mászkáljak a sínek között, mert bajom lehet. Persze, igyekeztem is a problémás helyeket gyorsan elhagyni. A jelzésértékű, hogy alig 10 perc után híre ment, hogy erre járok, bár talán az óvatosság vezérelte őket, mostanság napi szinten van gázolás az 1-es vonalon. Mivel a 20-as vonal, ami Székesfehérvárig tart, elég magas töltésen halad, ezért arra nincs is lehetőség, hogy Hajmáskérig megnézzem, ezért valahol a közelben szerettem volna haladni. Volt is egy földút, ami esős időben max. traktorral, terepjáróval használható, de most még akár kis óvatossággal is végig lehet itt tekerni.

20210307_005.JPG

20210307_006.JPG

20210307_007.JPG

Aztán csak nem bírtam magammal, miután a földút balra kanyarodott és látszólag kerülő lett volna haladni, ezért mégis átvágtam a pusztán, de inkább ne tettem volna, ugyanis elég vizes volt itt a talaj, egy kisebb árkot is keresztezni kellett. A töltéstől tisztes távolságot tartva eljutottam az első ponthoz, Kádárta megszűnt megállóhoz.

20210307_008.JPG

20210307_009.JPG

20210307_010_kadarta.JPG

Veszprém, majd Hajmáskér felé tekintve.

20210307_011_kadarta_veszprem_fele.JPG

20210307_012_kadarta_hajmasker_fele.JPG

A megálló épülete, az elmúlt 8 év során került bedeszkázásra a bal oldala, a jobb oldali részben laknak.

20210307_013_kadarta_mh.JPG

20210307_014_kadarta.JPG

Aztán óvatosan tovább Hajmáskér felé.

20210307_015.JPG

20210307_016.JPG

20210307_017.JPG

20210307_018.JPG

20210307_019.JPG

Miután egy kisebb erdőn átverekedtem magam, a Séd felett átívelő hídon át kellett menni, a hely viszont elég veszélyes volt, tekintve, hogy közel volt mindkét irányban egy kanyar, így be sem lehetett látni rendesen. Na, itt volt érezhető, mennyire veszélyes dolog ez.

20210307_020.JPG

Itt már járhatóbb volt a töltés alja, majd nemsokára egy földúthoz értem, ami balra elvezetett a vasút közelében, de már jóval járhatóbb állapotban.

20210307_021.JPG

20210307_022.JPG

20210307_023.JPG

20210307_024.JPG

Barka.

20210307_025.JPG

20210307_026.JPG

Egy jó széles, gyakorlatilag sík terep a sín mellett. Ilyen kellett volna végig.

20210307_027.JPG

A honvédség vágánya volt valamikor, nagy része fel van szedve, látszik is a földkúp.

20210307_028_hajmasker_iparvagany.JPG

20210307_029_hajmasker.JPG

Elértük az állomás területét, egy jó széles rakodón vagyunk, bal kéz felé a honvédségi vágány.

20210307_030_hajmasker.JPG

20210307_031_hajmasker.JPG

A peronon a raktárépületnél Kádárta-Veszprém felé, majd a másik irányban Öskű-Székesfehérvár / Sóly-Lepsény felé tekintve.

20210307_032_hajmasker_kadarta_fele.JPG

20210307_033_hajmasker_osku_soly_fele.JPG

Hajmáskér vasútállomás.

20210307_034_hajmasker_allomas.JPG

Némi nézelődés a településen. Ez valami régi villa lehetett, úgy 10 éve még elég kopott állapotban volt, mostanra gyönyörűen helyrehozva. A közelben található az önkormányzat és a művelődési ház, és a katolikus templom a háborús emlékművel.

20210307_035_hajmasker.JPG

20210307_036_hajmasker_ph.JPG

20210307_037_hajmasker_muvhaz.JPG

20210307_038_hajmasker_vh_em.JPG

Egykoron katonai tábor volt a településen, ezek épületeinek egy részét hasznosították (iskola, könyvtár), más része romos állapotban van.

20210307_039_hajmasker.JPG

20210307_040_hajmasker_gabor_aron_alt_isk.JPG

20210307_041_hajmasker.JPG

20210307_042_hajmasker_bezart.JPG

20210307_043_hajmasker.JPG

20210307_044_hajmasker.JPG

20210307_045_hajmasker.JPG

20210307_046_hajmasker_konyvtar.JPG

20210307_047_hajmasker_etterem.JPG

20210307_048_hajmasker.JPG

A főépület, ami ugyan pusztulóban van, de elhagyatottnak nem mondanám, mert sokan mászkáltak itt.

20210307_049_hajmasker_katonai_laktanya.JPG

20210307_050_hajmasker.JPG

20210307_051_hajmasker.JPG

20210307_052_hajmasker.JPG

20210307_053_hajmasker.JPG

20210307_054_hajmasker.JPG

20210307_055_hajmasker_szelfi.JPG

A közeli lakótelepnél lévő szovjet emlékmű és a távolban egy víztorony.

20210307_056_hajmasker_szovjet_em.JPG

20210307_057_hajmasker.JPG

20210307_058_hajmasker.JPG

20210307_059_hajmasker_viztorony.JPG

A posta után nem sokkal egy kis utcán el lehet jutni a vasútvonal elágazásához.

20210307_060_hajmasker_posta.JPG

20210307_061_hajmasker_20-as.JPG

A két vonal között található egy üres terület, némi bontási törmelék és egy szabvány kerítés, ami arra utal, hogy itt egy őrház állhatott (és tényleg, Dani egy-két éve volt itt, akkor még megvolt az épület.

20210307_062_hajmasker_orhaz_helye.JPG

Mivel a sín elég fényes volt, ezért itt ténylegesen van némi teherforgalom, és kénytelen vagyok a közúton haladni egy darabig.

20210307_063_hajmasker_kijarat.JPG

20210307_064_sed.JPG

20210307_065.JPG

20210307_066.JPG

20210307_067_murvabanya.JPG

20210307_068.JPG

A navigáció egyenesen küldött volna, csakhogy közben a 8-as utat nem lehetett keresztezni, a táblánál volt egy kis mellékút, ami elvitt Sólyra egy felüljárón keresztül.

20210307_069_8-as.JPG

20210307_070.JPG

20210307_071.JPG

20210307_072.JPG

Valahol erre található egy régi malom maradványai, de erről most lemondok, mivel egyre jobban fogy az idő. Viszont kimentem a kálváriához, néhány közintézményhez, a Sóly felirathoz.

20210307_073_soly.JPG

20210307_074_soly.JPG

20210307_075_soly_kalvaria.JPG

20210307_076_soly_egeszseghaz.JPG

20210307_077_soly_rt.JPG

20210307_078_soly.JPG

20210307_079_soly.JPG

20210307_080_soly_muvhaz.JPG

A megállóhoz haladva két kőhídon is áthaladtam, és ma már 627.-ik alkalommal kereszteztem a Sédet.

20210307_081_soly_kohid.JPG

20210307_082_soly.JPG

20210307_083_soly_kohid.JPG

20210307_084_soly_hatul.JPG

A peronon Hajmáskér, majd Vilonya felé tekintve.

20210307_085_soly_hajmasker_fele.JPG

20210307_086_soly_vilonya_fele.JPG

A megálló épülete, ami egy kibővített őrház, talán lakott.

20210307_087_soly_mh.JPG

A vasút mellett haladó földúton haladtam tovább egy darabig.

20210307_088.JPG

20210307_089.JPG

20210307_090.JPG

Majd elfogyott a cérna, és bemerészkedtem a sínek közé. Jól belátható mindkét irányban a pálya, az állapotát tekintve pedig alacsony lehet itt a sebesség.

20210307_091.JPG

20210307_092.JPG

20210307_093.JPG

20210307_094.JPG

20210307_095.JPG

Sóly, majd Papkeszi felé tekintve.

20210307_096_soly_fele.JPG

20210307_097_papkeszi_fele.JPG

20210307_098_vilonya-kiralyszentistvan.JPG

A jobb oldali vágány vezet a balatonfűzfői gyártelepre, ez adja a teherforgalom egy részét.

20210307_099_fuzfoi_kiagazas.JPG

Vilonya-Királyszentistván megállóhely. Az épület a vilonyai oldalon található. Az épületben egy vasúti dolgozó lakik, aki észrevett, de mivel már sokadig voltam, aki itt fotózkodott, ezért nem csinált ügyet belőle, sőt kellemesen elbeszélgettünk.

20210307_100_v-kszi_mh.JPG

Nem volt idő a két települést megtekinteni, majd legközelebb. A megállótól nem messze, Királyszentistvánon szálltam fel egy buszra, mely elvitt Veszprémbe. Ott kis várakozás után tovább Székesfehérvárra, és ott ismét átszállás a győri buszra.

Ezt a napot is levideóztam, de a közel egy órás anyag nagy része nem is nagyon való a vonalhoz. Az első fele simán kihagyható, azt a 11-es vonalhoz lehetne inkább csatolni.

A bejegyzés trackback címe:

https://nevtelenutazo.blog.hu/api/trackback/id/tr7716490740

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Adani 2021.04.06. 08:35:19

www.facebook.com/albertdanifotok/photos/a.2007527419315043/2007536035980848

Hajmaáskéri őrhely 2019 januárjában, akkor még állt igaz üresen.
süti beállítások módosítása