Újraszerkesztve (a freeblog pedig kapja be!)

Jason, a névtelen utazó

2020.01.25 A 70-es vonal Párkány és Szob között megszűnt megállói

2020. március 26. - JasonX2

Hogy miért pont itt? Többször néztem az adatbázisban az itt lévő két megálló és egy állomás adatait, de valahogy túl messzinek tűnt. Aztán kiderült, hogy nem is megvalósíthatatlan a projekt.

Indulás szombat kora reggel Kisbér-Tatabánya busz, ami még rendben is volt, de aztán a Tatabánya-Esztergom úton a halálomon voltam a tegnapi nem kevés whiskey-kóla miatt.

"Ha van Isten, ne könyörüljön rajta:

Veréshez szokott fajta,

.....

Ha van Isten, meg ne sajnáljon engem"

20200125_001_esztergom_buszallomas.JPG

Miután némileg regenerálódtam, elindultam a határ felé.

20200125_002_esztergom.JPG

20200125_003_esztergom_aquasziget.JPG

De itt is elég csúszós a talaj.

20200125_004_esztergom_csuszik.JPG

20200125_005_esztergom_mv_hid.JPG

Párkányban járunk.

20200125_006_parkany_utkereszt.JPG

20200125_007_parkany.JPG

A sétálóutcán végighaladva egyszer majd eljutunk az állomásra.

20200125_008_parkany_setaloutca.JPG

20200125_009_parkany.JPG

Nem csoda, hogy három éve nem jöttünk el ide, ez qrva messze van.

20200125_010_parkany_szelen.JPG

20200125_011_parkany_allomas.JPG

A jó öreg Pragotron, amit már Debrecenben is leszereltek pár éve.

20200125_012_parkany_pragotron.JPG

20200125_013_parkany.JPG

Garamkövesd-Szob, aztán Muzsla felé tekintve.

20200125_014_parkany_garamkovesd-szob_fele.JPG

20200125_015_parkany_muzsla_fele.JPG

20200125_016_parkany_feluljaro.JPG

Párkánynána néven szerepel az állomás egyes helyeken. Párkányt elhagyva.

20200125_017_parkany_vege.JPG

20200125_018.JPG

20200125_019_vasuti_feluljaro.JPG

A távolban egy kis falu, Nána.

20200125_020_a_tavolban_nana.JPG

20200125_021_nana_bejarat.JPG

A központban lévő park.

20200125_022_nana_csemadok.JPG

20200125_023_nana_vh_em.JPG

20200125_024_nana_trianon_em.JPG

20200125_025_nana.JPG

20200125_026_nana_park.JPG

20200125_027_nana.JPG

Egy elhagyott ház mellett elhaladva kiérünk a faluból.

20200125_028_nana_kulturhaz.JPG

20200125_029_nana_elhagyott_haz.JPG

20200125_030_nana_kijarat.JPG

Majdnem visszaérve Párkányba, egy romos épületnél a 76-os és 564-es út kereszteződésénél balra fordulva megyünk tovább. A párkányi strand itt van a közelben.

20200125_031_elhagyott_epulet.JPG

20200125_032_76-564.JPG

Jó lett volna egy buszt elcsípni Nánán, ami elvitt volna Garamkövesdig. Viszont félúton egy autós felvett és bevitt a következő faluba. Garamkövesd, Szent Mihály templom, vele szemben a Lourdes-i barlang és egy kopjafa.

20200125_033_garamkovesd_szent_mihaly_templom.JPG

20200125_034_garamkovesd_lourdes-i_barlang.JPG

20200125_035_garamkovesd_kopjafa.JPG

20200125_036_garamkovesd.JPG

20200125_037_garamkovesd.JPG

20200125_038_garamkovesd_szekelykapu.JPG

20200125_039_garamkovesd_focipalya.JPG

20200125_040_garamkovesd.JPG

20200125_041_garamkovesd.JPG

20200125_042_garamkovesd_tabla.JPG

20200125_043_garamkovesd.JPG

20200125_044_garamkovesd_kijarat.JPG

Nem gondoltam volna, hogy ilyen szar időben fogok elindulni túrázni.

20200125_045_feluljaro.JPG

20200125_046_1515.JPG

Végre, az első objektum.

20200125_047_rom.JPG

Azért hihetetlen, milyen ügyesek. Néztem több videót is, amit ezen vonalrészen készítettek, az egyiken jól látszottak az állomás vágányai és az épület, a másikon már semmi, ahogy most sem.

20200125_048_garamkovesd_allomas_helye.JPG

Az egykori peronon Párkány, majd Kovácspatak-Szob felé tekintve.

20200125_049_parkany_fele.JPG

20200125_050_kovacspatak-szob_fele.JPG

20200125_051.JPG

Akárcsak tavaly Verebnél, már csak a buszmegálló jelzi, hogy itt volt.

20200125_052_buszmegallo.JPG

Tovább haladva Szob felé.

20200125_053.JPG

20200125_054.JPG

Időközben több vonat is elhaladt, teher és a Metropolok. Lassan a Duna is eléri a közút szélét.

20200125_055_duna.JPG

Az út egyre keskenyebb.

20200125_056_egyre_jobb_az_ut.JPG

Szép lehet a kilátás onnan fentről.

20200125_057.JPG

20200125_058.JPG

20200125_059_szelfi.JPG

20200125_060.JPG

Elérkeztünk Kovácspatak, Esztergomi csavargőzös, stb. helyére.

20200125_061_kovacspatak_rom.JPG

20200125_062_kovacspatak.JPG

Itt felmegyünk a sínekhez.

20200125_063_kovacspatak.JPG

Garamkövesd-Párkány, majd Helemba-Szob felé tekintve.

20200125_064_kovacspatak_garamkovesd-parkany_fele.JPG

20200125_065_kovacspatak_helemba-szob_fele.JPG

Ez a megálló épülete?

20200125_066_kovacspatak.JPG

Néhány régi képet látva, itt volt a tábla annak idején.

20200125_067_kovacspatak_megallo.JPG

Továbbhaladva immáron nem a sínek alatt, hanem azzal egy szintben keresztezzük a vonalat, egy őrház mellett elhaladva.

20200125_068_atjaro.JPG

20200125_069_orhaz.JPG

20200125_070.JPG

Na igen, ez valami nyaralóövezet lehet itt.

20200125_071_hotel.JPG

20200125_072.JPG

20200125_073.JPG

20200125_074.JPG

20200125_075.JPG

Na végre, megérkeztünk.

20200125_076_helemba_bejarat.JPG

20200125_077_helemba.JPG

20200125_078_helemba.JPG

20200125_079_helemba.JPG

20200125_080_helemba.JPG

20200125_081_helemba.JPG

20200125_082_helemba.JPG

20200125_083_helemba.JPG

20200125_084_helemba_sportpalya.JPG

20200125_085_helemba.JPG

A kövesdivel ellentétben, ez még viszonylag közel is van a faluhoz.

20200125_086_helemba.JPG

20200125_087_helemba_megallo.JPG

Kovácspatak-Párkány, majd Szob felé tekintve.

20200125_088_helemba_kovacspata-parkany_fele.JPG

20200125_089_helemba_szob_fele.JPG

20200125_090_helemba_tabla.JPG

20200125_091_helemba_megallo.JPG

Ezen az úton kell a határ felé menni.

20200125_092_helemba_utolso_felvonas.JPG

Aztán az út elment balra, de nekem nem volt időm követni, hanem a töltés alján haladtam. Jellemző, hogy idő alig van, de az elhaladó tehervonatot, majd a hídnál a Metropolt meg kellet örökíteni.

20200125_093_helemba_nincs_ido.JPG

20200125_094_hatar.JPG

20200125_095.JPG

20200125_096.JPG

Na ez az, ami lehetővé tette a túrát. Ha nem lenne itt gyalogoshíd, el se jöttem volna. Már csak negyed óra van, de ezen a rohadt hídon alig mertem átmenni, úgy rezgett, mint Biatorbágyon a viaduktnál.

20200125_097.JPG

Megérintve a határkövet, már látható a szobi állomás.

20200125_098_szob.JPG

20200125_099_szob_nem_hasznalt_vagany.JPG

20200125_100_szob.JPG

Egy teljes videó az egész útról:

20200125_101_szob_zonazo.JPG

20200125_102_szob_allomas.JPG

Innen már sínen voltam, a zónázóval a Nyugatiba értem, onnan villamossal majdnem a Déliig, onnan gyorssal Székesfehérvár, majd haza Kisbérre a Bz-vel.

20200125_103_budapest-deli.JPG

20200125_104_szekesfehervar.JPG

Ez a nap is azt bizonyította, hogy rossz idő ellenére is lehet túrázni, bár amolyan büntetésként fogtam fel, mivel reggel 4-kor igen kicsi volt az esélye, hogy fel bírok kelni. De sikerült és végigvittem az utat, már csak az időbeosztásra kellene jobban odafigyelni. Ha nem lett volna egy autós, aki elvisz, akkor igen későn értem volna haza.

A bejegyzés trackback címe:

https://nevtelenutazo.blog.hu/api/trackback/id/tr5915545216

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Albu 2020.03.26. 10:27:11

Az állomás neve Párkány-Nána majd Parkaň volt.

Albu 2020.03.26. 10:33:59

„Az EU majd megszünteti a határokat”, „már nem is léteznek” : D

Ehhez képest a tömeges napiingázás ellenére kizárólag két ic jár Kassára… Rajka sok év késéssel nemrég indult újra, na meg a prágai vonatok. Az összes többi átkelőn semmi helyközi vagy távolsági forgalom…
Sátoraljaújhelynél is járhatatlan a pálya a város két állomása közt.

Békássy Csaba 2020.03.26. 13:51:56

Sátoraljaújhely és Sátoraljaújhely-Gyártelep között nem járhatatlan a pálya, hanem csak személyszállító vonat nem jár. Sátoraljaújhelytől Csap felé, tehát az eredeti irányba vezető deltavágány valóban járhatatlannak tűnik.

JasonX2 2020.03.28. 18:09:08

@Albu: 15 éve többször is előfordult, hogy Kassáról visszaúton nem a Rákóczival jöttem, hanem a kb. 14:20-kor induló személlyel, ami elvileg Hidasig ment, de ott rácsatolták a miskolci személyre. Sőt, egy esti kassai út is úgy valósult meg, hogy Hidasig a miskolci személlyel fel, majd onnan tovább a Hidas-Kassa járattal, amely szintén személyvonat volt. Mondjuk ehhez mindkét vasúttársaság menetrendjét meg kellett nézni.

JasonX2 2020.03.28. 18:14:21

@Békássy Csaba: Talán még teher sem. Mondjuk annyi ész nem volt, hogy a drótokat valahogy összekössék, még ha többletköltség is. A deltát két éve nem tudtam megnézni, de a másik oldalon lévő így néz ki:
www.youtube.com/watch?v=bvfnrv9TGr0

Békássy Csaba 2020.03.28. 18:52:16

@JasonX2: Igen, valóban ez az eredeti nyomvonal. A másik irányba, Sátoraljaújhely-Gyártelep felé vezető delta-vágányt használják: vagy tíz éve még személyvonat is átment, manapság csak teher, ha Hidasnémeti felé nem tud menni, vagy túl drágának találja valamelyik vasút-társaság. A "drótok valahogy összekötése" nem jó ötlet: ugyanis Szlovákia ezen részén (még) 3kV egyenáram van, és a szlovák vasút Hidasnémetinél sem akart rendszerváltó állomást, itt még inkább nem akar, tehát csak a határnál lehet elválasztás, mint Hidasnémetinél, és ez esetben is csak a szlovák vasút két-áramnemű mozdonyai tudnak átjönni. (Igaz, időközben kiírtak egy mozdonytendert mintegy 110 mozdonyra, azok között lenne mintegy 25 három-áramnemű, tehát egyenáramra is alkalmas)